חקלאות ישראל צרכנות

ביצים – מחיר אריזה של 12 ביצים (L) לצרכן, יעלה בסך 13.10 ₪

משרד החקלאות: עליית המחיר הנוכחית, המגיעה כשנתיים וחצי לאחר מכן, מגלמת בתוכה את המלצות ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות עוד מחודש יוני 2021, לפני כשנה ◄ מאז יוני 2021, חלו עוד תמורות משמעותיות בשוק, בוודאי בעקבות הלחימה בין רוסיה לבין אוקראינה. שינויים אלה, בדגש על מחירי המזון לבעלי חיים, גרמו לזינוק בעלויות הייצור והשיווק בענף זה, כמו ענפי בעלי חיים אחרים ◄ עדכון המחיר הבא של מחיר הביצים לצרכן, על פי ההסכם, יהיה לא לפני נובמבר 2022, אחרי חגי תשרי.
0
0
עודד פורר שר החקלאות ופיתוח הכפר ברקע: צרכן רוכש ביצים בסופרמרקט | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
עודד פורר, צרכן עם ביצים

ביצים, יש עצה? טגני פחות ביצה, אולי זה יסייע לך בתקציב המשפחתי לאור המשך ההתייקרויות במשק הישראלי של ממשלת השינוי לרעה. היום (יום חמישי, ח’ בתמוז התשפ”ב) הודיעו משרד החקלאות ופיתוח הכפר בראשות עודד פורר ומשרד האוצר בראשות אביגדור ליברמן, על עדכון במחיר הביצים לצרכן בשיעור של 6.5%.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במשרד החקלאות ממהרים לציין, כי מחיר הביצים בפיקוח, למעשה, לא עוּדכן בשנתיים וחצי האחרונות, למרות עליית מחירי התְּשׂוּמוֹת במיוחד מאז החלה הלחימה של רוסיה באוקראינה.

אי לכך, עדכון המחיר, התקבל כחלק מתוך ההסכמות עם ‘מגדלי המטילות‘ לפיהן, התכנון בענף, יסתיים בעוד 10 שנים עם אפשרות להארכה של 3 שנים נוספות;

הענף, יעבור באופן מלא ל’לולים ללא כלובים‘ עד שנת 2037; המכס על ביצים מיובאות ירד מיידית בשיעור של כ-50%; 380 מיליון ₪, יועברו למגדלים לשם שדרוג הלולים.

מחר, יום שישי, 8.7, ייכנס לתוקף העדכון למחירי הביצים שבפיקוח, במסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-6.5% במחירים, כך שמחיר אריזה של 12 ביצים (L) לצרכן, יעלה ב-0.75 ₪.

מחיר חדש לצרכן כולל מס ערך מוסף בסך 13.10 ₪, כזכור, מחיר הביצים עודכן בפעם האחרונה בינואר 2019.

במשרד החקלאות , מוספים ומציינים, כי עליית המחיר הנוכחית, המגיעה כשנתיים וחצי לאחר מכן, מגלמת בתוכה את המלצות ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות עוד מחודש יוני 2021, לפני כשנה.

הוועדה מצאה, שנדרש עדכון בשיעור של כ-6.5% במחיר הביצים, בעקבות העלייה במחירי הגרעינים בעולם, וההתייקרות במחירי התערובות המשמשות לגידול תרנגולות מטילות. יחד עם זאת, העדכון המדובר, לא יצא לפועל.

 העלייה המתונה במחיר הביצים כעת, מבהירים במשרד החקלאות, הינה חלק ממהלך רוחבי שמוביל המשרד בענף ההטלה, במסגרתו התקבלו לאחרונה, שורת הסכמות עם מגדלי המטילות.

זאת משום שמאז יוני 2021, חלו עוד תמורות משמעותיות בשוק, בוודאי בעקבות הלחימה בין רוסיה לבין אוקראינה. שינויים אלה, בדגש על מחירי המזון לבעלי חיים, גרמו לזינוק בעלויות הייצור והשיווק בענף זה, כמו ענפי בעלי חיים אחרים.

עדכון המחיר הבא של מחיר הביצים לצרכןעל פי ההסכם, יהיה לא לפני נובמבר 2022, אחרי חגי תשרי.

 במסגרת ההסכם עם המגדלים, הוחלט בנוסף על שורת צעדים שמטרתם קידום הענף, לשם שמירה על בריאות הציבור, רווחת בעלי החיים וחיזוק ביטחון המזון הלאומי.

במסגרת זו, סוכם, כי התכנון בענף הביצים, יסתיים בעוד כעשור; המכסות החדשות שיינתנו מהשנה, לא יזכו בפיצוי; אושרו התקנות המעגנות את המעבר המלא ללולים ללא כלובים עד שנת 2037;

המכס על ייבוא ביצים, יופחת באופן מידי בכ-50%;

מטעם דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה מסר סטודנט דניאל מאייר, לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; המשרד, יתמוך במגדלים שיבחרו להישאר בענף בהיקף של כ-380 מיליון ₪.

לצד זאת, מגדלים שיבחרו לצאת מהענף, יקבלו פדיון שלא יעלה על 150 מיליון ₪, בהתאם למספר הביצים במכסה.

להלן מחירי הביצים החדשים (המחיר בשקלים חדשים באריזות קמעונאיות סגורות של 12 ביצים);

משקל הביצה

בגרמים

גודל

הביצה

מחיר חדש לצרכן

כולל מע”מ

מחיר ישן לצרכן כולל מע”מ
73 גרם ומעלה ענק (XL) 13.10 12.40
בין 63 גרם ל- 73 גרם גדול (L) 12.05 11.30
בין 53 גרם ל- 63 גרם בינוני (M) 11.15 10.40

אל; הסכם בענף ההטלה 15.6.22 סופי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן