חדשות כאן ישראל

אומץ לראש מחש למה לא פתחת בחקירה פלילית נגד רוני אלשיך

תנועת אומץ, מבקשת לציין בפני ראש מחש, כי ממלא מקום המפכל, ניצב מוטי כהן, הוא אחיו של המפכל בדימוס רב ניצב דודי כהן שלכאורה מעורב בפרשה. ממידע שפורסם, המשטרה, מסרבת לחשוף מסמכים הקשורים לפרשה ומיותר לציין, כי משטרת ישראל והעומד בראשה מנועים מלהתערב בהתנהלות ובחקירת תיק זה, עקב היותם ב'ניגוד עניינים' ◄ יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פלד; "משטרה, אינה יכולה לחקור את עצמה ולפיכך פנייה זו של תנועת אומץ מופנית אל ראש מחש. אנו מצפים לקבל מראש מחש הבהרות, כדי שנוכל לשקול בתנועה המשך הטיפול בפרשה עגומה זו".
0
0
עורכת דין קרן בר מנחם-קרניאל ראש המחלקה לחקירות שוטרים ומפכל המשטרה בדימוס רב ניצב רוני אלשיך | ברקע: לוגו מחש ואומץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
קרן בר מנחם-קרניאל ורוני אלשיך

“מחש פועלת ללא מורא וללא משוא פנים, בנחישות, בהוגנות ובמקצועיות, לעקור דפוסי התנהלות פסולה ו’עשבים שוטים’ מקרב השוטרים, זוטרים ובכירים כאחד; אך בד בבד, איננו מהססים להדוף תלונות סרק ולהעניק הכשר משפטי מלא לפעילותו של שוטר, אשר נשלח למשימה מבצעית מורכבת, הכוללת במקרים רבים גם שימוש בכוח – לעתים אף קטלני – במקרים בהם פעל השוטר כדין וכמתחייב מהמשימה שהוטלה עליו…”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הציטוט האופטימי המרגיע והמבטיח הזה, בא מעורכת דין קרן בר מנחם – קרניאל, היא עורכת דין מוכשרת מהעיר נתניה, בעלת רֶקוֹרְד מרשים, אשר הדהימה את עולם המשפט הפרקליטות והמשטרה כשנבחרה בפברואר 2018 לשמש בתפקיד ראש המחלקה לחקירות שוטרים (המוכרת בקיצור, כ; ‘מחש’).

זאת ועוד; היא גם האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד זה, על רקע הביקורת הקשה שהייתה עד לפני שנה וחצי על אותו ארגון חשוב, מחש, אך השנוי עדיין במחלוקת ובעיקר מבוקר קשות לפרקים.

במצב העניינים שכזה, היו כאלה שתלו עיניים בה כתקווה למי שתוכל ליצור זעזוע שיביא לשינוי המיוחל ב‘מחלקת חקירות שוטרים – מחש’ אך זה בושש לבוא, בלשון המעטה.

הינה דוגמא, מעוררת שאלה אל ‘קודקוד מחש’ בלי הזכרתו של שום שם של בן יוצא מבני העדה האתיופית, למה ומדוע לא נפתחה, לכאורה, עדיין חקירה פלילית נגד המעורבים בפרשת השחיתות ב’מחלקת הרכש במשטרה.

תנועת אומץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה, פנתה כבר ביוני השנה ובשבוע שעבר אל ראש המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים עורכת דין קרן בר מנחם, בבקשה להבהרות מדוע לא נפתחה, לכאורה, עדיין חקירה פלילית נגד המעורבים בפרשת השחיתות ב’מחלקת הרכש במשטרה’.

 אומץ; לבר מנחם; “פונים אלייך לקבלת הבהרות על אי הטיפול, לכאורה, של המח’ לחקירות שוטרים שאת עומדת בראשה בפרשה זו, דבר שעלול להביא לפגיעה בחקירה עד כדי שיבושה באופן קריטי”.

פנייתה של אומץ, באה לאחר פנייה ששיגרה מיום 23.3.19 בו פנתה לראשונה למחש וליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה בנושא.

במכתב הפנייה, מועלית טענה, כי עולה חשש לגרירת רגליים בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד מפכל המשטרה היוצא, רב ניצב (בדימוס) רוני אלשיך ושאר המעורבים בפרשת השחיתות במחלקת הרכש של המשטרה.

״בטרם נשקול את צעדנו״ – כותב יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פלד בפנייה לעורכת הדין בר מנחם; ״אנו פונים אלייך לקבלת הבהרות על אי הטיפול, לכאורה, של המחלקה לחקירות שוטרים שאת עומדת בראשה בפרשה זו, דבר שעלול להביא לפגיעה בחקירה עד כדי שיבושה באופן קריטי“.

בפנייה מתייחס הכותב יושב ראש אומץ, לחשיפת הפרשה כפי שנחשפה בכלי התקשורת, תודות לבדיקה של מבקר המדינה היוצא, כבוד השופט בדימוס, יוסף שפירא, בה פורסם דוח מבקר על רכש מערכת טכנולוגית מתקדמת של משטרת ישראל – דוח מבקר המדינה המלא 2019, מהחמורים ביותר אודות משטרת ישראל, אשר מצביע על שחיתות, לכאורה, במחלקת הרכש של המשטרה.

הדוח, נתן הצצה כיצד גורמי המשטרה והביטחון בישראל מתקשרים עם גופים חיצוניים, תוך זלזול בכללי המנהל התקין ובעיקר בכספי הציבור.

בני גנץ, רוני אלשיך, פליצ'ה (פנחס) פלד, יוסף שפירא | רקע: דוח מבקר המדינה | עיבוד צילום: שולי סונגו
גנץ, אלשיך, פלד, שפירא

מדוח מבקר המדינה, עלו שורה של ממצאים חמורים שחלקם חייבו בדיקה במישור הפלילי נגד חברת “המימד החמישי” בעירבון מוגבל בנושא רכש מערכת טכנולוגית מתקדמת דוח מבקר המדינה 2019 בעניין המימד החמישי-גנץ, אשר בינתיים, כבר אינה פעילה.

המימד החמישי״ הייתה בניהולם של הרמטכל לשעבר, רב אלוף (מיל) בני גנץ ועמיתו רם בן ברק לשעבר המשנה לראש המוסד ואליה היו קשורים מפכל המשטרה, רב ניצב בדימוס, דודי כהן וניצב בנצי סאו ממלא מקום מפכל המשטרה בדימוס.

״המימד החמישי״ הייתה אמורה לספק למשטרה שירותים בתחום הבינה המלאכותית בסכום בלתי נתפס של 50 מיליון ₪.

אומץ, טוענת במכתבה, כי קדמה להחלטה להתקשר עם החברה הנזכרת לעיל, פגישה שהתקיימה בחודש אוגוסט 2016 בהשתתפות המפכל לשעבר, רב ניצב רוני אלשייך, מר בני גנץ ואנשים נוספים אשר נועדה למצוא את הדרך לעקוף לכאורה את הליכי המכרז הנדרשים על מנת לבצע התקשרות בדרך שנראית עתה כפסולה בעליל.

דוברת תנועת אומ״ץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; עוד ציינו באומץ, שמהדוח, עולה, לכאורה, כי לחברת “המימד החמישי” לא היה כלל באותה עת, “מוצר מוגמר” בתחום הבינה המלאכותית

וכן, לא היו ל “המימד החמישי” שנות ניסיון מספקות בתחום המדובר ולא נרשם אצלה ולו לקוח אחד משמעותי. מיותר לציין, כי לא יצאה פנייה לחברות דומות שפועלות בארץ וב… עולם.

 אומץ; “האם כתוצאה מהניסוי של ‘המימד החמישי’ למשטרת ישראל, אנשים שאינם אנשי מערכת הביטחון, נחשפו למידע משטרתי וביטחוני חסוי?”

מבקר המדינה, חושף, כי במהלך ההתקשרות, הוצגו, לכאורה, נתונים שקריים, על מנת להכשיר את ההתקשרות בין חברת “המימד החמישי” למשטרת ישראל.

כתוצאה מההתקשרות הפסולה, נערך פיילוט ובמסגרתו הוצאו מיליוני שקלים מ-קופת המדינה או לחילופין מכספי משלם המסים.

יושב ראש תנועת אומ״ץ, מר פליצ׳ה (פנחס) פלד | עיבוד: שולי סונגו
פליצ׳ה (פנחס) פלד

החברה, נסגרה, הפיילוט, הופסק וכספי ציבור… כל היודע על דבר מיקומם של מיליוני שקלים, מתבקש להודיע למשטרה, סליחה, עדיף לתנועת אומץ, כי ככל הנראה, הם ירדו לטמיון.

יושב ראש תנועת אומץ, מר פלד, מבהיר; “חקירה זו ומיצוי הדין עם כל המעורבים לא רק מתבקשת היא גם תישלח, מסר, כי כללי המנהל התקין חייבים להתבצע בנושאי ביטחון/משטרה כמו בכל נושא ציבורי אחר בכל הקשור בחובת מכרזים על פי הדין והזדמנות שווה לספקים.

במסגרת החקירה שבוודאי תסתעף לגבי זהות אנשים נוספים שמעורבים בפרשה, מבקשת אומץ לבדוק האם נושאים הקשורים בביטחון המידע אודות אזרחי המדינה, נפגעו.

האם כתוצאה מהניסוי, אנשים שאינם אנשי מערכת הביטחון, נחשפו למידע משטרתי וביטחוני חסוי.

מודגש בפנייה, כי הוצאת כספי מדינה, ממשלם המסים, זאת ללא פרסום מכרז ובניגוד לדין היא מהחמורות שאנו מכירים. כספי מדינה אינם הפקר ומעידות על כך שורה של פסיקות פליליות בנושאי ‘שחיתות במגזר הציבורי’.

תנועת אומץ הפועלת למען צדק חברתי ומשפטי, בראשות מר פליצ׳ה פלד, מבהירה, כי פתיחת חקירה חשובה, כדי למצות את הדין עם כל מי שביצע עבירה פלילית, תוך שליחת מסר חד וברור שמדינת ישראל הינה מדינת חוק במיוחד למי שאמון לשמור על החוק וכללי המנהל התקין.

כמו כן, מבקשת להדגיש את המסר, כי גם בכירים בשירות הציבורי בעבר ובהווה, יהיה מעמדם ב-משטרה, צבא, או ב-מוסד אשר יהיה הינם שווים בפני שלטון החוק.

חקירה יסודית עשויה להביא לחשיפת ההיבטים הפליליים בוועדת המכרזים וועדת הפטור ממכרז במשטרת ישראל ולקשרים פליליים עם הגורמים המעורבים בפרשת שחיתות זו.

משטרה שמעצם יעודה, נועדה להילחם בפשע ובשחיתות לא יכולה להתנהל בנורמות פסולות. כל הפרשה הזו, חייבת להיבדק ולהיחקר עד תם.

תנועת אומץ, מבקשת לציין בפני ראש המחלקה לחקירות שוטרים, כי ממלא מקום המפכל, ניצב מוטי כהן, הוא אחיו של המפכל בדימוס רב ניצב דודי כהן שלכאורה מעורב בפרשה.

ממידע שפורסם, המשטרה, מסרבת לחשוף מסמכים הקשורים לפרשה ומיותר לציין, כי משטרת ישראל והעומד בראשה מנועים מלהתערב בהתנהלות ובחקירת תיק זה, עקב היותם ב‘ניגוד עניינים’.

משטרה, אינה יכולה לחקור את עצמה ולפיכך פנייה זו של תנועת אומץ מופנית אל ראש מחש.

בתנועת אומץ מצפים לקבל מראש מחש הבהרות על מנת יוכלו לשקול בתנועה את המשך הטיפול בפרשה עגומה זו” – סיכם את פנייתו יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פלד.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן