חדשות חדשות עסקים פלילים

אילן כרמית, ממ מנכל מכון התקנים, מואשם בעבירות עדות שקר לשימוע

"בהמשך לכך, במהלך עדותו של מר כרמית בבית המשפט, נמסר על ידו בכזב, כי הוא  נכח ב-10 ניסויי שדה שערכה המעבדה הלאומית בהולנד, וכי ב-490 ניסויים נוספים, נכח עוזרו ממכון התקנים. זאת, שעה שהתברר שכלל לא נערכו ניסויים, כאמור בהולנד וממילא לא נכח כל גורם ממכון התקנים בניסויים שנערכו כביכול".
0
0
אילן כרמית, ממלא מקום מנכל מכון התקנים, לשעבר | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
אילן כרמית

אילן כרמית, ממלא מקום מנכל מכון התקנים, לשעבר, מואשם, לכאורה, בגין עבירות של עדות שקר ושיבוש הליכי משפט, ב’פרשת מצלמות המהירות א-3′ ואי לכך נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע – כך הודיעה היום (רביעי, ט”ו אדר תש”פ) פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) אל בא-כוחו של מר כרמית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בתחילת שנת 2012, ערך אילן כרמית לבקשת משטרת ישראל, חוות דעת מומחה המתייחסת לאמינות מערכת א-3 שהינה מערכת אכיפה אלקטרונית אוטומטית, שיועדה לגלות ולתעד עבירות תנועה ומצויה בשימוש של משטרת ישראל.

בין השנים; 2015 – 2017, יחידת התביעות של משטרת ישראל, ניהלה בבית המשפט לתעבורה בעיר עכו, תיק פלילי נגד נאשם שהואשם בעבירה של נהיגה במהירות שעולה על המותר ואליו צורפו 9 תיקים נוספים שעסקו באותן עבירות.

במהלך שנת 2016, לצורך הוכחת תקינות תו התקן של מערכת א-3, הוגשה אל בית המשפט, חוות דעת של מר אילן כרמית, שלימים, התברר, כי הכילה מספר פרטים כוזבים.

דובר מחוזות חיפה והצפון, אחראי תקשורת ערבית באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים עורך דין אמיר סגייר, מסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; “בהמשך לכך, במהלך עדותו של מר כרמית בבית המשפט, נמסר על ידו בכזב, כי הוא  נכח ב-10 ניסויי שדה שערכה המעבדה הלאומית בהולנד, וכי ב-490 ניסויים נוספים, נכח עוזרו ממכון התקנים.

זאת, שעה שהתברר שכלל לא נערכו ניסויים, כאמור בהולנד וממילא לא נכח כל גורם ממכון התקנים בניסויים שנערכו כביכול”.

נדגיש, כי בעקבות חשיפת הדברים ולאחר התייעצות עם הפרקליטות, הודיעה המדינה אל ביהמש לתעבורה בעיר עכו, כי כרמית, מסר בעדותו עובדות שאינן נכונות ומסרה לסנגורי הנאשמים את הראיות הנוגעות לכך.

בהמשך לכך, זוּכו הנאשמים בעשרת התיקים.

בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פלילים), הושהתה פעילות המערכת עד לחודש יולי 2019, אז בתיאום עם פרקליטות המדינה חודשה האכיפה באמצעות המערכת לאחר שנערכו בדיקות מקיפות והתקבלו חוות דעת שמצאו אותה אמינה ומדויקת.

התיק בפרשה זו, נחקר על ידי להב 433 – היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאחה).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן