חקלאות ישראל מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ צרכנות

בשר שחיטה שחורה שנועד לשיווק נתפס והושמד ע”י משרד החקלאות

במסגרת כלל המבצעים, נתפסו סך 1,860 קילוגרמים של בשר בקר ו-צאן שמקורם ב"שחיטה שחורה" ואשר אינו ראוי למאכל אדם ◄ מנהל היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות, מר קליגר; "המשרד, רואה בחוּמרה כל מקרה של שחיטה שחורה ומכירה של בשר לא מפוקח המהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. מתחילת שנת 2021, פעלו מפקחי היחידה לאיתור וסיכול שיווק בשר מ'שחיטה שחורה' ונתפסו כ-7,500 קילוגרמים של בשר צאן ובקר. כל הבשר, הוּשמד.
0
0

כל כך צפוי לפני החגים, עד כדי כעס וגועל. “השחיטה השחורה” – עם הביקוש הרב של ‘בשר’ שמיוצר ונשחט, ללא כל פיקוח וטרינרי ומסכן את בריאות הציבור. בכל שנה, התופעה רק הולכת וגדלה. לאנשי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בראשות רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות (פיצו”ח) נמאס נעצרו חשודים ואף נפתחו נגדם הליכים משפטיים, הבשר, שהיה אמור להופיע בצלחת שלכם, הועבר להשמדה על פי צו רופא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות מר רואי קליגר ברקע: הברחת 750 קילוגרמים בשר בעיר נצרת | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
רואי קליגר, שחיטה שחורה

מדובר על פי משרד החקלאות ופיתוח הכפר במבצע פעילות מוגברת בכל רחבי הארץ בתקופה זו, על מנת לחשוף את ‘מוקדי השחיטה השחורה‘ כדי למנוע כניסה של הבשר המסוכן לצלחת שלנו בארוחת החג.

במשרד החקלאות, מדגישים לציבור הצרכנים, כי יש להקפיד לרכוש מוצר באריזה מקורית, סגוּרה ונקייה עם תווית וסימון של תאריך ייצור וכן, תאריך תפוּגה.

יש להקפיד ולקנות בשר רק ב’מקומות מורשים‘ הנמצאים תחת פיקוח (בעלי רישיון עסק אטליז).

עולה, כי במהלך פעילות מרוכזת של מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר (“פיצוח“), נחשפו מספר מוקדי שחיטה שחורה שונים.

מוקד ראשון, בעיר נצרת וב-כפר מנדא במחוז הצפון, בשוליה המערביים של בקעת בית נטופה, למרגלות הר עצמון, שם נמצאה כמות של 750 קילוגרמים של בשר בקר לא ראוי למאכל אדם.

מוקד שני, נחשף בישוב אִעְבְּלִין, השוכנת בגליל התחתון המערבי, בו איתרו המפקחים אתר שהתבצעה בו ‘שחיטה שחורה של צאן‘.

מוקד נוסף אוּתר ביישוב חָזוֹן, מושב השייך למועצה אזורית מרום הגליל, מצאו מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות (פיצוח), בזמן פעילות ‘שחיטה שחורה’ בכמות של 760 קילוגרמים של בשר צאן ו-בקר.

במסגרת כלל המבצעים, נתפסו סך 1,860 קילוגרמים של בשר בקר ו-צאן שמקורם ב”שחיטה שחורה” ואשר אינו ראוי למאכל אדם.

מניו-מדיה (ממ) אגף של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, סטודנט יוני גולדשטיין, מסר בשם דוברת המשרד הגב’ דפנה יוריסטה, לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי כל המעורבים, נעצרו ונפתחו נגדם הליכים משפטיים, הבשר, הועבר להשמדה על פי צו רופא.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות מר רואי קליגר, מסר שמתחילת שנת 2021, פעלו מפקחי היחידה לאיתור וסיכול שיווק בשר מ‘שחיטה שחורה’ ונתפסו כ-7,500 קילוגרמים של בשר צאן ובקר. כל הבשר, הוּשמד.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות, מר קליגר; “המשרד, רואה בחוּמרה כל מקרה של שחיטה שחורה ומכירה של בשר לא מפוקח המהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן