חדשות מסחר | תעשייה מסים

אוריאל לין: אסור להפוך את עובדי המגזר העסקי לפקידי רשות המסים

דברי עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, באו בעקבות כוונת 'רשות המסים' לחייב אישור מוקדם בפעילות בין עוסקים כאשר סכום העסקה עולה על 5,000 ₪ ◄ "הדרישה לקבלת אישור מוקדם לביצוע עסקה, ולא משנה באיזו דרך ובאיזה סכום, פסולה מיסודה ואינה יכולה לעמוד במבחן החוק וגם במבחן המציאות...".
0
0
עורך דין אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר מול מנהל רשוּת המסים, מר ערן יעקב ברקע: לוגו רשות המסים | צילום: איגוד המסחק| עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אוריאל לין, מר ערן יעקב

נשיא איגוד לשכות המסחר עורך דין אוריאל לין, פנה אל מנהל רשוּת המסים, מר ערן יעקב, כדי לסכל את כוונת הרשוּת לחייב אישור מוקדם, בפעילות בין עוסקים או אחרים, בהם אפשר לקזז תשלומי מס ערך מוסף, כאשר סכום העסקה, עולה על 5,000 ₪.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ממכתבו של לין, אתמול (שלישי), עולה, כי מדובר בהצעה לא ראויה שלא תעמוד במבחן חוקתי; “הדרישה לקבלת אישור מוקדם ל‘ביצוע עסקה’ ולא משנה באיזו דרך ובאיזה סכום, היא פסוּלה מיסודה ואינה יכולה לעמוד במבחן החוק וגם במבחן המציאות. אפילו אם תכינו חוק מיוחד, הרי שהוא יהיה בלתי חוקתי“.

“אני מאוד מעריך את רצונכם לקדם את המערכת ל’גביית מס אמת‘ ומניעת חשבוניות פיקטיביות, אך חייב להיות איזון בין המטרות הראויות של רשות המסים לבין הנטל שאפשר ומותר להטיל על המגזר העסקי, לשם השגת מטרות אלה. בהצעה הנוכחית איזון זה, מופר. אסור להפוך את כל עובדי המגזר העסקי לפקידים של רשות המסים“.

עורך דין אוריאל לין, שכיהן בעבר בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, ציין, כי; “כבר היום המגזר העסקי משקיע עבודה רבה בשיפור המערכת לגביית מס אמת. תפוקות העבודה המושקעות בנושא זה על-ידי המגזר העסקי, הן אדירות; בנקים, מנהלי תיקים, עוסקים למיניהם ועוד”.

סמנכל דוברות, תקשורת והסברה הגב’ מיכל אורלי, מסרה, לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי נשיא איגוד לשכות המסחר עורך דין אוריאל לין, הוסיף בדבריו; “רשות המסים,  חייבת להתמודד עם השגת המטרות שהציבה לא בדרך הנוחה של הטלת עוד ועוד עול על המגזר העסקי, מלווה בסנקציות על אי ביצוע.

לא נרצה להגיע למצב שמה שמשקיע המגזר העסקי, יעלה על המושקע על-ידי רשות המסים עצמה, בקידום למטרה של מס אמת. יתר על כן, כבר היום מספקים העסקים באופן ישיר דיווחים מקוונים רבים מאוד כולל עסקאות למס ערך מוסף.

על רשות המסים לעשות שימוש מושכל ויעיל בכל הדיווחים שכבר יש בידיה ולא להטיל חובות דיווח נוספות על אלה הקיימות, כגון; דיווח מקוון למס ערך מוסף, דיווח של דוחות למס הכנסה, דיווח מקוון לביטוח לאומי, דיווח מקוון על הפרשות לפנסיה ועוד.

נא עשוּ שימוש מושכל במאגר כל הדיווחים האלו, בטרם אתם מבקשים להטיל עול נוסף על המגזר העסקי“. סיכם נשיא איגוד לשכות המסחר עורך דין לין, את פנייתו אל מנהל רשות המסים, מר יעקב, כדי לסכל את כוונת הרשוּת לחייב אישור מוקדם, בפעילות שבין עוסקים או אחרים, בהם אפשר לקזז תשלומי מס ערך מוסף, כאשר סכום העסקה, עולה על 5,000 ₪.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן