חדשות כאן ישראל

איכות השלטון: לא לשנות המלצה שלא למנות שמיר ליו”ר תע”א

התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע"ר) קוראת אל הוועדה לבחינת מינויים בכירים בשירות הציבורי: "הוועדה תסמוך ידיה על פסיקתו הענפה של בית המשפט העליון, ועל כך שהחלטות הועדה הוכרו כמקצועיות ונטולות פניות, וככאלו שטובת הציבור והאינטרס הציבורי עומד לנגד עיניה".
0
0
איכות השלטון: לא לשנות המלצה שלא למנות שמיר ליו"ר תע"א
התנועה למען איכות השלטון בישראל: לא לשנות המלצה שלא למנות יאיר שמיר לתפקיד יושב ראש התעשייה האווירית לישראל

התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע”ר) פנתה היום (ראשון, ט’ בשבט התשע”ז) אל ‘הוועדה לבחינת מינויים בכירים בשירות הציבורי’ בקריאה שלא למנות את מר יאיר שמיר לתפקיד יושב ראש התעשייה האווירית לישראל (תע”א) שמיר, לשעבר חבר הכנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו, שכיהן בכנסת ה-19 כשר החקלאות ופיתוח הכפר. בנוסף, כיהן עד יולי 2011 כיו”ר התעשייה האווירית לישראל, ובינואר 2012 נבחר לכהן כיו”ר החברה הלאומית לדרכים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

התנועה למען איכות השלטון; “מקווים, כי טובת הציבור תשמר… ותמנע פגיעה אנושה באמון הציבור במערכת השלטונית ובדך קבלת ההחלטות”. זאת ועוד; לטענת עמותת איכות השלטון, נוכח פרסומים חדשים מהם, עולה, כי הוועדה לבחינת מינויים בכירים בשירות הציבורי עתירה לדון במינויו של יאיר שמיר לתפקיד יושב ראש התעשייה האווירית, פנתה התנועה לאיכות השלטון לוועדה והציגה עמדתה, לפיה החלטת ממשלה זו סותרת באופן מובהק את תכלית הוראות ‘חוק החברות הממשלתיות’, ואת הפסיקה הנלווית אליה, אשר נועדו לוודא, כי מי שימונה לתפקיד בכיר בחברה ממשלתית יהיה נקי מניגודי עניינים ויהיה האדם המתאים ביותר לתפקיד מבחינה מקצועית.

לא זו אף זו, החלטת ממשלה זו, פוגעת פגיעה קשה בשיקול דעתה ובעצמאותה של ועדת המינויים ומבקשת, הלכה למעשה, לבטל את החלטותיה ולהפכה לכלי ריק שעה שכל המלצה מקצועית ואובייקטיבית שזו מקבלת יכולה להשתנות בהינף יד על ידי שרים אשר הוצהר לגביהם, על ידי מר שמיר עצמו, כי הוא בעל זיקה כלפיהם.

  “נקי מניגודי עניינים ויהיה האדם המתאים ביותר לתפקיד מבחינהה מקצועית”

מינויים פוליטיים מסוג המצטייר בהליך חריג זה הוכרו כרעה חולה של השירות הציבורי, וככאלו המהווים הפרת אמון מטעם הרשות המבצעת כלפי הציבור כולו.

לפיכך, ובנסיבות אלו מבקשת איכות השלטון, כי ועדת המינויים, תמשיך לעמוד על מקצועיותה ועל עצמאות שיקול דעתה ולא לשנות מהמלצתה שלא למנות את מר שמיר ליושב ראש התעשייה האווירית לישראל (תע”א) , זאת בין היתר, על סמך המלצותיה הקודמות וכן, על סמך סוגיות נוספות שלא נשקלו במלואן כגון; היעדר מקום בדירקטוריון החברה, תפקודו של מר שמיר בכהונתו בעבר כיושב ראש דירקטוריון התעשייה האווירית ועוד.

כן מבקשת תנועה לאיכות השלטון, כי; הוועדה תסמוך ידיה על פסיקתו הענפה של בית המשפט העליון, ועל כך שהחלטות הועדה, הוכרו כמקצועיות ונטולות פניות, וככאלו שטובת הציבור והאינטרס הציבורי, עומד לנגד עיניה. רק כך יובטח, כי מי שימונה ליושב ראש דירקטוריון התעשייה האווירית, יהיה האדם המתאים ביותר ורק כך תובטח ההגנה על האינטרס הציבורי שבשמירה על טוהר המידות והמינהל התקין.

מתוך פניית התנועה לאיכות השלטון ליו”ר הוועדה לבחינת מינויים בכירים בשירות הציבורי; “אנו מקווים ובטוחים, כי בעת ההחלטה יעמדו דברים חשובים אלו אל מול עיניהם של חברי הוועדה והעומדת בראשה, ומקוים כי אכן תשמר טובת הציבור, יימנע מינוי בלתי ראוי, ותמנע פגיעה אנושה באמון הציבור במערכת השלטונית ובדרך קבלת ההחלטות”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן