ארכיאולוגיה חדשות כאן ישראל

עותק קדום של מגילת איכה הוצג לראשון לציון הרב יוסף

הראשון לציון הרב יצחק יוסף, התרגש וקבע: "מגילות מדבר יהודה הן העדות הקדומה ביותר להמשכיות המסורת היהודית כבר 2000 שנה, זהו נכס לאומי ראשון במעלה" ◄ העותק הקדום ביותר של מגילת איכה הוצג גם בפני סגן שר האוצר חבר כנסת יצחק כהן (שס) בביקורם ב-מעבדות שימור המגילות של רשות העתיקות.
0
0

העותק הקדום ביותר של מגילת איכה, שהשתמר במשך למעלה מ-2000 שנה, הוצג (ערב ט’ באב (יום שני ח’ אב תשע”ז)) בפני הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף ובפני סגן שר האוצר חבר כנסת יצחק כהן (שס), אשר יזם את הביקור ב’מעבדות שימור מגילות מדבר יהודה’ של רשות העתיקות בעיר ירושלים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בביקור הוצגו כתבי- יד עתיקים רבים, בהם: תהילים מימי רבן שמעון בן גמליאל, תפילין מימי שמעון בן שטח, אגרות בר כוכבא מתקופת רבי עקיבא ועוד, וכן ממצא הרלוונטי ביותר לערב ט’ באב – העותק הקדום ביותר של מגילת איכה שנמצא ב-מערות קומראן, ומתוארך לימי הלל הזקן.

מגילת איכה, כוללת חמש קינות על ‘חורבן הבית הראשון’ אירוע ששינה באופן דרמטי את מהלך ההיסטוריה, האמונה והמחשבה של עם ישראל. את מגילת זו, נוהגים לקרוא בט’ באב – יום הצום והאבל הלאומי לזכר חורבן בתי המקדש וירושלים.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף וסגן שר האוצר יצחק כהן בביקורם ב-מעבדות שימור המגילות של רשות העתיקות מביטים בעותק הקדום ביותר של מגילת איכה | צילום: שי הלוי, רשות העתיקות
הראשון לציון הרב יצחק יוסף וסגן שר האוצר יצחק כהן בביקורם במעבדות שימור המגילות של רשות העתיקות | צילום: שי הלוי, רשות העתיקות

לאחר שהראשון לציון וסגן השר יצחק כהן, קראו בהתרגשות את הקינה הראשונה ב-מגילת איכה הקדומה, הביע הראשון לציון את התפעלותו; “מגילות מדבר יהודה הן העדות הקדומה ביותר להמשכיות המסורת היהודית כבר 2000 שנה.

זהו נכס לאומי ראשון במעלה” בסיום הביקור הודה הרב יצחק יוסף, הראשון לציון הרב הראשי הספרדי לישראל לגוף האחראי על החפירות הארכאולוגיות ועל אתרי העתיקות במדינה ‘רשות העתיקות‘ על עבודתו והדגיש, כי; “חשוב מאוד לשמר את המורשת התרבותית הזו לטובת הדורות הבאים”.

█ מנהל רשות העתיקות; המגילות הללו, שנכתבו לפני 2000 שנה. התוכן שלהן, הוא זה ששמר עלינו כעם ב-2000 השנים

סגן שר האוצר ח”כ יצחק כהן, אמר: “זהו האוצר האמיתי שלנו, ההוכחה הבלתי ניתנת לערעור לקשר ההדוק של עם ישראל ותורתו לארץ ישראל“.

הראשון לציון, מעיין במגילת איכה העתיקה  | צילום: צילום-עמוס בן גרשום לעמ
הראשון לציון, מעיין במגילת איכה העתיקה  | צילום: צילום-עמוס בן גרשום לעמ

מנהל רשות העתיקות מר ישראל חסון, העניק לרב הראשי ולסגן השר, העתק ממגילת קלף של פרקי תהילים מלפני למעלה מ-2,000 שנה ואמר; “אנחנו שומרים ומשמרים את המגילות הללו, שנכתבו לפני 2000 שנה.

התוכן שלהן, הוא זה ששמר עלינו כעם ב-2000 השנים האחרונות.

ביקור הרב הראשי לישראל, כאן, כמי שממשיך להחזיק את לפיד התוכן ולהעבירו לדורות הבאים, הוא בעל משמעות עצומה עבורנו, במיוחד ‘ערב תשעה באב’.

מבחינתי, הוא מסמל את ההמשכיות שאתה אנחנו נצעד, לאורך 2000 השנים הבאות” – סיכם מר מנהל רשות העתיקות מר חסון.

מנהלת יחידת שימור מגילות מדבר יהודה ברשות העתיקות, הגב’ פנינה שור, הוסיפה; “כאוצרי ומשמרי המגילות, אנו משתמשים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר הקיימות כיום לשמירה על האוצר התרבותי החשוב ביותר של עם ישראל בארץ ישראל, כדי להנגישו לעולם כולו”.

◄ צלם וידאו; עומר מירון מקליט קול; בן פרץ, לשכת העיתונות הממשלתית.

◄ צילומים לידיעה זו; עמוס בן גרשום, לעמ | שי הלוי, רשות העתיקות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן