אלירן נעים עורך דין חדשות כאן ישראל צרכנות

אופטיקה הלפרין, תפצה ב-90 אלף ₪ בשל הטעיה בפרסום

 עורך דין משה וילינגר, מטעם פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי); "בניגוד לאמירה שאין אותיות קטנות בפועל היו אותיות קטנות, ובניגוד לאמירה שאין יוצא מהכלל היו יוצאים מהכלל. הפרקליטות, סבורה, כי הטלת עיצום כספי משמעותי עשוי להרתיע בעלי עסקים שלא לפרסם ניסוחים העלולים להטעות".
0
0
מנכל יעקב הלפרין, אופטיקה הלפרין, תחויב לשלם פיצוי בסך 90 אלף ₪ בשל הטעיה בפרסום ברקע: המודעה המטעה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מנכל יעקב הלפרין
“הרשות להגנת הצרכן, צדקה כשהטילה עיצום כספי על ‘אופטיקה הלפרין’ בגין הפרסום לפיו כל משקפי הראיה במחיר 50 ₪, מאחר שפרסום כזה עלול להטעות את הצרכנים בניגוד לחוק הגנת הצרכן” – כך קבע השבוע בית המשפט המחוזי בעיר ירושלים שקיבל את טענת פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) העמיד וקבע, כי גובה העיצום כנגד ‘אופטיקה הלפרין’ יעמוד על סכום של 90 אלף ₪.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הפרסום כלל אמירה בולטת ומודגשת לפיה “כל משקפי הראיה הוא 50 ₪“. ולאחריה באותיות קטנות נרשם; “לא תמצאו אותיות קטנות, אין יוצא מן הכלל! כל מסגרות המשקפיים שמחירם עד 800 ₪ כלולים במבצע. המבצע תקף ברכישת עדשות“.

דוברת מחוז ירושלים של משרד המשפטים הגב’ אפרת אורן, מסרה ל’פורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’, כי עורך דין משה וילינגר, שייצג את פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי), טען; “ההטעיה היא בכך שבניגוד לאמירה המרכזית, בפועל לא ניתן היה בשום אופן לרכוש משקפיים ב-50 ₪ אלא בכפוף לרכישת עדשות (במחיר של מאות שקלים) ורק לגבי מסגרות עד סכום מסוים.

זאת ועוד; “בניגוד לאמירה שאין אותיות קטנות בפועל היו אותיות קטנות, ובניגוד לאמירה שאין יוצא מהכלל היו יוצאים מהכלל. הפרקליטות, סבורה, כי הטלת עיצום כספי משמעותי עשוי להרתיע בעלי עסקים שלא לפרסם ניסוחים העלולים להטעות“. אמר עורך דין משה וילינגר, מטעם פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי).

בית משפט השלום, קבע שאין בפרסום משום הטעיה, אולם בערעור שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים אל בית המשפט המחוזי, ציינו כבוד השופטים (רפי כרמל אב בית הדין, כרמי מוסק, וכב’ השופטת שירלי רנר), כי לשיטתם, לכאורה, כי אכן ישנה הטעיה באמירה והציעו, כי הערעור יתקבל.

לגבי שיעור העיצום. נאמר, כי לנוכח ראשוניות המקרה, העמיד בית המשפט את העיצום הכספי רק על סך 90,000 ₪.

 אופטיקה הלפרין

אופטיקה הלפרין הינה רשת האופטיקה הגדולה בישראל והרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, הפועלת ללא זכיינים. הרשת מונה כיום מעל ל- 140 סניפים ומעסיקה כ- 600 עובדים, ביניהם: אופטומטריסטים, אופטיקאים, מנהלי חנויות, מוכרנים, אנשי שירות ומטה אשר עוברים הכשרות והדרכות בארץ ובחוץ לארץ.

רשת אופטיקה הלפרין, הינה רשת משפחתית שנוסדה על ידי הרב הלפרין בשנת 1988 והוקמה מתוך חזון ומטרה ברורים- לאפשר לכל שכבות האוכלוסייה בישראל לרכוש משקפי ראייה במחיר השווה לכל נפש. בפעילותה, שברה הרשת את המונופול שהיה קיים בתחום האופטיקה בישראל כאשר הציעה משקפיים במחירים הוגנים וזולים, מבצעים אשר גררו אחריהם הוזלת מחירים בכל הענף.

רשת אופטיקה הלפרין, הינה בבעלות ילדיו של הרב הלפרין זכר צדיק לברכה, מנכל החברה כיום הינו יעקב הלפרין.

אל אופטיקה – פרוטוקול בערעור

אל אופטיקה הלפרין – פסק דין בערעור.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן