חדרה חדשות היום ספורט ישראל

הפועל חדרה בסכנת פירוק רשם העמותות ייבחן הליכי פירוק

שחיתות עולה ממצאי בדיקה חמורים על הפועל חדרה עמותת לימוד כדורגל בתי ספר מכבי חדרה: רשם העמותות לא יעניק אישור ניהול תקין לעמותה המנהלת את קבוצת הכדורגל הפועל חדרה, ייבחן הצורך בנקיטת הליכי פירוק; כי העמותה, שילמה שכר הן למר אוחנה והן למר דגני, בניגוד להוראות חוק העמותות האוסרות על תשלום שכר לבעלי תפקידים אלה ◄ קבוצת הפועל חדרה-גבעת אולגה-שולם שוורץ, מסרה באמצעות הדובר מר אסי קוטין, כי; "בהמשך לפרסומים על בעיות מול רשם העמותות, חשוב לנו להרגיע את האוהדים ולומר שהדברים לא נוגעים לעמותה הנוכחית וכי הכל נמצא בטיפול. נשחק בליגת העל ופירוק כלל לא עומד על הפרק!
0
0
מימין: אלי דגני, גבי אוחנה, יואב קובי
מימין: אלי דגני, גבי אוחנה, יואב קובי

כמו בכל דרמה טורקית משובחת אחרי הפיק של האושר הגיעה שעת הנפילה, עד כדי כך שקבוצת הכדורגל קבוצת הפועל חדרה-גבעת אולגה-שולם שוורץ, שחגגה בראשית השבוע את עלייתה המטאורית לליגה הבכירה בארץ, עלולה שלא לשחק בליגת העל בעונה הבאה. כך נודע היום (יום רביעי, ט”ז בסיוון תשע”ח) מהודעת רשם העמותות במשרד המשפטים שמתח ביקורת קשה וחריפה שנשלחה לעמותת לימוד כדורגל בתי ספר מכבי חדרה (ע”ר) שבאמצעותה פועלת קבוצת הכדורגל הפועל חדרה. הדוח, המצביע על שורה של ליקויים חמורים בעמותה, גובש בהמשך לטענות להתנהלות לא תקינה מצד העמותה.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מה’דוח רשם העמותות‘ עולה תמונה עגומה ומטרידה, אשר ככל הנראה, עוד ידובר בה רבות. על הדוח העמותה פעלה בניגוד להנחיות הרשם, לפיהן העברת פעילות עמותה לידי עמותה אחרת תעשה במסגרת הליך פירוק מרצון או מיזוג.

העמותה קלטה את עיקר הפעילות של שעמותת ידידי אולגה ועמותת בית אליעזר המפעילות שתיהן קבוצות כדורגל, מבלי לעשות כן.

לפי הדוח, עסקת מכירת הפעילות בין העמותות נעשתה בין “צדדים קשורים” מבלי שהתקבלו האישורים הנדרשים לפי הנחיות הרשם; מר גבריאל אוחנה, היה באותה עת חבר ועד גם בעמותת ידידי אולגה, ומר אלי דגני, כיהן גם כחבר ועד ב‘עמותת בית אליעזר’. יתרה מכך, בהסכם קליטת הפעילות, נקבעו סעיפים המיטיבים עם מר אוחנה ומר דגני.

█ ממצאים מרכזיים מדוח תוצאות הבדיקה על עמותת לימוד כדורגל בתי ספר מכבי חדרה (ע”ר) שבאמצעותה פועלת הפועל חדרה

דוברת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים הגב’ ליפז דה גרוט, מסרה, ל’פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naimאתר החדשות המקומיות של כל המדינהעולה, כי  פעילות עמותת ידידי אולגה, נקלטה בעבור תמורה של 750 אלף ₪, אולם התמורה לא הועברה ל-עמותה, אלא הועברה ישירות  למר יואב קובי, יושב ראש ‘עמותת ידידי אולגה’.

מבדיקת הרשם, עולה, כי ‘ועדת הביקורת של העמותה’ למעשה כלל אינה פעילה, מה שעומד בניגוד להוראות הדין ופוגע ביכולת העמותה לעמוד על ליקויים בהתנהלותה ולתקנם.

עוד עולה מהדוח של רשם העמותות, כי העמותה הנפיקה חשבוניות עבור גורם שאינו מקבל השירות, בניגוד להוראות הדין.

יודגש, כי הגורמים אשר אפשרו ואף ביצעו התנהלות זו, המנוגדת לדין, עודם מכהנים בהנהלת העמותה – קובע רשם העמותות.

זאת ועוד; בדוח, צוין, כי העמותה, שילמה שכר הן למר אוחנה, והן למר דגני, בניגוד להוראות חוק העמותות האוסרות על תשלום שכר לבעלי תפקידים אלה.

█ הפועל חדרה-גבעת אולגה-שולם שוורץ: “נשחק בליגת העל ופירוק כלל לא עומד על הפרק!”

במהלך הליך הבדיקה נדרשה העמותה להעביר מסמכים שונים לרשם העמותות, אך הועבר מידע חלקי בלבד. יתרה מכך, הרי שבעת הליך בירור הליקויים שערך הרשם עם העמותה, הציגה האחרונה, מסמכים חדשים והעלתה גרסאות חדשות הסותרים לחלוטין את הדיווחים שהיא הגישה לרשם בזמן אמת.

כאמור, בעקבות הממצאים החמורים שעלו במסגרת בדיקת הרשם, הוחלט שלא להעניק לעמותה אישור ניהול תקין לשנת 2018, וכן הומלץ על העברת תיק העמותה לטיפול מחלקת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים, לשם בחינת הצורך בנקיטת הליכי פירוק.

קבוצת הפועל חדרה-גבעת אולגה-שולם שוורץ, מסרה באמצעות דוברה מר אסי קוטין, כי; “בהמשך לפרסומים על בעיות מול רשם העמותות, חשוב לנו להרגיע את האוהדים ולומר שהדברים לא נוגעים לעמותה הנוכחית וכי הכל נמצא בטיפול. נשחק בליגת העל ופירוק כלל לא עומד על הפרק!

“במשך חצי השנה האחרונה” – נאמר בהמשך ההודעה; הפועל חדרה מנהלת מגעים מול רשם העמותות בנוגע לטענות לאי ניהול תקין, לכאורה, שכולם נוגעים לעמותה הקודמת שניהלה את הקבוצה.

בהתנהלות העמותה הנוכחית – אין כל דופי! עורכי הדין שלנו מטפלים בנושא מול רשם העמותות, כאשר חשוב להדגיש, כי פירוק לא עומד כלל על הפרק. אנו סמוכים ובטוחים, כי נמצא את הנוסחה לפתרון מוסכם ולקבלת הניהול התקין בהקדם.

אל דוח רשם העמותות ותוצאות בדיקה עמותת מכבי חדרה שבאמצעותה פועלת הפועל חדרה

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן