נגישות כאן ישראל תחבורה ציבורית

אושרו תקנות נגישות לתחבורה ציבורית בין-עירונית

התקנות, המצטרפות לתקנות הנגישות העוסקות בתחבורה הציבורית העירונית ורכבות, מחייבות הנגשה ל'אנשים עם מוגבלות' ב-ראיה או ב-שמיעה ◄נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם;  "אנו מקווים שבזמן הקרוב,ייענה משרד התחבורה לבקשותינו וייערך להנגשה של תחבורה ציבורית בין-עירונית לכלל ציבור האנשים עם מוגבלות ובכלל זה נגישות לאנשים עם מוגבלות בניידות".
0
0
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם | עיבוד: שולי סונגו ©
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם | עיבוד: שולי סונגו ©

“תקנות הנגישות בתחבורה הציבורית הבין-עירונית נדונו שנים רבות בוועדות הכנסת ונציבות שוויון זכויות מקדמת את התקנתן לאורך השנים. אנו מברכים על אישורם הסופי, ומקווים, כי בכך נפתחת הדלת ל-נסיעה נגישה ובטוחה. נסיעה עצמאית מאפשרת חיים עצמאיים והשתלבות בתעסוקה, פנאי, חיי משפחה ועוד. זוהי התקדמות חשובה בדרך הארוכה למהפכת נגישות כוללת ומקיפה” – כך הגיב אתמול (רביעי, כ”ה סיון תשע”ז) נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם על אישורן בכנסת של תקנות מתוקף ‘חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’ העוסקות בנגישות חושית של תחבורה ציבורית.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

דוברת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים הגברת ליפז בן-יצחק, הוסיפה ומסרה לפורטל כאן נעים, כי; התקנות, המצטרפות לתקנות הנגישות העוסקות בתחבורה הציבורית העירונית ורכבות, מחייבות הנגשה ל’אנשים עם מוגבלות‘ ב-ראיה או ב-שמיעה.

גם בתחבורה בין- עירונית בהן עסקה ​ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות חבר כנסת אלי אלאלוף, התקנות שאושרו הן מתוקף ‘חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’ העוסקות בנגישות חושית של תחבורה ציבורית.

█ הנגשה של תחבורה ציבורית בין-עירונית לכלל ציבור האנשים עם מוגבלות

​תקנות אלו, באחריות משרד התחבורה, מאפשרות ל‘אנשים עם מוגבלות חושית’ כגון; אנשים עם מוגבלות בראיה ומוגבלות בשמיעה, להתנייד בצורה עצמאית ככל הציבור.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם, ציין, כי;  “אנו מקווים שבזמן הקרוב,ייענה משרד התחבורה לבקשותינו וייערך להנגשה של תחבורה ציבורית בין-עירונית לכלל ציבור האנשים עם מוגבלות ובכלל זה נגישות לאנשים עם מוגבלות בניידות“.

התקנות קובעות, בין היתר, כי במערכות התחבורה הבין-עירוניות, יש לעשות שימוש ב-כריזה בתוך האוטובוס, וחיצונית לו בתחנה לממתינים, להתקין שילוט פנימי וחיצוני, להקצות מקומות ישיבה לאנשים עם מוגבלות כולל מקום לחיית שירות (חיה אשר אולפה באופן פרטני לבצע משימות בעבור אדם עם מוגבלות), מסעדי יד ועוד.

התקנות נדונו בתת-הוועדה בנושא; ‘תקנות הנגישות‘ בראשות חבר כנסת אילן גילאון.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן