רכבת ישראל, המשרד לאיכות הסביבה והארגונים הסביבתיים התכנסו לראשונה בפורום משותף וסכמו ביניהם על דרכי השת”פ. בין היתר בפורום דנו בפרויקט להקמת מסילה רביעית בציר איילון, שתכלול את הטיית נחל איילון לים
רכבת ישראל; שת”פ לטובת פיתוח הרכבת לצד שימור איכות הסביבה
מנכ”ל רכבת ישראל, עופר לינצ’בסקי, מנכ”לית המשרד לאיכות הסביבה, ד”ר מיקי הרן, מנכ”ל החברה להגנת הטבע, גרשון פלג, מנכ”ל רשות הטבע והגנים, אלי אמיתי ונציגים מארגונים הפועלים למען איכות הסביבה ישבו לראשונה, לפני כשבוע וחצי, בפורום הדן ביחסי גומלין רכבת ישראל וסביבה.
שיתוף הפעולה למען המשך שימור הערכים הסביבתיים, לצד תכנית הפיתוח של רשת המסילות בישראל, התממש בעקבות יום עיון בנושא “יחסי גומלין רכבת ישראל- סביבה”, שהתקיים לפני כחודש.
במהלך הדיון דובר על כך שהמטרה העיקרית היא לתאם את תוכניות הפיתוח של הרכבת ככל האפשר עם גורמי הסביבה, לפני תחילת הדיונים על הפרויקטים, במועצה לתשתיות לאומיות.
בפורום דנו בשני פרויקטים העוברים בתוואי הגובל באזורים בעלי ערכי טבע וסביבה;
א. מסילה רביעית בציר איילון שתכלול הטיית נחל איילון לים.
ב. מסילה מזרחית בקו לוד-ראש העין- כפר סבא- חדרה – עפולה, שתיצור את שדרת המטענים המרכזית של רכבת ישראל.
מנכ”ל הרכבת, לינצ’בסקי. צילום; שמוליק רחמני
מנכ”ל רכבת ישראל, מסר, כי; “רכבת ישראל, מקדישה את מרצה לטובת שימור הטבע והסביבה, לצד תכניות הפיתוח שהיא מיישמת. שיתוף הפעולה והעמקת רמת התאום בעתיד, יביאו לכך שפיתוח הרכבת ילך יד ביד לצד שימור הסביבה, וזה הדבר החשוב שאנו רואים לנגד עינינו. באמצעות הפורום נגבש עמדה משותפת ככל האפשר, לצד פיתוח מואץ של רשת הרכבות בישראל”.
ד”ר מיקי הרן מנכ”ל המשרד לאיכות הסביבה, ברכה את רכבת ישראל על שינוי המגמה שעיקרה לשים דגש על הנושאים הסביבתיים. ד”ר הרן, הוסיפה, כי; משרדה יעקוב מקרוב אחרי תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל בפרויקטים השונים, ויוודא, שהם עומדים בסטנדרטים הסביבתיים הנדרשים.
אלי אמיתי, מנכ”ל רשות הטבע והגנים, מסר, כי; “רשות הטבע והגנים ורכבת ישראל, הצליחו למסד דרכי עבודה שתכליתן למזער את הפגיעה בטבע ובנוף בעת הקמת תשתיות מסילתיות. עמדנו על כך שהחי והדומם יהיו חלק משיקולי התכנון ברכבת ישראל”.
Add Comment