חדשות כאן ישראל מזג אוויר מחוז הצפון

גל שריפות בעקבות מזג האוויר צפוי גם מחר, המשטרה: נערכים בהתאם

במשטרת ישראל ההיערכות המבצעית המוגברת בכל המערך והגזרות תימשך גם מחר (ראשון) לנוכח תחזיות מזג האוויר. על פי תחזית השירות המטאורולוגי, החל מאמש ועד מחר יום ראשון (י’ בכסלו התשפ”ב) צפויות רוחות מזרחיות חזקות העלולות לגרום לגל שריפות ברחבי הארץ. מערכת זו, מאופיינת ביובש ורוחות מזרחיות ערות וישנו חשש להתפשטות שריפות בשטחים פתוחים.
0
0

משטרת ישראל המשרד להגנת הסביבה ו’כבאות והצלה לישראל’ מתריעים וממשיכים בהיערכותם המיוחדת והמוגברת בעקבות מזג האוויר הצפוי גם בימים הקרובים. הצבור הרחה מתבקש להתנהג בהתאם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המשרד להגנת הסביבה פרסם היום (שבת, י’ בכסלו התשפ”ב) הרתעה, כי אוֹבֶךְ כבד שרר בשעות הצהריים וגרם לזיהום אוויר גבוה מאוד באזורים הבאים;

שרותי כבאות והצלה לישראל, מסרו, כי על פי הנחיית נציב כבאות והצלה, מר דדי שמחי, כבר בשבוע שעבר, התריע, כי מסכנת מזג אוויר יבש, המלווה ברוחות מזרחיות ערות, קיים חשש כבד להתפשטות של גל שריפות העלולות לגרום לפגיעה בנפש, ברכוש ובטבע.

נציב כבאות והצלה, הוציא צו האוסר על הדלקת אש ביישובים, בשטחים פתוחים, ביערות, בפארקים, בשמורות טבע ובגנים. תוקף הצו בין התאריכים; 8.11.202130.11.2021.

נציב, שמחי, סייר היום בזירות השונות, קרא לציבור להקפיד ולקיים הצו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים. אמר, כי; “היערכות מוקדמת של הכוחות המבצעיים, ונחישותם של המפקדים והלוחמים, מנעו נזקים גדולים יותר בנפש וברכוש. ההיערכות המיוחדת של הכוחות תימשך גם מחר.

במשטרת ישראל ההיערכות המבצעית המוגברת בכל המערך והגזרות תימשך גם מחר (יום ראשון) לנוכח תחזיות מזג האוויר. על פי תחזית השירות המטאורולוגי, החל מאמש ועד מחר יום ראשון (י’ בכסלו התשפ”ב) צפויות רוחות מזרחיות חזקות העלולות לגרום לגל שריפות ברחבי הארץ.

מערכת זו, מאופיינת ביובש ורוחות מזרחיות ערות וישנו חשש להתפשטות שריפות בשטחים פתוחים.

משטרת ישראל, נערכת למתן שירות מיטבי לציבור הכל במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל.

כמו כן, המערך האווירי של משטרת ישראל, יופעל בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים.

המשטרה, תפרסם כל העת, מידע אודות שריפות שהתפתחו ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר.

לציבור מומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן, ניתן לקבל מידע גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו; 110.

במשטרה, ביקשו לציין שבכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו; 100.

אם הבחנתם באש או בעשן, יש לחייג מיד; 102 אל לוחמי האש. יחד נשמור על החיים ועל הטבע.

גל שריפות גִּתָּה, שריפה שישה בתים נגרם נזק

שריפת קוצים התפתחה בוואדי בסמוך לישוב גִּתָּה, יישוב קהילתי באזור הצפון ליד העיר מעלות תרשיחא וסמוך לכפרים הדרוזים ג’ת ו-ירכא השייך למועצה אזורית מעלה יוסף.

מטעם דוברות המשטרה (כנרת) נמסר לאתרכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ; כי לא היו אין נפגעים, כאמצעי זהירות שוטרי משטרת ישראל, יחד עם לוחמי האש, פינו 75 בתים הסמוכים לשריפה, ל-שישה בתים נגרם נזק.

תשעה מטוסים, פעלו לבלימת האש והטילו חומרי כיבוי מהאוויר על קו הבתים הראשון זאת מחשש להתפשטות האש ביישוב.

כוחות משטרה, מסוק משטרתי, כבאות והצלה, כיבוי אש (כ.ב.ה) צוותי רפואה ונציג המועצה, פעלו במקום יחדיו במסגרת חדר פיקוד קדמי (חפק) אחוד לכיבוי השריפה ושמירה על שלום הציבור.

התושבים המפונים, הוזמנו על ידי ראש מועצת כפר ג׳ת-ינוח לשהות במתנס המועצה המקומית שנפתח ואורגן לטובת המפונים.

התרעת איכות אוויר של המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה, פרסם היום (שבת, י’ בכסלו התשפ”ב) הרתעה, כי אובך כבד שרר בשעות הצהריים וגרם לזיהום אוויר גבוה מאוד באזורים הבאים;

מישור החוף, גוש דן, ירושלים, יהודה, שומרון, בקעת הירדן והשפלה הפנימית. ביתר האזורים בארץ שרר זיהום אוויר גבוה.

שוטר וכבאי אש  בשריפת קוצים התפתחה בוואדי בסמוך לישוב גִּתָּה בצפון ישראל | צילום: דוברות המשטרה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שריפה ליד הישוב גִּתָּה

אוֹבֶךְ – הוא בעקבות ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים באוויר, בשל תנאים מטאורולוגיים. זיהום האוויר הגבוה חזוי לשרור גם מחר (א) ברוב האזורים.

זיהום האוויר הגבוה קשור ב’רוחות דרומיות-מזרחיות‘ חזקות הגורמות להסעת אבק מכיוון סעודיה וירדן לישראל.

המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, ממליץ לאוכלוסיות רגישות – בהם חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון – בכל האזורים שפורטו, להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ.

גם לציבור הרחב, מומלץ לצמצם פעילות גופנית מאומצת.

יש להישמע להנחיות כוחות ההצלה בדבר הוראות מקומיות בשל שריפות המתרחשות כעת במספר מקומות בארץ.

המשרד להגנת הסביבה, ימשיך לעדכן את הציבור ככל שיהיה צורך, ובהתאם לנתוני החיזוי ולנתונים הנמדדים בתחנות הניטור ברחבי הארץ.

ניתן לעקוב אחר הריכוזים גם ב-יישומון של המשרד להגנת הסביבה, “אוויר בסביבה” ובאתר של מערך ניטור אוויר ארצי.

משטרת ישראל מגישה מספר המלצות לציבור וכללי בטיחות והתנהלות נכונה במזג האוויר הצפוי;

הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן, יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים.

רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיוצא בזה, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם וכן לקשור/לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.

מומלץ לפנות לגורמים המוסמכים לפני יציאה לטיול בשטח לשם קבלת מידע חיוני ועדכני.

אנו מזכירים לכם – אין להדליק אש בשטחים פתוחים, פארקים, יערות ושמורות טבע.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן