אוניברסיטה | מכללה אריאל בעולם חדשות כאן ישראל מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’

ביטאון מדעי בינל’ סירב לפרסם מחקר של כימאית מ-אוני’ אריאל

דובר 'תנועת גוש שלום' בתל אביב, מר אדם קלר; "כל מה שנדרש מפרופ' מינדי לוין, הוא לדייק בעובדות. אריאל, אינה חלק ממדינת ישראל. זאת אינה הצהרה פוליטית, זוהי קביעה עובדתית פשוטה. אריאל, אינה חלק ממדינת ישראל, לא לפי החוק הבינלאומי וגם לא לפי חוקי מדינת ישראל עצמה. כדי ששטח כלשהו יהווה חלק ממדינת ישראל, צריך להתבצע הליך שנקבע במדויק בחוק, כלומר; החלטת ממשלה ובעקבותיה העברת 'חוק סיפוח' בשלוש קריאות בכנסת".
0
0
פרופ’ מינדי לוין מהמחלקה למדעי הכימיה | צילום מיכאל סלרנו, אוניברסיטת רוד איילנד | ברקע: אוניברסיטת אריאל | עיבוד: שולי סונגו ©
פרופ’ מינדי לוין

“מולקולות” (Molecules) ביטאון מדעי בינלאומי העוסק ב-כימיה, ביטל פרסום מחקר של פרופסור מינדי לוין, חוקרת מהמחלקה למדעי הכימיה מ’אוניברסיטת אריאל’. הביטאון, התכוון להקדיש בגיליון ינואר 2021 מקום נרחב לתוצאות מחקר של דר’ לוין, חוקרת אמריקאית במקורה אשר הרצתה בכמה אוניברסיטאות אמריקאיות לפני שעברה לאריאל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אולם בתחילת המאמר שהגישה ל”מולקוּלות” ציינה פרופ’ לוין, את כתובתה כ;”הפקולטה לכימיה, אוניברסיטת אריאל, רח’ רמת הגולן 65, אריאל, ישראל“.

קבוצה של מרצים לכימיה מאוניברסיטאות שונות ברחבי העולם כתבו אל מערכת “מולקולות” וציינו בפני העורכים, כי ‘אֲרִיאֵל‘ (הוקמה בשנת 1978 והוכרזה כעיר בשנת 1998) אינה נמצאת בשטחה של מדינת ישראל, אלא היא התנחלות בלב השומרון, ליד כביש 5 ב-שטח כבוּש.

בראש הקבוצה עמדו פרופסור ג’ורג’ סמית, חתן פרס נובל לכימיה בשנת 2018, ופרופסור מלקולם לויט, חבר בכיר בחברה המלכותית שבעיר לונדון שהיא אחת האגודות המדעיות הוותיקות והמשפיעות ביותר בעולם.

בעקבות זאת פנו העורכים אל פרופ’ מינדי לוין וביקשו ממנה למחוק מכתובתה שתתפרסם בביטאון את השם; “ישראל” לאחר “אריאל“. דר’ לוין, היא סירבה לכך בתוקף ובעקבות זאת בוּטל כליל פרסום המחקר שלה ב’ביטאון מולקולות‘.

הקבוצה בראשה עומדים הפרופסורים סמית ו-לויט, פועלת כבר מזה שנים, כדי למנוע הכרה ושיתוף פעולה אקדמי מאוניברסיטת אריאל.

לדבריהם, אריאל, כולה הינה התנחלות בלתי חוקי שהוקמה בשטח כבוש בניגוד לחוק הבינלאומי ועל כן גם האוניברסיטה השוכנת שם היא מוסד בלתי חוקי מכל וכל.

עוד מציינים, חברי הקבוצה, כי כבר לפני שנתיים, הם כתבו אל משתתפי כנס מדעי בינלאומי שעמד להיערך באוניברסיטת אריאל, ובעקבות זאת יותר ממחצית המוזמנים ביטלו את השתתפותם בכנס.

אריאל, אינה חלק ממדינת ישראל, לא לפי החוק הבינלאומי וגם לא לפי חוקי מדינת ישראל עצמה.

ממייסדי ודובר ‘תנועת גוש שלום’ בתל אביב, פעיל שמאל רדיקלי ישראלי, מר אדם קלר, מסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה, כי; “כל מה שנדרש מפרופ’ מינדי לוין, הוא לדייק בעובדות. אריאל, אינה חלק ממדינת ישראל. זאת אינה הצהרה פוליטית, זוהי קביעה עובדתית פשוטה.

 אדם קלר, ממייסדי ודובר 'תנועת גוש שלום' בתל אביב, פעיל שמאל רדיקלי
אדם קלר

אריאל, אינה חלק ממדינת ישראל, לא לפי החוק הבינלאומי וגם לא לפי חוקי מדינת ישראל עצמה.

כדי ששטח כלשהו יהווה חלק ממדינת ישראל, צריך להתבצע הליך שנקבע במדויק בחוק, כלומר; החלטת ממשלה ובעקבותיה העברת ‘חוק סיפוח’ בשלוש קריאות בכנסת“.

דובר תנועת “גוש שלום” הוסיף בדבריו, כי; “הליך כזה מעולם לא התבצע לגבי אריאל. אמנם, לפני מספר חודשים שקל ראש הממשלה מר נתניהו לבצע את ההליך הזה ולהפוך את אריאל והתנחלויות אחרות לחלק ממדינת ישראל.

אולם, כידוע, בסופו של דבר הוא החליט לא לעשות זאת, אלא במקום זאת לחתום על הסכם שלום עם האמירויות ובחריין, אשר במסגרתו התחייבה ממשלת ישראל בשום אופן לא להחיל את ריבונותה על שום התנחלות.

על כן, המצב העובדתי ברור; אריאל, אינה חלק ממדינת ישראל וגם אינה עומדת להפוך לחלק ממדינת ישראל בעתיד הנראה לעין.

אנשי ‘מוקד הפעולה למען שלום, שוויון, צדק חברתי וזכויות אדם‘ מבהירים, כי;אנשי מדע, מחויבים לדייק בעובדות – זוהי חובה בסיסית ומובנת מאליה לכל העוסקים בכימיה, כמו בכל מדע אחר.

פרסום הכתובת ‘אריאל, ישראל’ בראש המאמר, היה מהווה סילוף עובדתי בוטה וברור לכל עין והיה מעמיד בספק את המהימנות העובדתית של כל המחקר שהופיע אחריו.

פרופ’ לוין, לא השאירה למערכת הביטאון שום ברירה אלא לבטל את פרסום המחקר שלה. חבל מאד שחוקרת מוכשרת ופעילה, אשר זכתה למוניטין באוניברסיטאות האמריקאיות בהן הרצתה ועסקה במחקר, בחרה לעבור לאוניברסיטה ב”שטח כבוש” ובכך להטיל צל כבד על המשך עבודתה המדעית”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן