בנקים חדשות חדשות נגישות-נט מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ קהילה

בעלי מוגבלויות הידעתם כי מגיעה לכם הטבה ב’עמלות חשבון הבנק’

המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן, בפנייתו אל הבנקים; "אנו סבורים, כי יש מקום שתפעלו להביא לידיעת לקוחותיכם את דבר ההטבה, למשל באמצעות פרסום באתר האינטרנט של הבנק, מידע אודות ההטבה הניתנת ללקוחות עם מוגבלות בגביית עמלות פעולה על ידי פקיד" ◄ פניית המפקח על הבנקים אל המוסד לביטוח לאומי וכן, אל משרד הביטחון, הגיעה לאחר פניות שהתקבלו ב'פיקוח על הבנקים' ומהן התברר, כי לקוחות בנקים רבים כלל לא מודעים להטבה זו ולא "מנצלים" אותה.
0
0
המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן, ברקע: תעודת נכה ואזרחים וותיקים | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©
יאיר אבידן

אם הינך משתייך המוגדרים “אנשים עם מוגבלות הידעת” כי הינך זכאי/ית להטבות בעמלות הבנקים? המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן, הודיע אתמול (יום ראשון, כ”ז באייר) כי בהתאם לכללים אלו, אדם עם מוגבלות זכאי לביצוע של 4 פעולות על ידי פקיד בחודש במחיר פעולה בערוץ ישיר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המפקח על הבנקים, מר אבידן, אמר, כי פנייתו אל המוסד לביטוח לאומי וכן, אל משרד הביטחון, הגיעה לאחר פניות שהתקבלו ב’פיקוח על הבנקים‘ ומהן התברר, כי לקוחות בנקים רבים כלל לא מודעים להטבה זו ולא “מנצלים” אותה

בהצעה לבחון יחד עמם, מציע המפקח על הבנקים, דרכים מתאימות בהן ניתן יהיה ליידע את הלקוחות אלו (אנשים בעלי מוגבלויות) אודות ה’הנחה בעמלות הבנקאיות‘.

הפיקוח על הבנקים, הבהיר, כי בהתאם ל-כללי הבנקאות (שירות ללקוח) (עמלות), תשס”ח – 2008; “אדם עם מוגבלות” מוגדר כלקוח שהציג לבנק אישור מטעם משרד הביטחון או מן המוסד לביטוח לאומי ולפיו הוא סובל מ-נכוּת בשיעור של 40% (אחוזים) או יותר.

כמו כן, הבנקים, נדרשים לצרף אדם עם מוגבלות אל מסלול העמלות הבסיסי, ככל שמסלול זה, נבדק ונמצא כדאי עבורו, ולהודיע לו על צירופו וגם על אפשרותו לבטל את הצירוף.

המפקח על הבנקים, מר אבידן, בפנייתו אל הבנקים, כתב; “אנו סבורים, כי יש מקום שתפעלו להביא לידיעת לקוחותיכם את דבר ההטבה, למשל באמצעות פרסום באתר האינטרנט של הבנק, מידע אודות ההטבה הניתנת ללקוחות עם מוגבלות בגביית עמלות פעולה על ידי פקיד.

בעלי מוגבלויות; “מסלול בסיסי” מוגדר כ”מסלול הכולל עד פעולה אחת על ידי פקיד ועד 10 פעולות בערוץ ישיר במהלך תקופה של חודש”. 

כמו כן, הדרישה להציג לבנק אישור, כאמור, לצורך כך, וכן מידע אודות צירופם של לקוחות אלו אל מסלול העמלות הבסיסי“.

תמרור אזור חניה לנכיםלאור החשיבות ביידוּע של לקוחות עם מוגבלות אודות ההנחות להן הם זכאים בעמלות הבנקאיות, אך זאת מבלי לפגוע בפרטיותם וברגשותיהם של לקוחות אלו, פנה המפקח על הבנקים אל הבנקים על מנת שיפעלו להביא לידיעת לקוחות אלו את דבר ההטבה בעמלות.

דוברות והסברה כלכלית | בנק ישראל מסרה באמצעות הגב’ מיטל רולניצקי לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי כמו כן, פנה הפיקוח גם אל המוסד לביטוח לאומי ולמשרד הביטחון בהצעה לבחון יחד עמם, דרכים מתאימות בהן ניתן ליידע לקוחות אלו אודות ההנחה בעמלות הבנקאיות.

זאת מתוך תפיסה שיידוע הלקוח בסמוך לעיתוי בו הוגדר כנכה, על ידי הגוף האמון על כך ופועל כדרך שבשגרה ליידוע נכים אודות זכויותיהם, יהיה אפקטיבי, ויביא לכך שאותו אדם, יפעל להסדרת זכויותיו בבנק במקביל להסדרתן גם בתחומים נוספים.

מסלול בסיסי” מוגדר כ”מסלול הכולל עד פעולה אחת על ידי פקיד ועד 10 פעולות בערוץ ישיר במהלך תקופה של חודש“.

אל; הטבות בעמלות לאנשים עם מוגבלות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן