חדשות כאן ישראל כסף מדבר

אומ”ץ: ביטוח המשכנתא מקפחת חולים במחלות קשות גזירת חמורה

תנועת אומ״ץ, פנתה אל הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון דר' משה ברקת, בבקשה לבטל את קיפוח החולים במחלות קשות ◄דר' משה גורדון ומר פליצ׳ה (פנחס) פלד, טוענים, כי חברות הביטוח לא מתנהלות לפי החוק החדש ויש גורמים לא מעטים הן בקרב נציגי בנקים והן בקרב סוכני ביטוח שאינם יודעים כלל על קיומו ◄אומ״ץ, מבקשת לדעת בהקדם כיצד ומתי תבוטל הגזירה הבלתי מוסרית הזו, על מנת לבחון ולשקול את המשך צעדיה.
0
0
דר' משה ברקת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פליצ׳ה (פנחס) פלד יושב ראש תנועת אומץ ודר' משה גורדון | עיבוד: שולי סונגו
דר’ משה ברקת, פליצ׳ה פלד ודר’ משה גורדון

תנועת אומ״ץ, פנתה באחרונה במכתב חריף אל הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דר’ משה בָּרֶקֶת, בו אנשיה, מציינים בחומרה רבה את ההתנהלות הבלתי מוסרית של חברות הביטוח המסרבות לבטח בביטוח משכנתא חולים במחלות קשות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

באמצעות יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה (פנחס) פלד ודר’ משה גורדון, יושב ראש הצוות הרפואי של תנועת אומץ, כותבים השניים ומציינים, כי הם מודעים להוראה לכאורה של הממונה להוזיל את תעריפי ביטוח החיים ובכלל זה, גם את ביטוח החיים למשכנתא.

באומ״ץ, מציינים שהם מודעים להוראה לכאורה של הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, להוזיל את תעריפי ביטוח החיים ובכלל זה, גם את ביטוח החיים למשכנתא.

כמו כן, בוצע תיקון בחוק, שאושר בוועדת הכספים, כבר ב- א’ באדר תשע”ז, 27 בפברואר 2017, פרי יוזמתם של חברי הכנסת קארין אלהרר ומשה גפני, המאפשר על החוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ”ח-1998 ל’נכים ובעלי מוגבלויות-מקצרת חיים לרכוש ביטוח חיים’ למשכנתא לצורך רכישת דירה לקבל משכנתא בבנקים אף אם לא יבוטחו בביטוח חיים, בהתאם לסעיפים המפורטים בחוק.

להבנתה של אומ״ץ, מסתבר, כי למרות הנוהל הברור, לכאורה, רבים מהמחלימים מ’מחלת הסרטן‘ נתקלים בחומת אדישות. יוצא אפוא, שחוק לחוד ומציאות לחוד והחוק החדש הזה, לא לגמרי הוטמע בשטח.

אומ״ץ, מבקשת לדעת בהקדם כיצד ומתי תבוטל הגזירה הבלתי מוסרית הזו, לבחון ולשקול את המשך צעדיה.

דוברת אומ״ץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; דר’ משה גורדון ומר פליצ׳ה (פנחס) פלד, טוענים, כי חברות הביטוח לא מתנהלות לפי החוק החדש ויש גורמים לא מעטים הן בקרב נציגי בנקים והן בקרב סוכני ביטוח שאינם יודעים כלל על קיומו.

באומ״ץ, חושבים, כי תחושת ‘מסורבות ביטוח משכנתא’ במיוחד בגיל צעיר יחסית, פירושו, עצירת עתידו של זוג צעיר.

משמעות הגזירה, שאנשים הסובלים ממחלה כרונית או כאלה שחולים במחלה קשה כמו גידולי סרטן או מחלות לב, מסורבים, לכאורה, לביטוח. לא זו בלבד, גם מי שהיו בעבר חולים בסרטן והבריאו, עלולים להיות מסורבים לביטוח.

תנועת אומ״ץ, רואה עניין זה בחומרה רבה ומבקשת לדעת בהקדם כיצד ומתי תבוטל הגזירה הבלתי מוסרית הזו, כדי לבחון ולשקול את המשך צעדיה.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן, פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן