חדשות כאן ישראל כנסת ישראל

אומץ: 13 חברי כנסת בכנסת ה-21 בעלי אזרחות נוספת לא ישראלית

אומץ: בכנסת בעלי אזרחות כפולה או מקבילה לאזרחותם הישראלית לתפיסת התנועה בראשות מר פליצ'ה (פנחס) פלד, מתעוררת דילמה, האם ראוי שבעלי תפקידים בכירים, כגון; נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת, שופטים, שגרירים ואחרים, יהיו רשאים להחזיק בבעלותם אזרחות כפולה או מקבילה לאזרחותם הישראלית ◄בתנועת אומ״ץ, מבקשים לדעת האם לכנסת ישראל, יש מדיניות ו/או נהלים בעניין אזרחות כפולה לבכירים?
0
0
פליצ'ה (פנחס) פלד יושב ראש תנועת אומץ וכן חבר צוות משפטי בתנועה, עורך דין חיים נתיב מימין, ברקע: דרכון | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
חיים נתיב ו-פליצ’ה פנחס פלד

האם לכנסת, יש מדיניות ו/או נהלים ברורים בעניין אזרחות כפולה לבעלי תפקידים בכירים? ואם כן מהם? והאם ישנם חברי כנסת שהם בעלי אזרחות כפולה או מקבילה לאזרחותם הישראלית ומה מספרם? – שאלות אלו הפנה באמצע השבוע שעבר, יושב ראש תנועת אומ״ץ, מר פליצ׳ה פלד אל יושב ראש הכנסת, חבר כנסת יולי אדלשטיין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

 מתברר, כי לאחרונה, קיימת עלייה גדלה והולכת במספר הישראלים המבקשים להשיג דַּרְכּוֹן זר ובאמצעותו אזרחות כפולה או מקבילה לאזרחותם הישראלית. לכל מבקש דרכון זר, יש את הסיבות האישיות משלו, למרות זאת, יש שתי סיבות החוזרות על עצמן והן; “נוחות/כדאיות” ו”ביטוח לעת צרה״.

תנועת אומ״ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, העומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

לתפיסת של אומץ, מתעוררת הדילמה, האם ראוי שבעלי תפקידים בכירים, כגון; נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת, שופטים, שגרירים ואחרים, יהיו רשאים להחזיק בבעלותם אזרחות כפולה או אזרחות מקבילה לאזרחותם הישראלית.

כמו כן, האם החזקת ‘אזרחות כפולה’ או ‘אזרחות מקבילה’ עלולה להכניס חברי כנסת שבבעלותם אזרחות כפולה/מקבילה לתוך ניגודי אינטרסים ומצבים מביכים.

בתנועת אומץ, מודאגים ומוטרדים ממצבים בהם משלחת של חברי כנסת ישראלים נפגשת לשיחות ומשא ומתן עם משלחת מפרלמנט כזה או אחר באירופה ולאחד או יותר מחברי המשלחת הישראלית, יש אזרחות כפולה או מקבילה של המדינה עמה נפגשים. את איזו מדינה בדיוק, ייצג חבר הכנסת במפגש?

עוד מבקשים לציין ב”אומץ” כי חריג להיתר החזקת אזרחות כפולה, נקבע בסעיף 16/א לחוק יסוד הכנסת, לפיו חבר הכנסת אינו רשאי להצהיר אמונים אלא באם פעל הוא להסרת אזרחותו הנוספת וכן, כך נקבע עוד בסעיף 6(ד) לחוק יסוד הממשלה לעניין שרים.

דוברת דוברת תנועת אומ״ץ הגב’  מיכל אדר, מסרה והבהירה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; בתנועת אומ״ץ, מבקשים לדעת האם לכנסת ישראל, יש מדיניות ו/או נהלים בעניין אזרחות כפולה לבכירים?

עורך דין חיים נתיב; “האם הצהרתם של 13 חברי כנסת (שהם 10.8%- זה הרבה!?) על כך שבבעלותם אזרחות נוספת שאינה ישראלית”.

כמו כן, מהם והאם ישנם חברי כנסת, אשר הם בעלי אזרחות כפולה או מקבילה לאזרחותם הישראלית ומה הוא מספרם?

באמצע השבוע שחלף (שלישי, ‏ו’ באב התשע”ט, ה-‏7 באוגוסט 2019) בדברי תשובתו כתב ראש ‘תחום פניות ציבור בכנסת‘ מר משה ענבר, אל יושב ראש תנועת אומ”ץ מר פליצ’ה (פנחס) פלד וכן חבר צוות משפטי בתנועת אומ”ץ, עורך דין חיים נתיב, כי פנייתכם ליושב ראש הכנסת מיום 1.8.2019, הועברה לטיפול היחידה לפניות הציבור בכנסת.

כמו כן, הוסיף מר ענבר; “אנו מתכבדים להשיבכם כדלקמן; פנייתכם עוסקת בסוגיית האזרחות הכפולה של חברי הכנסת;

סעיף 16א לחוק-יסוד; הכנסת, קובע, כך; היה חבר הכנסת בעל אזרחות נוספת אשר אינה ישראלית, ודיני המדינה שהוא אזרח שלה, מאפשרים את שחרורו מאזרחות זו, לא יצהיר אמונים – אלא לאחר שעשה את כל הדרוש מצדו לשם שחרורו ממנה והוא לא ייהנה מזכויותיו של חבר הכנסת, כל עוד לא הצהיר“.

בכנסת העשרים ואחת, הצהירו (13) שלושה-עשר חברי כנסת על כך שבבעלותם אזרחות נוספת שאינה ישראלית.

חבר צוות משפטי בתנועת אומץ, עורך דין נתיב, שכבר ראה דבר אחד או שניים מעוותים בחוק, העיר, וכתב אמש בדף הפייסבוק שלו, כי; “האם הצהרתם של 13 חברי כנסת (שהם 10.8%– זה הרבה!?) על כך שבבעלותם אזרחות נוספת שאינה ישראלית.

עדיין אני לא יודע, כיצד התגברו על העובדה שיש אזרחויות זרות שלא ניתן לבטל“.

ראש ‘תחום פניות ציבור בכנסת’ מר ענבר, סיכם וכתב בתשובתו ליושב ראש אומ״ץ מר פליצ׳ה (פנחס) פלד, כי; “מזכירות הכנסת, וידאה, כי חברי הכנסת, האמורים, מילאו את חובתם על פי סעיף 16א, האמור, בטרם הצהירו אמונים“.

העתק מחילופי המכתבים, נשלח גם אל חבר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, יושב ראש הכנסת“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן