אילת תחבורה | רכב | תעופה

אילת: התושבים, יפגינו היום (ה) כנגד סגירת שדה דב

כחלק מההפגנה כנגד סגירת שדה דב, ישבשו היום (ה) תושבי העיר אילת את התנועה כבר משדה התעופה ולאורך ציר התיירות המרכזי עד לרחבת מלון קלאב הוטל שם תיפתח "הלאומיאדה" בה צפויים להשתתף מעל ל-2,000 חברי ליכוד, ביניהם שרים וחברי כנסת ◄ ״ההפגנה היא הפעולה הציבורית הראשונה בשרשרת של פעולות חריפות שתהיינה עד שנסגור לחלוטין את העיר כולל את שדה התעופה אילת רמון״ – מבהיר ראש עיריית אילת.
0
0
ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי ברקע: הנפת דגל הדיו במרץ 1949 צילום היסטורי כחלק ממאבק בסגירת שדה דב | הצילום נעשה על ידי מיכה פרי, לעמ | עיבוד: שולי סונגו
מאיר יצחק הלוי, ראש העיר אילת

“שדה דב – נמל התעופה הוא התחנה המרכזית שלנו והמטוסים הם האוטובוסים שלנו. אם יסגרו לנו את שדה דב, לא ניתן לפתוח את שדה רמון” אי לכך ובהתאם יפגינו היום (יום חמישי, ג’ בשבט התשע”ט)  בשעה 15:00, אלפי תושבי אילת  –  כך מבטיחים ראש העיר אילת מר מאיר יצחק הלוי ותושבי עירו וקוראים לראש הממשלה לדחות את סגירת שדה דב עד להצבת חלופה ראויה בתל-אביב או על אי מולה.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בין המפגינים; חולים, סטודנטים, עובדי מערכת החינוך באילת, עובדי העירייה, עובדי הנמל, עובדי בית החולים “יוספטל”, עובדי שדה התעופה באילת, עובדי חברת ארקיע, אנשי כיבוי אש, עובדי מקורות, עובדי קצאא, נציגות עובדים מבתי המלון, ארגוני נשים ואנשי תנועות נוער – כנגד סגירת ‘שדה דב’.

שדה דֹב, או בשמו הרשמי נמל התעופה על שם דֹב הוז, הוא נמל תעופה הנמצא בצפונה של העיר תל אביב. הנמל משמש גם כבסיס טיסה של חיל האוויר (כנף 15).

נמל התעופה רמון על שם הטייסים אילן ובנו אסף רמון זיכרם לברכה הוא נמל תעופה בינלאומי, הנבנה בערבה הדרומית, צפונה ל-באר אורה וצפוי להחליף את נמל התעופה אילת ונמל התעופה עובדה (המשמש כנמל תעופה בינלאומי – זמני).

ב-22 בינואר 2019, נמל התעופה רמון, היה אמור להיות נמל התעופה השני בגודלו בישראל (אחרי נמל התעופה בן-גוריון) ולשמש כנמל התעופה העיקרי בישראל לנחיתות חרום.

כאמור, היום (ה׳, בשעה 15:00) תיערך הפגנת מחאה של תושבי אילת כנגד סגירת שדה דב, שעתיד להיסגר על פי החלטת הממשלה, כבר ביולי 2019, זאת לאחר שסגירתו נדחתה כבר 4 פעמים זאת זכות מאבק עיקש וצודק אותו מוביל ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי.

״ההפגנה היא הפעולה הציבורית הראשונה בשרשרת של פעולות חריפות שתהיינה עד שנסגור לחלוטין את העיר כולל את שדה התעופה אילת רמון” – מזהיר ומבהיר ראש העיר אילת מר יצחק הלוי.

 כחלק מההפגנה, ישבשו תושבי העיר אילת את התנועה כבר משדה התעופה ולאורך ציר התיירות המרכזי

“אנו נאבקים במאבק צודק ומוסרי על חייה של העיר ולא נאפשר לאיש לחסל את העיר ולפגוע בתושביה. ההחלטה לסגור את שדה דב המשמש כתחנה הציבורית שלנו מבלי לתת לנו חלופה ראויה היא החלטה רעה ומרשעת הסובלת מזחיחות ואכזריות לא מובנת” – הדגיש מר הלוי בהודעתו לתקשורת.

מגדל הפיקוח של שדה התעופה רמון בעת בנייתו בשנת 2016 | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו
שדה התעופה רמון

“אני קורא למקבלי ההחלטות בירושלים לעצור את ההחלטה, לצאת לבניה של 8,000 יחידות דיור בשטח המזרחי למסלול בשדה דב ובתקופת הבניה שכנראה תחל בעוד 4-5 שנים ותסתיים בעוד 10-13 שנים, לטפל בחלופה ראויה לתושבי אילת ותייריה.

כמו כן, אני קורא לגורמים באוצר ובמשרד ראש הממשלה ליישם את ההחלטות הקשורות לפיתוח העיר אשר כבר אושרו על ידי  שר האוצר וראש הממשלה,

בין התכניות; תכנית אסטרטגית, הסכם גג, רכבת לאילת, סיוע לצמצום יוקר המחיה באילת, סיוע למערכת הבריאות ועוד ולהפסיק להתחשבן עם צרכי העיר אילת, רק משום המאבק הלגיטימי בשדה דב“. סיכם  ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי.

דוברת עיריית אילת, הגב’ דנה זנטי, מסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי כחלק מההפגנה, ישבשו תושבי העיר אילת את התנועה כבר משדה התעופה ולאורך ציר התיירות המרכזי עד לרחבת מלון קלאב הוטל – אילת שם תיפתח היום “הלאומיאדה“.

אירוע הלאומיאדה, נחשב כאירוע של המחנה הלאומי ומהמפגנים החשובים של בכירי המחנה הלאומי, בו צפויים להשתתף מעל ל- 2,000 חברי ליכוד, ביניהם; שרים וחברי כנסת.

כאמור קוראים ראש העיר אילת ותושביה לראש הממשלה, לאמץ את התכנית המוצעת, לצמצם את שדה דב למסלול אחד במערב עם טרמינל קטן כאשר את שיווק קרקעות השדה לנדלן, ניתן להתחיל ממזרח למערב ובזמן הזה לקדם פתרון אמיתי בתל אביב או על אי מולה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן