חדשות כאן ישראל כאן יבנה כסף מדבר

בנק ישראל היום השטרות החדשים של 20 ₪ ו-100 ₪

מחר יום חמישי (ה’ בכסלו, תשע”ח) השטרות החדשים בסדרת המשוררים בעריכים של 20 ₪ ו-100 ₪, יופצו לציבור הרחב במדינת ישראל באמצעות קופות הבנקים המסחריים, המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים וסניפי חברת הדואר ◄ השטרות החדשים, ככל שטרות הסדרה החדשה, מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון נגד זיופים.
0
0

בנק ישראל, הודיע היום רביעי (ד’ בכסלו, תשע”ח) כי ממחר יום חמישי (ה’בכסלו, תשע”ח) השטרות החדשים בסדרת המשוררים בעריכים של 20 ₪ דיוקנה של ‘המשוררת רחל’ ושטר בעריך של 100 ₪ חדשים, הנושא את דיוקנה של ‘המשוררת לאה גולדברג’ יופצו לציבור הרחב במדינת ישראל באמצעות קופות הבנקים המסחריים, המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים וסניפי חברת הדואר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הבוקר, מסרה, נגידת בנק ישראל, דר’ קרנית פלוג, את השטרות החדשים הראשונים, ב-עריכים של 20 שקלים חדשים ו- 100 שקלים חדשים לידיהם של כב’ נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, וכב’ ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו.

הנגידה דר' קרנית פלוג, עם ראש העיר יבנה צבי גוב-ארי ורונית הראל מנהלת בית הספר לאמנויות על שם לאה גולדברג בעיר ושטרות הכסף החדשים
הנגידה דר’ קרנית פלוג, עם ראש העיר יבנה צבי גוב-ארי ורונית הראל מנהלת בית הספר לאמנויות על שם לאה גולדברג בעיר ושטרות הכסף החדשים

מדוברות והסברה כלכלית של בנק ישראל, מסרה הגב’ מיטל רפאלי לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; השטרות החדשים, ככל שטרות הסדרה החדשה, מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון נגד זיופים. השטר החדש בעריך 20 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת רחל (בלובשטיין), צבעו אדום ואורכו 129 מילימטר.

השטר החדש בעריך 100 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג, צבעו כתום ואורכו 143 מילימטר.

בנק ישראל, ביקש להבהיר, כי שטרות מסדרה ב’ של השקל החדש, אשר עודם משמשים את הציבור כיום ימשיכו לשמש הילך חוקי למשך מספר שנים, והם יהלכו במחזור במקביל לשטרות החדשים.

הואיל ומהלך ההחלפה הוא הדרגתי, הציבור אינו נדרש לבצע בשלב זה כל פעולה להחלפת השטרות וכאשר אלו יופקדו בבנק ישראל על ידי התאגידים הבנקאיים הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה.

בהמשך, נמסר יפרסם בנק ישראל, הנחיות בנוגע להחלפת השטרות מסדרה ב’. זאת במטרה להגביר את מודעות הציבור לכניסתם של השטרות החדשים למחזור ואת היכרות הציבור עם סימני הביטחון המשולבים בהם, יפתח בנק ישראל בתכנית הסברה לציבור הרחב; “פשוט לבדוק שזה בטוח” באמצעי התקשורת הנגישים לאוכלוסיות שונות.

בין היתר, יופצו כרזות ועלוני הסברה ב-5 שפות בסניפי הבנקים, בחברת הדואר ובאמצעות גופים מסחריים וציבוריים שונים. מידע נוסף ניתן לקבל באתר האינטרנט של הבנק בכתובת: https://www.newbanknotes.org.il, באמצעות פניה אל דואר אלקטרוני בכתובת: contact_currency@boi.org.il, או בטלפון שמספרו; 1-800-300-018.

 דברי הנגידה באירוע חשיפת השטרות בעריך 20 ₪ ובעריך 100 ₪ בבית הספר לאמנויות על שם לאה גולדברג ביבנה

בשעות הבוקר (ד) סיירה הנגידה בעיר יבנה בליווי ראש העירייה, מר צבי גוב-ארי, וחשפה לראשונה את השטרות החדשים בפני חברי מועצת התלמידים של בית הספר לאומנויות על שם לאה גולדברג, שדיוקנה מוטבע על השטר בעריך 100 שקלים חדשים.

בשבועות האחרונים, עברו תלמידי בית הספר הדרכות בהשתתפות נציגי מחלקת המטבע בבנק ישראל (צעד חינוכי ראוי לציון וצרנכי לא פחות, כן ייבו דומים לו) במסגרתן קיבלו הסברים על סדרת השטרות החדשה היא סדרת המשוררים.

הנגידה שוחחה עם התלמידים על השטרות החדשים, על סימני הביטחון המשולבים בהם, על נגישותם של השטרות ל‘בעלי לקויות הראיה’ ועל התהליך ההפצה הצפוי לצורך הכנסתם למחזור.

נגידת בנק ישראל, דר’ פלוג, אמרה באירוע חשיפת השטרות בעריך 20 ₪ ובעריך 100 ₪ בבית הספר לאמנויות על שם לאה גולדברג בעיר יבנה; “ראש העיר, מר צבי גוב, מנהלת בית הספר, גב’ רונית הראל, תלמידים יקרים. מחר, ישלים בנק ישראל את הנפקת סדרת השטרות החדשה, סדרת המשוררים, ולא יכולנו לחשוב על מקום יותר מתאים מבית הספר לאמנויות על שם לאה גולדברג, כדי להודיע בו על השלמת המהלך.

תודה על האירוח החם בבית הספר המקסים שלכם ועל ההזדמנות להודיע מכאן שמחר, יום חמישי,  ה-23.11.17, ייכנסו למחזור שני השטרות החדשים: שטר בעריך של 20 שקלים חדשים, הנושא את דיוקנה של המשוררת רחל, ושטר בעריך של 100 שקלים חדשים, עם דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג, שעל שמה קרוי; בית הספר שלכם.

ביחד עם שני השטרות שכבר הושקו, 50 שקלים חדשים עם דיוקנו של שאול טשרניחובסקי, ו- 200 שקלים חדשים עם דיוקנו של נתן אלתרמן, יהיה לנו לראשונה  ייצוג שווה של גברים ונשים על שטרות הכסף של ישראל. אין עוד הרבה מדינות שיש בהן איזון כזה, ואני מאוד גאה בכך.

 תלמידי בית הספר, למדו כיצד לזהות את סימני הביטחון ולהבחין בין שטר אמין לנסיון זיוף.

עשינו מאמצים ניכרים כדי שהשטרות והמעות בישראל, יותאמו לשימושם של כלל האזרחים, לרבות ציבור העיוורים ובעלי לקויות ראייה. השטרות החדשים של ישראל נגישים יותר, הם נבדלים זה מזה באורכם, צבעם בולט, ומשולבים בהם סימנים יעודיים אשר מקלים על ההבחנה ביניהם.

למה בעצם חשוב היה להנפיק סדרת שטרות חדשה? ההתפתחות הטכנולוגית מביאה עמה אמצעי תשלום מתקדמים, נוחים, ויעילים כמו כרטיסי אשראי, תשלומים באמצעות הטלפון הסלולרי ועוד.

אנחנו בבנק ישראל מעודדים ומקדמים את התפתחותם של אמצעי תשלום מתקדמים, אולם אין בכך כדי לגרוע מחשיבות השטרות והמטבעות המשמשים כאחד מאמצעי התשלום המרכזיים שבידי הציבור.

מדינות רבות בעולם, בדומה לישראל, הנפיקו בשנים האחרונות סדרות כסף חדשות ומתקדמות, במטרה להתמודד עם התיישנותם של סימני הביטחון בשטרות, ולהקשות על זיופי מטבע. עלינו בבנק ישראל מוטלת האחריות להבטיח, כי השטרות המונפקים על ידנו יישארו מתקדמים, עמידים ובטוחים לשימוש בהווה ובעתיד.

בשבועות האחרונים ביקרו בבית הספר לאמנויות על שם לאה גולדברג בעיר יבנה, נציגי מחלקת המטבע של בנק ישראל, שאחראית על המשימה החשובה של הנפקת השטרות, ולימדו אתכם, תלמידי בית הספר, כיצד לזהות את סימני הביטחון ולהבחין בין שטר אמין לנסיון זיוף.

סימני הביטחון הם מצד אחד מאוד קשים לזיוף ומצד שני מאוד קל להבחין בהם. בנק ישראל מפרסם חומרי הסברה וסרטונים שבאמצעותם ניתן להכיר את סימני הביטחון ובהזדמנות זו אני קוראת לכלל הציבור לעשות זאת – כי “פשוט לבדוק שזה בטוח”. סיכמה נגידת בנק ישראל, דר’  פלוג.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן