אזרחים פנו אליי והביעו פליאה, על כי העירייה ממשיכה בניית הככר וגם הם ראו שהסיפור בצומת לא יגמר בטוב.
הסיפור שלי הפעם נוגע לעיר הולדתי ובירת השרון – נתניה. לפני כשנה, החלו בבניית ככר (מעגל תנועה) באחד הצמתים העמוסים ביותר במרכז העיר נתניה – סמילנסקי/רמז. כמומחה תחבורה, (ה”מינוס” הזה ירדוף אותי כל חיי), כתבתי מאמר בעיתון מקומי “חדשות נתניה”, עוד בעיצומן של העבודות, שבניית הככר במקום תביא את תושבי העיר לקרוא לה “ככר הבכי”.
Nissim_Gabbay_180_05.jpg
המקום מהווה צוואר בקבוק לתנועת כלי רכב רבה מארבעה כיוונים, ובין יתר הסבריי על הבעיות הספציפיות במקום, כתבתי, כי לא כל בעיית תנועה פותרים עם הטרנד החדש הקרוי: ככר.
כעת שימו לב מה קרה;
אזרחים פנו אליי והביעו פליאה, על כי העירייה ממשיכה בניית הככר וגם הם ראו שהסיפור בצומת לא יגמר בטוב. הגדיל לעשות נהג מונית אשר חיזק טענותיי במכתב מערכת לכל העיתונים בעיר, גם ללא הועיל.
וראש העירייה גב’ פיירברג?
את גב’ פיירברג, אני מכיר עשרות שנים, גם היא זוכרת אותי מהעת שמשרדי היה צמוד לשלה במחלקת הרווחה בעירייה, ואפילו את הוריי היא מכירה. אבל הפוליטיקה ככל הנראה, משחירה כל דבר.
היא נמנעה מלהזמין אותי לעזור לה, בתחום שאני כל כך יכול לתרום, כי… אינני במפלגה שלה… ואינני בגברדיה העסקנית העוטפת אותה…
יותר מזה.
האחראי לנושא התחבורה בעיר, עובד עירייה המשרת עשרות שנים, הוכיח כבר לא פעם שהרבה אין לו מה לתרום בתחום עיסוקו, אבל, הוא מהמפלגה שלה… הוא עובד עירייה שלה… הוא מקורב… והוא עצמו ישב אצלי בקורס לנהגים – ולמד לא מעט.
kikar_netanya_180_01.jpg
הבוקר אני קורא במקומון אחר בעיר “קול השרון” שבכירים בעירייה מודים לראשונה שבניית הכיכר היתה טעות… ואת מי הם מאשימים? את משרד התחבורה. “הם יעצו לנו…”.
נו טוב, משרד התחבורה מזמן לא קיבל אצלי ציון “עובר”, אבל ככה להוריד אחריות בנושא כל כך עירוני פנימי?!
אז מה היה לנו, שלטון מקומי:
סבל מתמשך של הנהגים במרכז נתניה.
חלמאות של עיריית נתניה.
בזבוז כספים של עיריית נתניה.
עקשנות של עירייה.
פוליטיזציה של מערכות, גם בנושאי איכות חיים ו/או חיי אדם.
תאמינו או לא!
* הכותב נסים גבאי, משמש מנהל פורום “השלטון בישראל” באתר ynet
צילום ככר בעיר נתניה. אילוסטרציה.
Add Comment