מסחר | תעשייה

שר הכלכלה, אלי כהן, נחוש להעמיק רפורמת הטואלטיקה

שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן, הדגיש: "אחד הגורמים המרכזיים ל'יוקר המחיה' הנו 'חסימת היבוא המקביל'. יבואנים מורשים שיחסמו תחרות במכוון – יבלמו על ידי הממונה על ההגבלים העסקים" ◄שר הכלכלה, כהן, בשלב נוסף ב'רפורמת הטואלטיקה' יגיש תיקון לחוק ההגבלים העסקיים שמטרתו הגבלת כוחם של היבואנים הבלעדיים.
0
0
שר הכלכלה, אלי כהן, נחוש להמשיך ולהעמיק רפורמת הטואלטיקה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר הכלכלה, אלי כהן, נחוש להמשיך ולהעמיק רפורמת הטואלטיקה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

שר הכלכלה, חבר כנסת אלי כהן (סיעת כולנו), נחוש בדרך לטיפול בריכוזיות של היבואנים הבלעדיים במטרה להגדיל את התחרות, ולהוביל להפחתת יוקר המחיה להמשיך ולהעמיק את רפורמת הטואלטיקה בישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

היום (שלישי, כ”ד בתמוז התשע”ז) נודע, כי שר הכלכלה, מר כהן, יגיש בהמשך לעילות לפתוח חסמי יבוא, הגדלת מגוון המוצרים והגברת התחרות, יגיש בקרוב, תיקון ל’חוק ההגבלים עסקיים – הסרת חסמים בתחום היבוא’, שיוגש במסגרת הוראת שעה 3 שנים, לרבות אפשרות הארכה ל-3 שנים נוספות.

שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן, אמר; “במשק הישראלי, הסובל מחסמי יבוא משמעותיים, יש ליבוא השפעה רבה על מגוון המוצרים והמחירים, וליבוא המקביל, ישנו מקום משמעותי חשוב לא פחות כמחולל תחרות על המחיר.

יבוא מורשה הנו לגיטימי כל עוד אינו חוסם יבוא מקביל במכוון ובמטרה לחבל בתחרות. לזאת לא ניתן יד ונפעל באופן נחוש לפתוח את השווקים לתחרות ולהקל על יוקר המחייה”. סיכם השר כהן.

החוק, שהוכן על ידי הרשות להגבלים עסקיים, ימנע מיבואנים רשמיים לדחוק תחרות מיבוא מקביל. נודע, כי הממונה על ההגבלים העסקיים, עורכת הדין מיכל הלפרין, הביעה את תמיכתה בשר הכלכלה מר כהן; “יבוא מקביל הוא בעל חשיבות ב‘הורדת יוקר המחיה’ ואנו שמחים, כי שר הכלכלה שם את הנושא בראש סדר העדיפות שלו”.

 רמת המחירים בישראל, ב’מוצרי טואלטיקה’ נבחרים, הנה גבוהה ב-48% לעומת מדינות אחרות.

במשרד הכלכלה, מבהירים, כי תיקון החוק, נועד להגביל את כוחם של היבואנים הבלעדייםמורשים), המנצלים לא פעם את כוחם הרב כדי לחסום תחרות בדרך של סיכול או צמצום פעילות יבואנים מקבילים.

תיקון חקיקה מסמיך את הממונה על הגבלים עסקיים, להורות ליבואן מורשה על צעדים קונקרטיים שעליו לנקוט על מנת למנוע חשש לפגיעה משמעותית בתחרות מיבוא מקביל. בדומה לסמכויות הממונה בתחום המונופולים או קבוצות ריכוז, הפרה של הוראותיה כמוה כהפרה של חוק ההגבלים העסקים.

יודגש, כי התיקון המוצע יאפשר פעולה של הממונה מול יבואן מורשה החוסם תחרות, תוך בחינת הפעולות הנדרשות לכל מקרה ומקרה שיובא לפתחה.

כאמור, הסמכות לממונה, תיקבע במסגרת הוראת שעה מוגבלת בזמן, על מנת שניתן יהיה להעריך במהלך תקופה זו אם עדיין עומד הצורך בסמכות כאמור, ולבחון את השלכותיה ותועלתה. הצעת החוק עומדת לשימוע ציבורי והיא פתוחה להערות הציבור בחודש הקרוב.

שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן, הדגיש: “אחד הגורמים המרכזיים ל’יוקר המחיה‘ הנו ‘חסימת היבוא המקביל‘. יבואנים מורשים שיחסמו תחרות במכוון – יבלמו על ידי הממונה על ההגבלים העסקים“.

כחלק מפעילות משרד הכלכלה והתעשייה להפחתת יוקר המחייה במשק הישראלי, ערך המשרד, לאחרונה, מחקר כלכלי אשר במסגרתו, נמצא, כי רמת המחירים בישראל, ב‘מוצרי טואלטיקה’ נבחרים, הנה גבוהה ב-48% לעומת מדינות אחרות.

כחלק מהסקירה, עלה, כי במוצרים ספציפיים בהם ניכרת חדירה של יבוא מקביל, ירדו רמות המחירים של אותו המוצר בכ-30%!, הירידה במחיר באה לידי ביטוי הן בערוץ המכירה של המוצר המיובא ביבוא מקביל והן בערוצי רכישה נוספים אשר הושפעו ממהלך זה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן