א.א.ג חדשות בריאות

איך הגיע חילזון לתוך אפו של פעוט בביהח הלל יפה, הצילו אותו מנזק

תחת הרדמה מלאה, שלפו רופאי המרכז הרפואי הלל יפה, חילזון מאפו של פעוט בן שלוש, רגע לפני שנגרם נזק ממשי ◄דר' יצחק ברוורמן, מנהל היחידה הנחשב מומחה לאף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר, בהלל יפה; " שאיפת גופים זרים זעירים בקרב ילדים, עלולה להיות אפילו קטלנית מכיוון שקיימת האפשרות לחסימה של דרכי הנשימה ו-חנק".
0
0
החילזון שנשלף על ידי רופאי המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה מאפו של פעוט בן שלוש המחזיק בו משמאל דר' יצחק ברוורמן | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
החילזון שנשלף מאף הפעוט ודר’ ברוורמן

בחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי על שם ‘הלל יפה’ בעיר חדרה, כבר פגשו במהלך “החופש הגדול” בלא מעט מקרים של בליעת והחדרת גופים זרים, ביניהם הדוממים; מטבע, חרוז וסיכה ועוד מרעין בישין – אבל בבעל חיים חי בתוך הגוף (בנחיר האף) של פעוט כבן שלוש, זה לא זכור אפילו לזקני “הלל יפה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

תחקיר ראשוני בחדר המיון, העלה, כי הפעוט כבן 3, הכניס לאחת מנחיריו של אפו חילזון חי ושלם.

האם המודאגת סיפרה, כי בנה, ניגש אליה וסיפר כי הכניס את החילזון לתוך האף. לאחר דקות ארוכות שניסו היא ובעלה להוציא את החילזון מתוך הנחיר באפו – ללא הצלחה, לא נותר להם להגיע אל חדר מיון הילדים ב’מרכז הרפואי הלל יפה‘ בחדרה.

רופאי היחידה לאף אוזן גרון וכירורגיה של ראש צוואר, בחנו לעומק, תרתי משמע את המקרה, והצליחו מיד לשלוף את החילזון, שהיה תקוע עמוק בתוך הנחיר הימני, בעזרת מכשוּר מיוחד ועדין ובעיקר ברגישות יתרה, רגע לפני שנשאף אל ריאותיו של הפעוט ועלול היה לגרום לו נזק ממשי.

דר’ אור דגן, רופא ביחידה, שטיפל בפעוט, ידע לספר, כי; “הפעוט הגיע לחדר המיון, נסער ולא אפשר להוציא את החילזון מאפו במרפאה ולכן, נדרשנו להבהילו אל חדר הניתוח, שם הורדם הפעוט והוצאנו את החילזון בשלמותו”, ציין בסיפוק ניכר דר’  דגן, רופא היחידה, שטיפל במסירות בפעוט.

דר’ יצחק ברוורמן, מנהל היחידה הנחשב מומחה לאף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר, ב’מרכז הרפואי על שם ‘הלל יפה’ בעיר חדרה, הוסיף וציין, כי; “אם החילזון, היה נתקע עמוק יותר, הוא היה עלול לגרום למצבים כמו; דימום, כאב וזיהום בדרכי הנשימה.

שאיפת גופים זרים זעירים בקרב ילדים, עלולה להיות אפילו קטלנית מכיוון שקיימת האפשרות לחסימה של דרכי הנשימה ו-חנק“.

דר’ ברוורמן, הוסיף, כי; “סימנים העלולים להעיד על נוכחות גוף זר בחלל האף, הם; דימום מן האף, נזלת בעלת ריח לא נעים מנחיר אחד או לחילופין, אם הילד מתלונן על כאב בצורה עקבית”.

ומה עם הפעוט והחילזון הקטן? עוזרת דוברת המרכז הרפואי הלל יפה, הגב’ לירז סבו ידעה לספר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוקכי שניהם נושמים לרווחה; הפעוט, שוחרר כעבור יממה לביתו בריא ושלם והבטיח יחד עם הוריו לשחרר את החילזון לחופשי, כדי לנשום לרווחה במקומו הטבעי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן