פנייה אישית לראש עיריית נתניה מרים פיירברג; אני רואה ריצות התאבדות רבות של ילדי בתי הספר בסביבת בי”ס טשרניחובסקי ואם אומר שהקטל בדרכים והשכול שם הוא רק עניין של זמן… לא החמרתי בנבואתי.
Nissim_Gabbay_t180k-n_2005_02.jpg
לראש עיריית נתניה
מרים פיירברג
שלום רב,
הנדון: הכביש הסואן מול בי”ס טשרניחובסקי – מהעיר לשכונות. נפסח על גינוני הנימוס וזאת כמובן מסלידתי למחדלים בתחום הבטיחות והתחבורה בעיר. את העניין לפנינו, תקוותי, כי תעלי לראש סדר יומך ומהר ככל האפשר. סליחה, אני יודע שאת סולדת מדברי תוכחה, אבל חיי ילדי נתניה קודמים…
על שטח ההפרדה בין הכבישים לדרום ולצפון, קיימת גדר הפרדה. נכון יותר, אמורה להיות… כי חלקה נפרץ ע”י ילדים, חלקה ע”י תאונות רכבים ובכלל… רבים הקופצים גם מעליה.
לאחרונה, אני רואה “ריצות התאבדות” רבות של ילדי בתי הספר בסביבה ואם אומר שהקטל בדרכים והשכול שם הוא רק עניין של זמן… לא החמרתי בנבואתי. אני חושב שעוד היום צריכה לצאת הוראה לבנות שם גדר, גבוהה, לכל אורך הכביש מול בתי הספר.
חייבים לשים סוף לטירוף בדרכים
בעניין זה פניתי בימים האחרונים לגורמים המתאימים, להציע עזרתי. מקווה להתייחסות מהירה ועניינית.
1. עד היום, נכשלו כל הרשויות המוסמכות בטיפול במלחמה בתאונות הדרכים.
2. תאונות הדרכים הפכו כבר מזמן לנטל נפשי, כלכלי וחברתי – בלתי ניתן להתעלמות והורדה מראש סדר היום הציבורי.
3. הפתרון חייב להיות מהיר, כואב, ומקצועי – אבל עם שפיות: מקל עם גזר אמיתיים.
בי”ס טשרניחובסקי; הקטל בדרכים והשכול שם הוא רק עניין של זמן
4. כל הצעות הפתרון עד היום, אינן יישומיות, ועיקרן התעלמות מהעיקר, התנפלות על התפל, ועם עלויות גבוהות וחסרות הגיון.
5. הטעיית הציבור נמשכת: מספר ההרוגים המפורסם אינו נכון (ההרוגים מעבר ל”קו הירוק” אינם נספרים). פרסום אחוזי הירידה הזמנית במס’ הרוגיי תאונות דרכים, מתעלם מהעובדה שכבר עשורים המספרים עולים ויורדים – כאשר בסה”כ אנחנו בכאוס.
6. האסון הנורא הזה, “אינו סופר” את עשרות אלפי הפצועים בשנה… שמהווה טרגדייה ארצית קטסטרופאלית.
7. תאונות הדרכים קורות כתוצאה מהתעלמות הרשויות המוסמכות מ”מוסכמות בסיסיות” מוטעות – שאין ביניהן ומקצועיות בתחום התחבורה – מאומה.
8. למרות כל הטענות, כי צריך תקציבי עתק להלחם בתאונות הדרכים, אני טוען בעקשנות, כי אין צורך כלל במימון המלחמה בקטל בדרכים.
יש להבין, כי לא קמתי הבוקר “עם שיר חדש בלב” וניסיון להציע הצעות לעוסקים הרשמיים בתחום. מקצועיותי ומעורבותי בתחום התחבורה החלו בשנת 1974 וטענותיי, הצעותיי ותוכחותיי – נבדקו וזכו לתשבחות – ע”י רבים ומוסמכים, כמו ע”י ציבור הנהגים ברחבי הארץ.
נסים גבאי,
מומחה תחבורה,
מרצה בכיר לנהגים ופעיל ציבור להפחתת הקטל בדרכים.
העתקים: לתקשורת.
Add Comment