עובדים | תעסוקה | כוח אדם עסקים קטנים ובינוניים

תנו ל’מסעדנים’ מתווה מידתי לתשלומי היטל עובדים זרים

רן קויתי מנהל הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה אל רשות המסים; "להפיל גזרה כזו כעת על ענף שגם כך נמצא ברמת סיכון עסקי גבוה, בסכומים כל כך גבוהים ובלי הסדר ריאלי – תעמיד ענף שלם, המעסיק כח אדם רב, בפני קריסה... על רשות המסים, להתאים לנישומים מתווה מידתי להחזר החוב, עם פריסת תשלומים שניתן יהיה לעמוד בה, תוך הידברות עם נציגי העסקים".
0
0
רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה | רקע: מטבח | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רן קויתי

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים קטנים של ‘משרד הכלכלה’ מתריעה היום (רביעי, י”ט חשון תשע”ח) כי ללא מתווה מידתי והדרגתי למסעדנים; ענף שלם, יעמוד בפני קריסה, זאת עקבות פסיקת בית המשפט בנושא גבייה רטרואקטיבית של היטל העבודה ל’מבקשי מקלט’ בעלי אישור שהייה זמני.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ב-משרד הכלכלה והתעשייה, מר רן קויתי, פנה בנושא ל’רשות המסים’ וציין, כי; “העסקים הקטנים, במקרה זה, פעלו בתום לב, באופן שהתברר בדיעבד כטעות, וצריך להתחשב בכך. ‘ענף המסעדנות’ הוא ענף רגיש, הנמצא ברמת סיכון עסקי גבוה ואחוז ההישרדות הנמוך ביותר.

להפיל גזרה כזו על ענף זה, המונה למעלה מ-13,000 בתי עסק, עתירי כח אדם בסכומים כל כך גבוהים ובלי הסדר ריאלי – יגרום לעסקים רבים להתרסק“. הדגיש והזהיר מר קויתי.

מדוברות ופניות הציבור של משרד הכלכלה והתעשייה, נמסר לפורטל כאן ישראל | kan-naim | | אתר האינטרנט של כל המדינה כי בית המשפט העליון, קבע בחודש ספטמבר (13.9.17) שמדיניות המיסוי ביחס ל‘העסקת עובדים’ שנכנסו אל מדינת ישראל בניגוד לדין ושמחזיקים ברישיונות שהיה זמניים, אינה שונה מזו של ‘עובדים זרים’ לפי היתר.

 על רשות המסים, להתאים לנישומים מתווה מידתי להחזר החוב, עם פריסת תשלומים

בית המשפט גם שלל את פרשנות המעסיקים לכך שעובדים ממוצא אריתראי וסודני, הם בעלי מעמד שונה משל עובדים זרים, וכן את המסקנה המעשית שלא הייתה חובה להפריש בגינם היטל.

גובה ההיטל בשנים בהן עוסקות מרבית התביעות (2008–2013) היה בין 10%–15%. היום המס עומד על 20%.

מסעדנים רבים שסברו באותה תקופה, כי אינם חייבים במס בגין עובדיהם, מצאו עצמם בעקבות הפסיקה, חייבים בתשלומי מס רטרואקטיביים 5 שנים אחורה.

מבלי לערער על חובת מעסיקים לשלם את ההיטל, האמור, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, סבורה, כי על רשות המסים, להתאים לנישומים מתווה מידתי להחזר החוב, עם פריסת תשלומים שניתן יהיה לעמוד בה, תוך הידברות עם נציגי העסקים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן