מאזני הצדק פלילים פרקליטי ישראל

אפי נוה ובת זוגו ביקשו לבטל כתב האישום בית המשפט – דחה

בבקשה הראשונה, התבקש בית המשפט לבטל את כתב האישום בטענה שהפרקליטות שקלה בין שיקוליה שיקולים זרים בהחלטתה להעמיד לדין את הנאשמים בתיק זה - מעמדו הציבורי הרם והמוכר של נוה והפומביות הרבה שקיבל האירוע הפלילי, נוכח מעמדו זה ◄ שעה שההגנה, העלתה עד כה כבר 3 טענות מקדמיות שכולן נדחו לאחר שנבחנו היטב, ככלל, לא יהיה מקום עוד להעלאת טענות מקדמיות נוספות וכי בית המשפט לא ייתן יד להימשכות הליכים נוספת שלא לצורך...".
0
0
עורך הדין אפי נוה, יושב ראש לשכת עורכי הדין לשעבר ובת זוגו בר כץ בבית המשפט | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
בר כץ, אפי נוה

שתי בקשות למחיקת כתב האישום, שהגישה ההגנה, בתיק שמתנהל נגד אפי נוה ובת זוגו בר כץ, בגין עבירות קבלת דבר במרמה, יציאה ממדינת ישראל שלא כחוק וכניסה לישראל שלא כחוק – נדחו היום (רביעי, י”ג בתמוז תשפ”א) על ידי כבוד נשיאת בתי משפט השלום במחוז מרכז עינת רון, בית משפט השלום בעיר ראשון לציון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יצוין עוד, כי כבוד נשיאת בתי משפט השלום עינת רון, דחתה עוד שתי בקשות למחיקת כתב האישום, שהגישה ההגנה, בתיק שמתנהל נגד אפי נוה ובת זוגו בר כץ בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, יציאה מתחומי ישראל שלא כחוק וכניסה אל מדינת ישראל שלא כחוק.

בנוסף, ציין בית המשפט, כי לא ייתן יד להימשכות הליכים נוספת שלא לצורך והגשת בקשות מקדמיות נוספות וכי על הנאשמים למסור מענה לכתב האישום גופו במועד הקרוב שנקבע לחודש הבא.

כזכור, בדצמבר 2018, הגיש עורך דין רועי רייס מטעם פרקליטות מחוז מרכז (פלילי), כתב אישום נגד יושב ראש לשכת עורכי הדין בשעתו עורך הדין אפי נוה, ובת זוגו, בעבירות של קבלת דבר במרמה, יציאה מישראל שלא כחוק וכניסה לישראל שלא כחוק.

לאחר שהשניים, נתפסו כאשר הם יוצאים מישראל ונכנסים אליה בשדה התעופה זאת מבלי להחתים את דרכונה של כץ, כאשר בשערי המעבר, הגב’ כץ, השתמשה  בכרטיס המעבר של נווה והוא השתחל מאחור.

מכתב האישום, עלה, כי הרקע למעשים היה סכסוך והליך גירושים שהתנהל בין נוה לפרודתו שלימים הפכה להיות גרושתו.

נשיאת בית משפט השלום מרכז כב’ השופטת עינת רון, דחתה ביולי 2019, בקשה מקדמית של בני הזוג נווה וכץ, להורות לפרקליטות למסור להם חומרים שונים לביסוס טענתם לאכיפה בררנית נגדם, בקובעו, כי לא עלה בידיהם להקים אף לא חשד ראשוני לקיומה של האכיפה בררנית הנטענת.

בהמשך לכך, בדצמבר 2019, דחה בית המשפט העליון בשבתו כבגץ (כב’ השופטים; עמית, גרוסקוף, שטיין), עתירה שהגישו השניים לבטל את החלטה זו של בית משפט השלום, בקובעו שלא נפל כל פגם בהחלטה זו.

על אף האמור שבו הגישו הנאשמים שתי בקשות מקדמיות נוספות, לביטול כתב האישום.

בבקשה הראשונה, התבקש בית המשפט לבטל את כתב האישום בטענה שהפרקליטות שקלה בין שיקוליה שיקולים זרים בהחלטתה להעמיד לדין את הנאשמים בתיק זה – מעמדו הציבורי הרם והמוכר של נוה והפומביות הרבה שקיבל האירוע הפלילי, נוכח מעמדו זה.

בית המשפט דחה את הבקשה וקבע; “ההחלטה להורות על הגשת כתב אישום כנגד הנאשמים, ובפרט הנאשם 1, לא הייתה רק בשל מעמדו הציבורי של הנאשם… שיקולים אלה, אף אם באו בחשבון במסגרת שיקוליה, לא היו שיקולים מכריעים בהחלטה…

█  “כב’ השופטת עינת רון; “בקשת וטענות ההגנה, מהוות “מסע דיג” בלתי מסוים ובלתי ממוקד ואל לו לבית המשפט להתיר לסניגור להפליג למרחקים ולערוך “מסע דיג” מעין זה…”

“לא מצאתי” כתבה כב’ נשיאת בתי משפט השלום, רון, כי; “השיקולים אותם בחנה המאשימה נשקלו ממניעים זרים או במזיד ויש בהם משוּם תוצאה מפלה שיש בה כדי להורות על ביטול כתב האישום.

האינטרס הציבורי, הינו אחד מהשיקולים אותם מחויבת המאשימה לשקול בבואה להחליט האם להורות על הגשת כתב אישום” (עמוד 30 להחלטה).

כבוד נשיאת בתי משפט השלום עינת רון | צילום: מערכת בתי המשפט | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כב’ השופטת עינת רון

בית המשפט התבקש בבקשה השנייה לבטל את כתב האישום בטענה, פעם נוספת, שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית בהחלטתה להעמיד לדין את הנאשמים בתיק זה.

במסגרת זו, אף שבה וביקשה ההגנה, פעם נוספת, להורות למאשימה למסור לרשותה נתוני אכיפה שונים לצורך ביסוס והעלאת הטענה.

בית המשפט דחה גם בקשה זו ושב וציין, כי המאשימה העבירה להגנה דוגמאות שונות רבות לכתבי אישום בנסיבות דומות וההבדלים עליהם הצביעה ההגנה בניסיון לאבחן בין מקרים רבים אלה לעניינם של הנאשמים, נוגעים רק למיהוּת העושה וחוּמרת המעשה,

וכמו כן, מטבע הדברים גם במקרים פליליים, דומים כתבי האישום השונים מכילים עבירות שונות, עובדות שונות ונסיבות שונות. (עמוד 41-44 להחלטה).

דוברת מחוז תל אביב, באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, עורכת דין הילה ימיני, מסרה לאתר כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי עוד שב וקבע בית המשפט שהנאשמים לא הצביעו על כל בעיה במדיניות האכיפה הנוהגת באירועים פליליים מסוג זה וביישוּמה ולא הצביעו על כל ראיה שיש בה להוכיח, כי המדיניות עצמה איננה סבירה. (עמוד 32 להחלטה).

נקבע בנוסף, כי בקשת וטענות ההגנה בנושא זה, מהוות “מסע דיג” בלתי מסוים ובלתי ממוקד ואל לו לבית המשפט להתיר לסניגור להפליג למרחקים ולערוך “מסע דיג”  מעין זה. (עמוד 48 להחלטה).

בשולי החלטתו זו, קבע בית המשפט, כי שעה שההגנה, העלתה עד כה כבר 3 טענות מקדמיות שכולן נדחו לאחר שנבחנו היטב, ככלל, לא יהיה מקום עוד להעלאת טענות מקדמיות נוספות וכי בית המשפט לא ייתן יד להימשכות הליכים נוספת שלא לצורך והגשת בקשות מקדמיות נוספות. (עמוד 48 – 49 להחלטה)

מועד הדיון הבא נקבע ליום 18.7.21 במסגרתו, יימסר מענה הנאשם לכתב האישום.

אל אפי נוה ובר כץ- דחיית טענות לשיקולים זרים ולאכיפה בררנית בבית משפט שלום ראשלצ.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן