דגים | עולם המים חקלאות ימית חקלאות ישראל

איסור על דיג בספינות מכמורת – הפיקוח בים התיכון, יוגבר מעתה

משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, הודיעו, כי יגבירו את מאמצי ההסברה והפיקוח בים התיכון בתקופת האיסור על הדיג באמצעות ספינות מכמורת ◄ניר פרוימן, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות; "אנו רואים חשיבות רבה בשמירה על משאב הדגה, הן עבור שליית דגים טריים ובריאים לטובת הציבור הרחב והן לשם הגנה על הדגה לשנים ולדורות הבאים".
0
0
ניר פרוימן, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות | ברקע:  רשת דייגים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ניר פרוימן

מאמצי ההסברה והפיקוח בים התיכון ב’תקופת האיסור על הדיג באמצעות ספינות מכמורת’ יוגברו על ידי משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים’ תקופת האיסור על הדיג באמצעות ספינות מכמורת, היא מעתה ועד ה-31 באוגוסט 2019, כולל.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

 ההכרזה על תקופת האיסור על הדיג באמצעות ספינות מכמורת, הוכרזה על ידי מנהל ‘אגף הדיג במשרד החקלאות’ זאת בהתאם לתקנות הדיג, כדי להבטיח את תהליך ה-התרבות של הדגים והשלמת שלב “הגיוס” – חבירת הדגיגים הצעירים אל להקות הבוגרים, באופן תקין למען שמירה על משאב הדגה בים התיכון.

מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, מר ניר פרוימן, אומר, כי; “משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בשמירה על משאב הדגה, הן עבור שליית דגים טריים ובריאים לטובת הציבור הרחב והן לשם הגנה על הדגה לשנים ולדורות הבאים.

אי לכך, אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לעצור את הפגיעה באוכלוסיות הדגים המקומיות, שמירה מיטבית על בתי הגידול ואזורי הריבוי, הגנה על הדגים הקטנים מתפיסה בטרם עת ואיסור דיג בתקופות רגישות.

מזה שני עשורים, לא ניתנים רישיונות דיג חדשים לספינות, כחלק ממדיניות המשרד לשמירה על היחס המתאים שבין פעילות הדיג המסחרית ובין משאב הדגה הזמין באזורנו”. סיכם מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, מר פרוימן.

אגף דוברות משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסר באמצעות מר ישראל סרנגה, , מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, האמונה מטעם משרד החקלאות על פיקוח הדיג בישראל, תגביר את מאמצי ההסברה והפיקוח בים התיכון.

במהלך תקופת האיסור הדיג באמצעות ספינות המכמורת שתימשך השנה, החל מעתה ועד ה- 31 באוגוסט, כולל. בתקופה זו, תבוצענה פעילויות הסברה ופיקוח בים ובמעגנות לאורך כל שעות היום ובצוותים מתוגברים.

כידוע, אגף הדיג במשרד החקלאות, מכריז מדי שנה על תקופת איסור הדיג על שיטותיו השונות בימת כנרת ובים התיכון בהתאם לתזמון עונת הרבייה.

█ זמני הגיוס של המינים השונים, ניתן להעריך בעיקר בבחינה ומדידה של שלל דיג המכמורת.

כל זאת במטרה להבטיח, עד כמה שניתן, את השלמת תהליך ההתרבות התקין והסדיר של הדגים לרבות שלב הגיוס, למען שמירה על משאב הדגה בים.

דיג בכנרת
דיג בכנרת

מנהל היחידה הימית ברשות הטבע והגנים, מר יגאל בן ארי, מסביר, כי, “חודשים ספורים לאחר העונה שבה מתרבים הדגים, דגיגים צעירים מגיעים לשלב הגיוס, בעיקר בבית הגידול החולי.

לאחר עונת הרבייה וזמן התפתחות הביצים, השלב הצעיר של הדגים, פגיות, נסחף עם הזרמים ומתפזר במרחב.

בתום שלב זה, כשהדגיגים כבני חודש עד כמה חודשים, מתחילים הדגים המתבגרים את תהליך “הגיוס” – מתכנסים, בעיקר ב’בית הגידול החולי‘ ומצטרפים ללהקות הדגים הבוגרים.

על כן, בעונת הגיוס שלל דיג רב של דגיגים צעירים, חסר משמעות כלכלית. את זמני הגיוס של המינים השונים, ניתן להעריך בעיקר בבחינה ומדידה של שלל דיג המכמורת.

על כן, כדי להימנע מלכידה של דגיגים צעירים נאסר הדייג באמצעות ספינות המכמורת למשך תקופה זו.

במסגרת זו, נגביר את פעולות הפיקוח בכל שעות היממה בשיתוף גורמי אכיפה נוספים, כדי לאכוף בהצלחה את איסור הדיג ובכך לשמור בהצלחה על מצב הדגה בים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן