חדשות הרשויות המקומית חינוך

בנט השיק תכנית חוג לכל ילדה וילד לחיזוק החינוך בצפון

שר החינוך מר נפתלי בנט; "אני שמח שהענקנו הזדמנות ל-33,000 ילדים לפתח את הכישרון המיוחד שלהם. כחלק מתכנית כוללת לקידום החינוך בצפון, ובהשקעה חסרת תקדים, אני שמח להשיק את התכנית 'חוג לכל ילדה וילד', המאפשרת לכל תלמיד ביישובי הצפון שוויון הזדמנויות אמיתי, ונקודת זינוק הוגנת. אני מאמין שהכישרון לא מחולק לפי אזורי חיוג, וכל ילד יכול להצליח אם רק מאפשרים לו. אני מאחל הצלחה לכל המצטרפים החדשים".
0
0

איש החלומות שר החינוך, מר נפתלי בנט, מוכיח פעם אחר פעם, כי הוא יודע גם להגשים אותם היום (שלישי, כ”ה בחשון התשע”ח) קיים אירוע השקה לתכנית “חוג לכל ילדה וילד”. תכנית החוגים של משרד החינוך בעלות של 44 מיליון שקל, היא חלק מיישום תכנית השר בנט לחיזוק החינוך בצפון הארץ לקידום מערכת החינוך במחוז צפון של משרד החנוך.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

התכנית (חוג לכל ילדה וילד) כוללת מערך שלם של השקעות תקציביות ופעולות שנועדו לצמצום פערים והרחבת ההזדמנויות של כל תלמידה ותלמיד להשתלב בעתיד ב-מוסדות להשכלה גבוהה ובתפקידי מפתח בעולם, המדע, הרוח, החברה והטכנולוגיה, מבלי קשר לגובה ההכנסות של הוריהם ומקום מגוריהם.

שר החינוך נפתלי בנט השיק תכנית חוג לכל ילדה וילד לחיזוק החינוך בצפון הארץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר החינוך נפתלי בנט השיק תכנית חוג לכל ילדה וילד לחיזוק החינוך בצפון הארץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מינהל דוברות והסברה של משרד החינוך מסר באמצעות הגב’ ענתי מנשורי, לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי באירוע נחשפו לראשונה נתוני הרישום לשנת הלימודים הנוכחית;

כ-33,000 תלמידים מכיתות ד’-ה’, נרשמו לחוגים, וכ-20,000 תלמידים משתתפים לראשונה בחוג כלשהו. התכנית “חוג לכל ילדה וילד” פועלת בקרב תלמידי ד’-ה’ במגזר היהודי ובקרב תלמידי ד-ו’ במגזר הלא יהודי.

החוגים החלו לפעול בחודש האחרון, על ידי החברה למתנסים. בהתאם לתכנית, משרד החינוך, יממן 1,290 שקל עבור כל תלמיד, בעלות כוללת של 44 מיליון שקל, והתלמידים, ישתתפו בעלות סמלית בגין “דמי רצינות“, בעלות של 10 שקלים לחודש.

התכנית פועלת השנה בכל הרשויות המקומיות בצפון,ב-93 רשויות ומן הנתונים שנחשפו, עולה, כי החוגים המועדפים על הילדים הם;

  1. ספורט
  2. אמנות
  3. מדעים
  4.  מוסיקה
  5. שפות.

אביעד פרידמן, יושב ראש החברה למתנסים הארצית: “אנו גאים להיות שותפים בתוכנית “חוג לכל ילד”  שיזם שר החינוך מר נפתלי בנט. הודות לתוכנית זו עשרות אלפים מילדי הצפון, ישתתפו במגוון חוגים של המרכזים הקהילתיים שלנו, במטרה לקדם שוויון הזדמנויות ומילדים אלו יצמחו אלופי הספורט, המקלדת, המוזיקאים, האמנים  וגם מנהיגי הקהילות של הדור הבא”.

במסגרת התכנית מוצעים החוגים הבאים;

  • שפות – אנגלית, ערבית, עברית
  • טכנולוגיה/מדעים – מחשבים, פיתוח חשיבה, רובוטיקה, יזמות וחדשנות, רשתות חברתיות באינטרנט
  • טבע, סביבה, אתגר וקיימות
  • שחייה/ספורט – התעמלות מכשירים, התעמלות קרקע, אומנויות לחימה, שחמט, שחיה, אופנים, כדורסל וכדורגל
  • מוזיקה בקבוצות – כלי נשיפה, כלי פריטה, כלי הקשה, מקהלות, הרכבים מוזיקליים
  • אמנות – תיאטרון, קולנוע, צילום סטילס/וידיאו/סמרטפונים, אמנות פלסטית, כתיבה יוצרת.

 שר החינוך, בנט; “אני מאמין שהכישרון לא מחולק לפי אזורי חיוג, וכל ילד יכול להצליח אם רק מאפשרים לו…”

שר החינוך, מר נפתלי בנט, אמר; “אני שמח שהענקנו הזדמנות ל-33,000 ילדים לפתח את הכישרון המיוחד שלהם. כחלק מתכנית כוללת לקידום החינוך בצפון הארץ, ובהשקעה חסרת תקדים, אני שמח להשיק את התכנית ‘חוג לכל ילדה וילד’, המאפשרת לכל תלמיד ביישובי הצפון, שוויון הזדמנויות אמיתי, ונקודת זינוק הוגנת.

אני מאמין שהכישרון לא מחולק לפי אזורי חיוג, וכל ילד יכול להצליח אם רק מאפשרים לו. אני מאחל הצלחה לכל המצטרפים החדשים”. סיכם שר החינוך מר בנט.

“התפתחות אישית, צמיחה והתבגרות הן במידה רבה תוצאה של מה שהתלמיד חווה בלימודיו, בפעילויות השונות של בתי הספר, וכהשלמה לכך בשעות אחר הצהריים בחוגים” – מסביר, מנכל משרד החינוך, מר שמואל אבואב ומוסיף בדבריו, כי; “הם כחלק מיישום תכנית לאומית למתן הזדמנות שווה לכל ילד, משרד החינוך, מרחיב את המסגרות החינוכיות לשעות אחר הצהריים זאת באמצעות צהרונים, פעילויות תנועות הנוער, תכניות העשרה – ועכשיו גם באמצעות חוגים מסובסדים.

אני מברך את 33,000 תלמידי צפון הארץ אשר הצטרפו לתכנית ומאחל להם צמיחה והצלחה”. סיכם מנכל משרד החינוך, מר אבואב.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן