כאן נוער פלילים

אתר יחידת התיאום ל’מניעת עבריינות נוער’ עלה אל הרשת

אתר האינטרנט של יחידת התיאום למניעת עבריינות נוער, שחנכה כעת היחידה, פונה לנוער, למשרדי ממשלה ולגופים העוסקים בנוער וכן לכלל הציבור הרחב ◄ מטרת האתר היא להנגיש מידע בנוגע לנוער ולעבריינות נוער ולשמש בסיס למפגש של אנשים הנוגעים בתחום הנוער וכן להוות מענה לשאלות של פונים, על בסיס יומיומי.
0
0
עבריינות נוער, לא יותר מאשר קריאת S.O.S | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
עבריינות נוער

“עבריינות נוער מעידה שעדיין קיימת תקווה”, אמר הפסיכואנליטיקאי ויניקוט בהרצאה שנתן ב-1946. לדבריו, לפעמים היא לא יותר מאשר קריאת S.O.S. הרקע לביצוע עבירות המבוצעות בידי בני-נוער עשוי לנבוע מהרצון להרגיש שייך, הצורך לבדוק גבולות, למרוד בסמכות ופיקוח של העולם המבוגר ועוד. מאחר שגורמי הסיכון לעֲבַרְיָנוּת נוער, הם מגוונים ומורכבים מסיבות חברתיות, משפחתיות, תכונות אישיות ועוד, התפתחה עם השנים הבנה, כי לא די לטפל בגורם סיכון אחד על מנת למנוע עבריינות נוער, אלא מתחייב תיאום בין כלל הגורמים העוסקים בכך.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עם פתיח זה, היום (שני, ט”ז בטבת התש”פ) מודיעה יחידת התיאום הבין-משרדי למניעת עבריינות נוער, הפועלת במחלקה הפלילית בייעוץ וחקיקה שבמשרד המשפטים מנגישה את עצמה לציבור ב-אתר אינטרנט חדש.

באתר, כוללים חוקים, סקירת ספרות, מאמרים, שנתונים, חדשות הנוגעות לתחום עֲבַרְיָנוּת הנוער וכן מפה של כלל המשרדים הנוגעים בתחום הנוער, בחלוקה לנושאים, אשר תאפשר לכל אדם באשר הוא, לפנות ישירות, אל גורם שהוא מחפש במשרדי ממשלה.

אתר האינטרנט שחנכה כעת היחידה, פונה לנוער, למשרדי ממשלה ולגופים העוסקים בנוער וכן לכלל הציבור הרחב. מטרת האתר היא להנגיש מידע בנוגע לנוער ולעבריינות נוער ולשמש בסיס למפגש של אנשים הנוגעים בתחום הנוער וכן להוות מענה לשאלות של פונים, על בסיס יומיומי.

יחידת התיאום הבין-משרדי למניעת עבריינות נוער, הוקמה בסוף 2017 מכוח החלטות ממשלה. ייעודה של היחידה הוא חיזוק התיאום בין הגופים העוסקים במניעה, בתוך הממשלה ומחוצה לה, פיתוח תפיסה של מניעה בראיה רב-מערכתית וקידום תהליכים משותפים לשם צמצום עבריינות בקרב בני נוער.

זאת, באמצעות יצירת שיתופי פעולה בין הגורמים הממשלתיים ובין גורמי הממשלה לגופי החברה האזרחית מתוך הכרה בחשיבותה של החברה האזרחית.

במסגרת התוכנית האסטרטגית של משרד המשפטים, נקבעה התוכנית לתיאום בין-משרדי למניעה וצמצום עבריינות נוער כאחד המהלכים המרכזיים ל”קידום והגנה על זכויות אדם וצמצום פערים חברתיים“.

טיפול מיומן ומקצועי בשלבים מוקדמים, ככל האפשר בחיי הנער, נותן סיכוי רב לשינוי ותקווה להשבת הנער למסלול האזרחי הנורמטיבי

דוברת היחידות המשפטיות שבמשרד המשפטים עורכת דין שיר נוי פיינר, מסרה לאתרכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי היחידה פועלת בארבעה צירי פעילות מרכזיים;

  • ריכוז מידע בתחום ויצירת תשתית ידע מקצועי, במטרה לקדם מדיניות של קבלת החלטות מבוססת ראיות ונתונים;
  • יצירה וקידום פלטפורמות לשיתוף ידע ושיתופי פעולה;
  • קידום תפיסה של שיתוף קטינים בהתאם לאמנת האו”ם בדבר זכויות הילד;
  • הובלת מהלכים בין-משרדיים וגיבוש תפיסה;
  • ממשקי עבודה בנושאים שזוהו כדורשים תיאום.

הצורך בגורם מתאם, נבע מהכרה בכך שהטיפול בנוער בכלל ובנוער עובר חוק בפרט, הוא מורכב וכולל היבטים מקצועיים שונים.

צילום שער אתר יחידת התיאום למניעת עבריינות נוער
לסייע לבני נוער

הטיפול מתפרש על פני גורמים רבים, בנקודות זמן שונות ונדרש לפתח ראיה כוללת של בעלי התפקידים המטפלים בעניינם של קטינים, כך שיכירו את כלל הגופים אמונים על מניעת עבריינות נוער ואת תפקידם על הרצף הטיפולי בקטין.

הדגש על מניעה, נובע מהכרה בכך שטיפול מוקדם בתופעת העבריינות בקרב בני נוער, הוכח כשיטה היעילה ביותר לצמצום תופעת הפשיעה בטווח הארוך, בהשוואה לטיפול שמתמקד בענישה ובהפעלת לחץ נוסף על הנער שביצע עבירה.

טיפול מיומן ומקצועי בשלבים מוקדמים, ככל האפשר בחיי הנער, נותן סיכוי רב לשינוי ותקווה להשבת הנער למסלול האזרחי הנורמטיבי.

אתר האינטרנט של יחידת התיאום למניעת עבריינות נוער, שחנכה כעת היחידה, פונה לנוער, למשרדי ממשלה ולגופים העוסקים בנוער וכן לכלל הציבור הרחב.

מטרת האתר היא להנגיש מידע בנוגע לנוער ולעבריינות נוער ולשמש בסיס למפגש של אנשים הנוגעים בתחום הנוער וכן להוות מענה לשאלות של פונים, על בסיס יומיומי.

לכניסה אל אתר יחידת התיאום למניעת עבריינות נוער.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן