מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מסחר | תעשייה צרכנות

בשר טחון טרי – היבואנים מתחייבים למחיר לצרכן של 29-31 ₪ לקילו

משרד הכלכלה והתעשייה; "נטו מלינדה סחר", "שופרסל" ו'אדום גרופ למזון' הם הזוכים במכרז ל-יבוא בשר טרי במכסות פטורות ממכס ◄ שר הכלכלה והתעשייה, מר עמיר פרץ: "האיזון בין יבוא פטור ממכס לעידוד תוצרת מקומית הוא המפתח לשמור על התעשייה הישראלית מחד, אך גם להוריד את יוקר המחייה לצרכנים. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול".
0
0
דני טל מנהל מינהל היבוא ויושב ראש ועדת המכסות של משרד הכלכלה; ברקע: בשר טחון טרי | עיבוד צילום: שולי סונגו
דני טל

נטו מלינדה סחר, שופרסל ו’אדום גרופ למזון’ הם הזוכים במכרז ל’יבוא בשר טרי במכסות פטורות ממכס’ כך הודיע אתמול (יום רביעי, כ”ט טבת תשפ”א) משרד הכלכלה והתעשייה. מתוצאות המכרז ל’יבוא בשר טרי במכסות פטורות ממכס’ נקבע, כי הזוכים התחייבו ל’שווק בשר טחון טרי’ במחיר לצרכן של 29-31 ₪ לקִילוֹגְרָם.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

▼להלן שמות הזוכות והחלוקה;

נטו מלינדה7,000 טון. החברה התחייבה למכור בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 29 ₪ לקִילוֹגְרָם.

 שופרסל4,500 טון. החברה התחייבה למכור בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 30 ₪ לקִילוֹגְרָם.

 אדום גרופ2,500 טון. החברה התחייבה למכור בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 31 ₪ לקִילוֹגְרָם.

משרד הכלכלה והתעשייה מסר, כי הוועדה תשקול להעניק ל’רמי לוי‘ מכסה של עד 3,000 טון לאחר שיסתיים הליך השימוע שבוצע לחברה. החברה התחייבה למכור בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 31 ₪ לקִילוֹגְרָם.

לדברי יושב ראש וועדת המכסות במשרד הכלכלה והתעשייה מר דני טל, מסר, כי; “בשנת 2021 הצרכנים בישראל, יוכלו לרכוש בשר טחון טרי ואיכותי יותר במחירים זולים לעומת השנים קודמות”.

טל, מוסיף ומציין, כי; “תוצאות המכרז מאפשרות לרכוש בשר טחון טרי איכותי במחיר לצרכן השווה לכל נפש ובמקביל ליהנות מהתחייבות הזוכים לשווק את הבשר הטחון לציבור הצרכנים מבשר טרי ואיכותי ששיעור השוּמן שלו לא יעלה על 14%.

הבשר שבמכסות צפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים ועם הגעתו, מחויבים הזוכים במכסות הבשר לוודא, כי הבשר הטחון במחירים הללו, יהיה זמין על המדפים בכל עת וכי לא תהיה אפליה באופן התצוגה או באופן השיווק של הבשר הטחון במחירים הזוכים מול מוצרי בשר טחון מתחרים” אמר דני טל.

שר הכלכלה והתעשייה, חבר כנסת עמיר פרץ; בשר טחון, חייב להיות מוצר בסיסי בכל בית בישראל

כשנדרש לנושא אמר שר הכלכלה והתעשייה, חבר כנסת עמיר פרץ; “האיזון בין יבוא פטור ממכס לעידוד תוצרת מקומית הוא המפתח לשמור על התעשייה הישראלית מחד, אך גם להוריד את יוקר המחייה לצרכנים. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול.

בשר טחון, חייב להיות מוצר בסיסי בכל בית בישראל, ולכן, אישרנו מכסות ייבוא של 17 טון על מנת לתת לצרכנים אלטרנטיבות זולות משמעותית ביחס למחירי בשר הטחון ב-שוק הישראלי, כיום, זאת מבלי לפגוע באיכותו.

בשנה הקרובה, נפעל לוודא, כי אכן ההטבה שאנו נותנים ליבואנים – מגולגלת לצרכנים, תוך הקפדה על בשר איכותי, בריא ונגיש. אנו נמשיך להקפיד על חלוקת מכסות נוספות גם במהלך השנה, רק ליבואנים שיתחייבו להוריד את המחיר לצרכנים“.

משרד הכלכלה יגביר את האכיפה בשנת 2021 על מנת לוודא, כי היבואנים ורשתות השיווק עומדים בהתחייבויותיהם למכור את הבשר במחיר הנמוך לצרכן והציבור מוזמן לעדכן את משרד הכלכלה והתעשייה בכל הֲפָרָה של המחירים מרגע תחילת שיווק הבשר במכסות. מסר יושב ראש וועדת המכסות במשרד הכלכלה והתעשייה מר דני טל.

מטעם משרד הכלכלה, נמסר עוד, כי מלבד רשתות השיווק, צפוי הבשר להימכר גם באטליזים פרטיים בהם משווק בשר ב-מכסות פטורות ממכס ביבוא וגם בנקודות מכירה אלו, נדרש יהיה להציג בשר טחון טרי במחיר ההתחייבות לצרכן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן