גבר | Man חדשות בריאות כירורגיה פלסטית ואסתטית לאישה

איגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית – עלייה בתאונות ביתיות בקורונה

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית; רוב הפונים לגבי מסכה בכלל ומסכה עם גומי בפרט, הם גברים, אך ישנן גם נשים מודאגות. הרופאים מומחי האיגוד, מרגיעים; אומנם הרצועות האלסטיות של המסכה מציקות לעיתים באוזניים וגורמות לאי נוחות, אך אין שום חשש לשינוי קבוע במידת הבולטוּת של האוזניים ◄ הרופאים, מומחי האיגוד, מדווחים, כי נרשמה עליה בפציעות כתוצאה מעבודות בית, כמו; תיקונים וצביעה או כוויות קלות ממדללי צבע וחומרי המסה.
1
0
גבר עם מסכה נגד מחלת נגיף קורונה covid-19 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
גבר עם מסכה נגד קורונה

מומחי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של הסתדרות הרפואית, מדווחים, כי בחודשים האחרונים, נרשמה עליה ממשית בפניות מהציבור עם השאלה; “האם מסכה גורמת לאוזניים בולטות?” השאלות מגיעות מאזרחים מודאגים השואלים לגבי מסכה בכלל ומסכה עם גומי בפרט.

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק או בטוויטר.

יצוין, כי רוב הפונים הם גברים, אך ישנן גם נשים מודאגות. הרופאים מומחי האיגוד, מרגיעים; אומנם הרצועות האלסטיות של המסכה מציקות לעיתים באוזניים וגורמות לאי נוחות, אך אין שום חשש לשינוי קבוע במידת הבולטוּת של האוזניים.

  • באיגוד, מסבירים, כי אפרכסת האוזן מסיימת את שלבי התפתחותה בגיל 6 לערך ואין סיבה שהמבנה שלה ישתנה בעקבות לחץ של גומייה או שרוך. מדובר בחוסר נוחות זמני אשר חולף אחרי הורדת המסכה.
  • באיגוד, מוסיפים גם, כי נכון להיום (אוגוסט 2020) על פי הנחיות משרד הבריאות, קיימת חובה לעטות מסכה ב-מרחב הציבורי אשר מעוגנת בתקנות שעת חירום מאז אפריל 2020. אין חובה להשתמש במסכה עם רצועות, ניתן לעטות גם מסכה ביתית מ-בנדנה או צעיף, העיקר שיהיו שתיים או שלוש שכבות של בד אריג.
  • עוד מזכירים באיגוד, כי במטרה להפחית באופן משמעותי את הסיכון להדבקה בקורונה, יש לשטוף ידיים במים ובסבון, שכן שטיפה יסודית היא האמצעי הטוב ביותר להפחתת מספר החיידקים והווירוסים על פני הידיים. יחד עם זאת, אם אין בסביבה מים וסבון, ניתן גם לעשות שימוש בתכשירים לחיטוי ידיים מבוססי אלכוהול.
חתך עמוק באצבע | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חתך עמוק באצבע

בתוך כך, נודע, כי מאז תחילת משבר הקורונה, נרשמה עליה בתאונות ביתיות שנגרמו במהלך בישול ואפיה, כמו; פציעות, חתכים ו-כוויות קלות ממים רותחים, שמן חם, מחבתות ותנורים, כך מדווח האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית ב-הסתדרות הרפואית.

כמו כן, מדווחים הרופאים, מומחי האיגוד, כי נרשמה עליה בפציעות כתוצאה מעבודות בית, כמו; תיקונים וצביעה או כוויות קלות ממדללי צבע וחומרי המסה.

באיגוד, מסבירים, כי מדובר בין היתר בחתכים עמוקים בכפות הידיים מסכיני מטבח, שפשופי פומפייה עמוקים, חתכים מכלי נגרות וגינון

הטיפול יהיה בהתאם לחומרת הפציעה במרפאת קופת החולים או בבית חולים על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית אשר יתפור או ידביק את החתך.

  • רופאי האיגוד, ממליצים במקרה של כוויה, יש לשטוף במים פושרים את המקום במשך מספר דקות, במקרה של חתך שמדמם, יש ללחוץ על המקום, מספר דקות בעזרת פד גזה סטרילי או מגבת נקייה עד לעצירת הדימום.
  • בהתאם לחומרת הפציעה, יש להתקשר למוקד הטלפוני של קופת החולים לקבלת הנחיות להמשך טיפול.
  • במידת הצורך, תופנו למרפאת הקופה בקהילה או לבית חולים, שם יטופלו הנפגעים על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית אשר יתפור או ידביק את החתך כדי למנוע זיהום ולעודד החלמה.
  • רופאי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מדגישים, כי אין צורך לחשוש להגיע אל בית חולים במקרה של צורך ממשי.
  • באיגוד, מזכירים במיוחד לציבור הגברים, כי בישול הוא תחביב נפלא, אך גם יכול להיות מסוכן ולכן יש להקפיד על כללי זהירות, בשימוש בסכינים ובשמן רותח.

מומחה בכירורגיה פלסטית הוא רופא שלאחר קבלת הרישיון לעסוק ברפואה כללית בישראל

אישה עם מסכה נגד מחלת נגיף קורונה covid-19 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אישה עם מסכה נגד קורונה

דוברת האיגוד הישראלי לכוויות ב’איגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית‘ הגב’ נאוה עינבר, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי האיגוד הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ-300 הרופאים, המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית ואסתטית בישראל ברפואה הציבורית והפרטית ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר.

רופאי האיגוד, מטפלים בשחזור מומים מולדים, שחזור שד, עור ורקמות, ניתוחי פציעות מורכבות, נפגעי כוויות, ריפוי פצעים, מיקרוכירורגיה נוירו-וסקולרית, כירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית.

מומחה בכירורגיה פלסטית הוא רופא שלאחר קבלת הרישיון לעסוק ברפואה כללית בישראל בחר להמשיך את הכשרתו ולהתמחות בענף הרפואי הנקרא; כירורגיה פלסטית ואסתטית, השלים את תקופת ההתמחות שנמשכה 6 שנים, עמד בהצלחה בכל הדרישות הכרוכות בה וקיבל ממשרד הבריאות את תעודת רופא מומחה בתחום זה.

כך שבחלוף כ–13 שנה מתחילת לימודיו הפך לרופא מומחה לכירורגיה פלסטית שמביא עמו אל שולחן הטיפולים ניסיון רב, הכשרה מעמיקה ויכולת למנוע מראש סיבוכים ואף לטפל בהם אם חלילה, קרו.

איגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ.

כחברי איגוד, יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית.

האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח.

1
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן