חדשות בריאות

מדא נערך ב’מבצע רבנו’ לבוא אלפי המתפללים לאומן בחגים

בארגון מגן דוד אדום, נערכים לקראת בואם של עשרות אלפי המתפללים לאומן בראש השנה ◄ השנה, יפעיל מדא, גם 'קו חירום מיוחד עבור המתפללים באומן' באמצעות מספר טלפון מקומי שאליו יוכלו המתפללים לחייג במקרה חירום רפואי ◄מנכל מדא, אלי בין: ״אין לי ספק, כי ההיערכות הנרחבת של כונני ומתנדבי מדא באומן שעומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר תסייע להציל חיים במהלך ימי החג".
0
0
אלי בין מנכל מגן דוד אדום בישראל, ברקע: הכניסה לקברו של רבי נחמן מברסלב באוקראינה | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אלי בין מנכל מגן דוד אדום בישראל, ברקע: הכניסה לקברו של רבי נחמן מברסלב באוקראינה | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בימים אלו הולכת ונשלמת ההערכות בארגון מגן דוד אדום ל’מבצע רבנו’ – מבצע אבטחה רפואית של רבבות המתפללים שיגיעו אל קברו של רבי נחמן מברסלב בעיירה אוּמן (באוקראינית: Умань, בפולנית: Humań) שבאוקראינה. המבצע המורכב, נערך בשיתוף פעולה מלא עם משרד החוץ, שגרירות ישראל באוקראינה ועם ארגוני ההצלה השונים, כש’מגן דוד אדום’ עומד בראשם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

ארגוני “הצלה ללא גבולות”, הצלה גליל, זק”א, הצלה יבנאל, הצלה דרום הצלה, צוות הצלה והצלה בני ברק, ייקחו חלק בפעילות גם. כמו כן, ייקח חלק בפעילות החשובה השנה גם ארגון מדא-הצלה אוקראינה.

במגן דוד אדום, מציינים, כי כבר לפני כחצי שנה, הוכשרו על ידי מדא מתנדבים, המתגוררים במקום ככונני ‘מדא-הצלה אוקראינה’ על מנת שיתנו מענה ראשוני לכל מקרה חירום במהלך כל ימות השנה.

במהלך ימי חגי תשרי הקרובים, יפעלו באוּמן למעלה מ- 100 מתנדבים וכוננים של מדא ו-ארגוני ההצלה שיעניקו טיפול רפואי לכל מי שעלול להזדקק לכך.

ההערכות לקראת בואם של האלפים אל העיירה אומן, מתבטאת בעיקר בהבאת ציוד רב ותרופות מטעם מגן דוד אדום בישראל ובתכנון פריסת הכוננים עם הציוד רפואי בכל אזור הציון הקדוש, באזורי המגורים והכנסת האורחים.

במדא, מציינים, כי מטופלים, יפונו אל מרפאה המקומית הפועלת על ידי ‘ארגון ברסלב’ במקום ובמידת הצורך, יפונו לבתי חולים באוקראינה.

מדא, הודיע, כי השנה, יפעיל גם ‘קו חירום מיוחד עבור המתפללים באומן’. קו חירום זה, יפעל כמספר טלפון מקומי, שהגישה אליו עבור המתפללים הרבים שמגיעים ל עיירה אומן, קלה, נוחה וזולה יותר.

מנכל מדא, מר אלי בין: ״ההיערכות הנרחבת של כונני ומתנדבי מדא ב’אומן’ תסייע להציל חיים במהלך החג

בחיוג למספר החירום המיוחד שהוקם לצורך המבצע, ייענו הפונים על ידי החובשים והפאראמדיקים במוקד החירום101 של מדא בארץ והוא זה שיפעיל את הכוננים הפעילים באוּמן במהלך ימי החג.

לטובת הנוסעים הרבים, להלן מספר הטלפון שאליו תוכלו לחייג בשעת חירום0-800-200-101

יודגש, כי החיוג באוּמן אל מוקד החירום היא ללא עלות ויכולה להתבצע גם באמצעות מכשירי טוקמן וכו׳.

סגן מנהל מרחב ירושלים והאחראי על ההיערכות ל׳מבצע רבנו׳ מר אבי חובב; ״למעלה מ- 100 מתנדבים וכוננים של מדא-הצלה, יעמדו באומן לרשותם של המתפללים הרבים הגודשים את קברו של רבי נחמן, ויעניקו כל סיוע רפואי נדרש לאלפי היהודים באומן לאורך כל ימי החג.

לרשות המתפללים הרבים, עומד קו החירום המיוחד שהוקם לרגל המבצע וכן ‘אפליקציית מדא שלי’ שתשדר לכונני מדא את מיקומו המדויק של הפונה ותאפשר להגיע אליו בקלות ובמהירות״.

מנכל מדא, מר אלי בין: ״אין לי ספק כי ההיערכות הנרחבת של כונני ומתנדבי מדא באומן שעומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר תסייע להציל חיים במהלך ימי החג. מדובר בהיערכות ארוכה, שנמשכת לאורך כל השנה ומגיעה לשיאה בחגי תשרי.

ארגון מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, יעמוד לצד אזרחי המדינה גם כאשר הם נמצאים מעבר לים. בהזדמנות זו, אאחל שנה טובה לכל בית ישראל בשמי ובשם כל עובדי ומתנדבי הארגון״.

העיירה אומן | אוקראינה

אוּמן (באוקראינית: Умань, בפולנית: Humań) היא עיר במרכז אוקראינה במחוז צ’רקאסי. היא עיר תעשייתית, ובה כ־88,300 תושבים (נכון לראשית 2004).

אוּמן היא עיר אוקראינית בעלת חשיבות רבה ל’חסידות ברסלב‘ כי שם נקבר מייסדה, רבי נחמן מברסלב. קברו, מהווה מוקד עליה לאלפי חסידים, ובראש השנה מדי שנה פוקדים אותו עשרות אלפי יהודים, ביניהם גם רבים שאינם חסידי ברסלב.

עוד בהרחבה על העיר באוקראינה אוּמן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן