בעולם דת | יהדות

איגוד הארגונים היהודים יעתור בפולין כנגד ‘חוק השואה’

מנכל איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין; "לא ניתן להעלות על הדעת שמדינה חברה באיחוד האירופי, תהיה רשאית לטשטש את ההיסטוריה" ◄"הצעת החוק, כפי שהיא מנוסחת כיום, לא רק מייצגת את הרביזיוניזם ההיסטורי הגרוע ביותר ומהווה עלבון לזכר הנרצחים בשואה - אלא מהווה התקפה ישירה על חופש הדיבור וחופש הדעה" - אמר הרב מרגולין והביע תקוה, כי בית המשפט לחוקה בוורשה, יעשה גם הפעם צדק.
0
0
הרב מנחם מרגולין מנכל איגוד הארגונים היהודים באירופה, ברקע הסנאט הפולני
הרב מנחם מרגולין מנכל איגוד הארגונים היהודים באירופה, ברקע הסנאט הפולני

מנכל איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, הודיע היום (שלישי, כ”א בשבט התשע”ח) כי יעתור אל בית המשפט הפולני לחוקה נגד “חוק השואה” שעבר בפרלמנט ובסנאט הפולני (בפולנית: Senat Rzeczypospolitej Polskiej) הבית העליון של הפרלמנט של פולין, בשבוע שעבר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הרב מרגולין, שעתירה שהגיש בעבר לבית המשפט הפולני לחוקה, הניבה את ביטול החקיקה של הסים הפולני שאסרה על שחיטה כשרה במדינה, ציין כי: “לצערנו הרב, נשיא פולין, בחר להתעלם מהשגות וחששות יהודי אירופה והקהילה הבינלאומית, והחליט לחתום על החוק החדש וההזוי הזה.

אנו פנינו לנשיא פולין מר דודה, בבקשה לדחות את החלטתו שנוגע לחוק עד לקיום פגישה עם מנהיגים יהודיים, אך לדאבוננו, בקשתנו נדחתה. לפיכך, החלטנו לעתור לבית המשפט לחוקה, כפי שעשינו בהצלחה בעבר במאבקנו לביטול האיסור על שחיטה כשרה במדינה”.

הרב מרגולין, הוסיף וציין, כי: “פניתי גם לראשי כל מוסדות האיחוד האירופי על מנת שינזפו בממשלת פולין. לא ניתן להעלות על הדעת שמדינה חברה ב‘איחוד האירופי’ תהיה רשאית לטשטש את ההיסטוריה על ידי שימוש בחקיקה דרקונית שתאפשר לכלוא אנשים על כך שיש להם השקפה חלופית לממשלת פולין לגביי מה שקרה בימים האפלים ביותר באירופה.

 “הצעת החוק עלבון לזכר הנרצחים בשואה…”

“הצעת החוק, כפי שהיא מנוסחת כיום, לא רק מייצגת את הרביזיוניזם ההיסטורי הגרוע ביותר ומהווה עלבון לזכר הנרצחים בשואה – אלא מהווה התקפה ישירה על חופש הדיבור וחופש הדעה” – אמר הרב מרגולין והביע תקוה, כי בית המשפט לחוקה בוורשה, יעשה גם הפעם צדק.

הסנאט של הרפובליקה של פולין (בפולנית; Senat Rzeczypospolitej Polskiej) הוא הבית העליון של הפרלמנט של פולין. שורשיו עמוקים ומגיעים עד לפני 500 שנים.

הסנאט הפולני, היה קיים החל בימי הביניים המאוחרים ועד 1795, עת פסקה המדינה הפולנית מלהתקיים. על פי ויקיפדיה, הוא הוקם מחדש בתקופת הרפובליקה הפולנית השנייה, ופורק עם עליית הקומוניזם. הסנאט הוקם מחדש כחלק מהסכם בין תנועת “סולידריות” לממשלת פולין הקומוניסטית.

בראש הסנאט הפולני, עומד מרשל הסנאט וכיום מכהן בתפקיד סטניסלב קרצ’בסקי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן