חדשות חדשות עסקים מסחר | תעשייה

צעדי מדיניות הממשלה ביבוא האישי יביאו להרס עסקים רבים

- כך מאשים נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין בוועדת הרפורמות: "לא נעשתה שום בדיקה כלכלית אנליטית מה תהיה ההשפעה של הרחבת הייבוא האישי המקוון על עתיד המגזר העסקי בישראל◄המדינה מתעלת במכוון את הצריכה הפרטית, שהיא מנוע הצמיחה החשוב ביותר כיום ומהווה 75% מהתוצר העסקי, אל מחוץ לישראל◄הפטור ממס בייבוא אישי יגרום למדינה הפסדי מס עצומים שילכו ויגדלו עם הזמן ואז יהיה צורך להעלות את נטל המסים לכולם".
0
0
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך הדין מר אוריאל לין, ברקע: ייבוא אישי מקוון
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך הדין מר אוריאל לין, ברקע: ייבוא אישי מקוון

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך הדין מר אוריאל לין, אמר היום (שלישי, י”ב באדר התשע”ח) בדיון ב’וועדת הרפורמות של הכנסת’ בעניין פרק; ‘הסרת חסמים ביבוא אישי’ כי “אסור לראות בנושא היבוא האישי מהלך העומד בפני עצמו. צריך לראות את התמונה הכלכלית המלאה והעכשווית וכן את השפעת כל המהלכים יחדיו על המשק”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מר לין, ציין בתחילת דבריו את האפליה במס ערך מוסף נגד ‘המגזר הקמעונאי’ בישראל, יש בה את כל מה שיכול להיות גרוע ב‘עיוות מס’. מי שרוכש נעליים או חולצה בחוץ לארץ לא משלם מס ערך מוסף לעומת מי שרוכש מזון בישראל, המשלם מס ערך מוסף.

הפטור ממס שניתן ב‘ייבוא אישי’ יגרום למדינה הפסדי מס עצומים שילכו ויגדלו עם הזמן ואז יהיה צורך להעלות את נטל המסים לכולם. ההכנסות ממס ערך מוסף מהוות כיום 40% מהכנסות המדינה.

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, מר לין ; “אין לנו כל כוונה לבלום באופן מלאכותי את היבוא האישי המקוון והיבוא האישי הכללי, אלא התנגדות לאפליה לרעה של המגזר העסקי בישראל.

הצריכה הפרטית היא מנוע הצמיחה החשוב ביותר כיום והיא מהווה 75% מהתוצר העסקי.

אין שום הצדקה עניינית לתת הטבות מס לספקים בחוץ לארץ ולתעל את הצריכה פרטית לחוץ לארץ. המגזר הקמעונאי בישראל בלאו הכי מתמודד מול תחרות ולא יתכן להכביד עליו”.

המגזר הקמעונאי בסכנה של סגירת עסקים ואיבוד מקומות עבודה רבים, גם בגלל שינויים באופני הרכישות וגם בגלל מדיניות ממשלה.

השילוב של השניים קטלני. הרכישות המקוונות הולכות וגדלות, ללא קשר לפטור ממיסוי שניתן ב’ייבוא אישי מקוון‘. יותר ישראלים נוסעים לחוץ לארץ ורוכשים מוצרים שפעם היו נרכשים בישראל.

█ אלה שהתאהבו בייבוא אישי מקוון – פטור ממס, חייבים להבין שיתכן שהם עצמם, יאבדו את מקומות העבודה שלהם

ועכשיו מעבירים חקיקה שתאיץ עוד יותר את הרכישות מחוץ לארץ, פוטרים את היבוא האישי מאותן דרישות שמוטלות על היבוא העסקי, מבלי להבטיח את בריאות הציבור ובטיחותו, ומאפשרים יבוא חצי-מסחרי בתחפושת של יבוא אישי“.

לדבריו של נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך הדין מר לין;  “לא נעשתה שום בדיקה כלכלית אנליטית רצינית מה תהיה ההשפעה של המדיניות המתפתחת היום על המשק, על עתיד המגזר העסקי, על הצמיחה ועל סיכון מקומות עבודה;

במדינה 55,000 עסקים קמעונאים, 23,000 עסקים עצמאיים; כמו כן, יש 266,000 משרות שכיר במגזר הקמעונאי ועוד 220,000 שכירים בעסקים המייצרים עבור השוק המקומי.

זהו מגזר עסקי רחב מימדים המשפיע על אוכלוסיה של 2.5 מיליון איש“.

“כל אלה שהתאהבו בייבוא אישי מקוון – פטור ממס, חייבים להבין שיתכן שהם עצמם, יאבדו את מקומות העבודה שלהם, ואם לא הם אז בני משפחותיהם או חבריהם וחברותיהם”.

“מצדיקים מהלכים אלה כמהלכים שנועדו להפחית את יוקר המחייה, אך השפעתם מועטה. על פי ניתוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה, כי הוצאות המשפחה הגדולות הן ההוצאה למזון שעומדת על כ-2,000 ₪ לחודש, ההוצאה לדיו; 3,800 ₪, תחזוקת דירה; 1,463 ₪, חינוך תרבות ובידור; 1,818 ₪, תחבורה ותקשורת; 3,094 ₪“. סיכם את דבריו נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך הדין מר אוריאל לין.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן