הרשות הפלסטינית חדשות כאן ישראל פוליטי מדיני

גלעד ארדן אל חבר כנסת איימן עוֹדֶה: הרוצח ברגותי זה המודל שלך?

השר ארדן; "אבל עודה שוב חצה קו אדום; זו לא הפעם הראשונה שהוא מבקר אצל בכלא את הרוצח ברגותי. זה מאד חשוב לאיימן לבקר אצלו. בעבר הוא גם הבטיח שהוא וברגותי; "יצעדו יחדיו בירושלים"... אבל מרואן ברגותי, שאחראי אישית לעשרות ומאות הלוויות ושכול של חפים מפשע - אותו אין לך בעיה לבקר? יש גבול מר עודה. אתה חצית אותו, אני לא מתכוון לשתוק. אעדכן בהמשך ◄ ח"כ עודה; "כנראה שבזמן שאישר את הפגישה שלי הוא כבר התחיל לנסח פוסט מסית ומתלהם... מטריד לראות את השר הממונה על המשטרה, הופך את הזירה הפוליטית לזירה של איומים והפחדות".
0
0
גלעד ארדן אל חבר כנסת איימן עוֹדֶה: הרוצח ברגותי זה המודל שלך?
ארדן, עוֹדֶה והרוצח ברגותי

השר לביטחון הפנים, השר לנושאים אסטרטגיים ושר ההסברה וכן חבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד מר גלעד ארדן, זעם בצורה יוצאת דופן היום (שישי, ה’ בתשרי התשע”ז) בדף הפייסבוק שלו, כשכתב את הפוסט הבא; “אני רוצה לדבר אתכם על ח”כ איימן עוֹדֶה (أيمن عودة). מנהיג פוליטי של מפלגה גדולה בכנסת ישראל. אתמול, עודה, ביקר בכלא את הרוצח מרואן ברגותי (مروان البرغوثي). זו לא הפעם הראשונה שהוא מבקר אצלו.זה מאד חשוב לאיימן לבקר אצלו. בעבר הוא גם הבטיח שהוא וברגותי*; “יצעדו יחדיו בירושלים”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

השר חה”כ ארדן, המשיך והבהיר לקוראיו; “עכשיו תראו, אתם מכירים אותי יום או יומיים ואתם יודעים שאני ממעט להתלהם ולהעלות את הטונים, גם כשהדם באמת רותח. אני תמיד מעדיף דיון ענייני. אבל עודה שוב חצה קו אדום.

באיזה עולם אנחנו חיים, שראש מפלגה בכנסת ישראל פוגש טרוריסט כמו ברגותי שאחראי באופן ישיר – וזו דוגמא בלבד – לפיגוע “בבית מעריב” בו נדקרו למוות רס”ר סלים בריכאת ז”ל, בן 33 ו-אליהו דהן ז”ל בן 53?

על האיש הזה אתה מתרפק, איימן עודה? על ברגותי, ששילח את המרצחים אשר רצחו את יואלה חן השם יקום דמה שעמדה בסמוך לתחנת הדלק ב-443?

אתה באמת לא מבין את השפלות המוסרית שיש בביקור וההערצה הזו לאדם שהורשע בבית משפט ברצח בכוונה תחילה, סיוע לרצח ושידול לרצח? זה המודל שלך?

להלוויה של שמעון פרס, איש שהעלה על נס את הדו קיום בין ערבים ליהודים לא הגעת, את זכרו ופועלו בחרת לחלל יחד עם כל חברי הכנסת ברשימה שלך.

אבל מרואן ברגותי, שאחראי אישית לעשרות ומאות הלוויות ושכול של חפים מפשע – אותו אין לך בעיה לבקר? יש גבול מר עודה. אתה חצית אותו, אני לא מתכוון לשתוק. אעדכן בהמשך.

יבוא יום בו נסתובב יחדיו עם מרואן ברחובות ירושלים העתיקה, המשוחררת מהכיבוש

ח”כ איימן עוֹדֶה (أيمن عودة). עורך דין במקצועו, פוליטיקאי ערבי-ישראלי מוסלמי סוני. המכהן כחבר בכנסת ה-20, יו”ר הרשימה המשותפת ויו”ר מפלגת חד”ש. פרסם בפייסבוק שלו כבר בתאריך 30 אפריל 2015 פוסט וכך כתב; “נפגשתי היום עם המנהיג הפלסטיני מרואן ברגותי, שיושב כבר 12 שנים ברציפות בכלא, ולפני כן, היה כלוא 10 שנים נוספות.

המפגש היה מרגש; גם חילופי הרשמים והחוויות, וגם השיחה עם מנהיג השותף לי בעמדותיו הפוליטיות. נזכרתי בדברים שאמרו בזמנו על נלסון מנדלה; “טרוריסט בעיני צד אחד, הוא לוחם חופש בעיני הצד השני”.

יבוא יום בו נסתובב יחדיו עם מרואן ברחובות ירושלים העתיקה, המשוחררת מהכיבוש. יצאתי נפעם מהמפגש.

הקשיים שבחיי בית הסוהר, הקשים כסורגי הברזל, הפכו אותו לעדין כמשי…”. מילותיו של מחמוד דרוויש (محمود درويش שהיה משורר ויוצר פלסטיני הנחשב בעיני הפלסטינים למשורר הלאומי שלהם – מ.נ), מתאימות יותר מכל כותב עודה לתאר את המצב;

“הם חיפשו בחזהו,
ולא מצאו דבר מלבד לבו.

הם חיפשו בלבו,
ולא מצאו דבר מלבד עמו.

הם חיפשו בקולו,
ולא מצאו דבר מלבד עצבותו.

הם חיפשו בעצבותו,
ולא מצאו דבר מלבד בית הכלא.

והם חיפשו בתוך בית הכלא,
ולא מצאו דבר מלבד את עצמם”.

השר וחבר הכנסת גלעד ארדן, פנה אל כ-70 אלף חבריו בדף הפייסבוק שלו וקרא להם; “אנא שתפו, כדי שפרצופו האמיתי של עודה, ייחשף לכולם. שבת שלום חברים”.

השר ארדן “’ברגותי אינו אסיר פוליטי אלא רוצח’” וסיכם; “עודה, מגבה טרור ולא שלום”.

יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר כנסת איימן עודה, מיהר להגיב לפוסט שפרסם השר גלעד ארדן וכתב; “ארדן מאשר באופן אישי כל פגישה של חבר כנסת עם אסיר פוליטי

כנראה שבזמן שאישר את הפגישה שלי הוא כבר התחיל לנסח פוסט מסית ומתלהם… מטריד לראות את השר הממונה על המשטרה, הופך את הזירה הפוליטית לזירה של איומים והפחדות”. סיכם ח”כ עודה.

השר וחבר הכנסת גלעד ארדן, טען והאשים מאוחר יותר בכלי התקשורת את עודה, כי הוא שקרן סידרתי, והבהיר, כי השר לביטחון הפנים, אינו מאשר ביקורי אסירים אלא שירות בתי הסוהר.

השר ארדן, הוסיף כי; “’ברגותי אינו אסיר פוליטי אלא רוצח’” וסיכם; “עודה, מגבה טרור ולא שלום“.

דוברת מפלגת “הרשימה המשותפת” (القائمة المشتركة; אל-קָאאִמַה אל-מֻשְתַרַכַּה) רשימתן המשותפת לכנסת של המפלגות חד”ש, בל”ד, רע”ם ותע”ל, פרסמה בדף פייסבוק שלה את האישור שקיבל ח”כ עודה מלשכת השר ארדן לבקר את הרב מרצחים ברגותי, אישור התקף לחודש זה.

שירות בתי הסוהר, הבהיר, כי כל חבר כנסת רשאי לבקר אסיר פלילי או ביטחוני במסגרת עבודתו הפרלמנטרית.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן