חדשות כאן ישראל כנסת ישראל

אומץ קוראת אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו לצאת ל’נבצרות’

תנועת אומץ, כתבו לראש הממשלה מר בנימין נתניהו; "היום יותר מתמיד, נראה, כי אך צודק הוא ונכון, כי תשעה את עצמך ותכריז על נבצרות... זו הדרך למנוע מעם ישראל את האנדרלמוסיה וחוסר התפקוד השוררים בכל מערכות השלטון ומבקשים לאפשר תפקוד מלא במשרה מלאה של ראש ממשלה - כך סבורים בתנועת אומץ, יוכל ראש הממשלה להתפנות ולטפל בענייניו האישיים.
0
0
יושב ראש תנועת אומץ מר פליצ׳ה פנחס פלד וראש הממשלה מר בנימין נתניהו | רקע: לוגו אומץ | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
פליצ׳ה פלד ובנימין נתניהו

תנועת אומץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה, פנתה היום (יום רביעי, י”ג בכסלו התש”פ) אל ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, בבקשה, כי ישעה עצמו ויצא ל’נבצרות’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פניית תנועת אומץ, נעשתה באמצעות יושב ראש התנועה, מר פליצ׳ה פלד, ויושב ראש המועצה הציבורית שליד אומץ, עורך דין יצחק מינא.

אנשי אומץ, כתבו לראש הממשלה מר בנימין נתניהו, כי; “היום יותר מתמיד, נראה, כי אך צודק הוא ונכון, כי תשעה את עצמך ותכריז על נבצרות” (ראו הסבר למטה בדף זה למטה).

בתנועת אומץ, סבורים, כי זו הדרך למנוע מעם ישראל את האנדרלמוסיה וחוסר התפקוד השוררים בכל מערכות השלטון ומבקשים לאפשר תפקוד מלא במשרה מלאה של ראש ממשלה וזאת לאור החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, דר’ אביחי מנדלבליט, על הגשת כתב אישום חמור נגד ראש הממשלה בפרשיות שונות ובעבירות של שוחד והפרת אמונים.

כך סבורים בתנועת אומץ, יוכל ראש הממשלה להתפנות ולטפל בענייניו האישיים.

מהי נבצרות

המונח נבצרות על פי לקסיקון אתר הכנסת מתאר מצב שבו נושא משרה שלטונית אינו יכול למלא את תפקידו מסיבות שונות. היעדר היכולת למלא את התפקיד יכול להיות זמני, אם נושא המשרה עתיד לשוב ולמלא את תפקיד​​ו, או קבוע, אם ברור, כי נושא המשרה לא ישוב למלא את תפקידו.

לעניין נבצרות ראש הממשלה, סעיף 16 לחוק-יסוד; הממשלה, קובע הוראות לעניין מילוי מקומו של ראש הממשלה​. לפי סעיף קטן (א) אם ראש הממשלה נעדר מהארץ, ממלא מקומו, יזמן את ישיבות הממשלה וינהל אותן.

לפי סעיף קטן (ב), אם נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו באופן זמני, ימלא את מקומו ממלא מקום ראש הממשלה. אם חלפו 100 ימים רצופים שבהם כיהן ממלא מקום ראש הממשלה במקום ראש הממשלה, רואים את ראש הממשלה כמי שנבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו.

לפי סעיף 20(ב) לחוק-היסוד, אם נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו דרך קבע, רואים את הממשלה כאילו התפטרה ביום ה-101 שבו מכהן ממלא מקומו במקומו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן