כסף מדבר

ביטקוין – דרושה בהירות ומסגרת רגולטורית מתאימה

מני רוזנפלד, יושב ראש 'איגוד הביטקוין' בדיון בוועדת הכספים של הכנסת: "דרושה גם מסגרת רגולטורית מתאימה בהסדרת הפעילות והשימוש במטבעות הדיגיטליים שתיבנה מתוך הכרה במאפיינים היחודיים של התחום במשק הישראלי" ◄ראש האופוזיציה, חבר כנסת הרצוג; צריך להתחיל לנוע לעבר וודאות ישראלית בנושא הזה (ביטקוין) גם אם היא תיקח זמן, אבל וודאות שמייצרת וודאות אצל משקיעים, אצל יזמים, אצל אזרחים וכמובן בכל מה שקשור למשק הישראלי".
0
0
מני רוזנפלד, יושב ראש 'איגוד הביטקוין' | צילום: גלעד אילוז
מני רוזנפלד, יושב ראש ‘איגוד הביטקוין’ | צילום: גלעד אילוז

ועדת הכספים של הכנסת עסקה היום שני, כ”א בטבת התשע”ח) בהסדרת המדיניות בפעילות ובשימוש במטבעות דיגיטליים. בוועדה, נכחו יושב ראש הוועדה חבר כנסת משה גפני, חבר כנסת יצחק הרצוג אשר יזם את הדיון, חבר כנסת רחל עזריה, המשנה לנגידה דר’ נדין טרכטנברג, נציגת הרשות להלבנת הון, נציגי איגוד הביטקוין הישראלי, נציגי משרד האוצר, נציגי בנק ישראל ומומחים נוספים. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מטעם משרד יחסי ציבור ‘ניר הירשמן תקשורת’ מסרה הגב’ שירלי קדוש, לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי מר מני רוזנפלד, יושב ראש ‘איגוד הביטקוין הישראלי’ קרא בדיון להקים מחדש את הועדה שעסקה בנושא ולהגדיר את ביטקוין כמטבע; “הביטקוין, יכול להוציא את הכוח ממוקדי כוח ריכוזיים ומגורמים מתווכים ולהעביר אותו לאנשים.

כמו כן, מטבע כזה יכול להיות קל וזול לשימוש, מאובטח, פעיל באופן רציף, עמיד לאינפלציה ולשחיקת ערך, בינלאומי וכן שקוף – הרבה יותר מהמערכות המקובלות כיום. לתחום הזה פוטנציאל עצום – גם לעולם בכללותו ולמשק הישראלי בפרט.

בשביל לממש את הפוטנציאל הזה, דרושה בהירות רגולטורית ומסגרת רגולטורית מתאימה, שתבנה מתוך הכרה במאפיינים הייחודיים של התחום ותהיה כזו שתמנע ניצול שלו לרעה ותסייע לרתום את החדשנות למטרה שלשמה היא נוצרה”. סיכם רוזנפלד, יושב ראש ‘איגוד הביטקוין הישראלי’.

 צריך להתחיל לנוע לעבר וודאות ישראלית בנושא הביטקוין

ראש האופוזיציה, חבר כנסת יצחק (בוז’י) הרצוג, שיזם את הדיון, אמר, כי; “כשאני שומע את הדור הצעיר, אפילו אצלי בבית, אני מבין שמשהו קרה – ויש דרמה עצומה בטכנולוגיה של שנקראת בלוק צ’יין שמייצרת לך שוק סחורות קונה ומוכר מחוץ למתחם המדינתי ומחוץ לרשויות שלטון והיא יכולה להשפיע על העולם המסחרי והכלכלי באופן ארוך טווח, עד כדי לדעתי השפעה על קיומו של עולם הבנקאות, שלא נדבר על דברים אחרים.

ישראל, חייבת להתייחס לסוגיית המטבעות הקירטוגרפיים הוירטואליים והדיגיטליים, ומה ההשפעה של זה על משק הבית הפרטי, על החיסכון הלאומי, על הרזרבות של המטבע, ובכלל על הבורסה, הרשות לניירות ערך והמדדים, שלא נדבר על ההשפעות בעולם המיסוי וכיוצא באלה.

כזכור, בשנת 2014, מינה בנק ישראל, ועדה בראשות פרופ’ זוסמן, ואותה ועדה לא שמענו מהן מסקנותיה ומה קרה איתה ואנחנו נרצה להבין האם אותו שולחן משותף יצר משהו או שמא הגיע הזמן שהוועדה, תדרוש את השולחן הזה מחדש.

צריך להתחיל לנוע לעבר וודאות ישראלית בנושא הזה (ביטקוין) גם אם היא תיקח זמן, אבל וודאות שמייצרת וודאות אצל משקיעים, אצל יזמים, אצל אזרחים וכמובן בכל מה שקשור למשק הישראלי“. סיכם ראש האופוזיציה, חבר כנסת הרצוג.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן