מאת המוסיקאי והמלחין הצועני גוראן ברגוביץ’ בהיכל התרבות בתל אביב; המוסיקה מקורית, ומלבד אזכורים, אין לה קשר למוסיקה של “כרמן” של ביזה. היא מושפעת ממוסיקה צוענית כפי שהיא מנוגנת היום באופן אותנטי באירופה.
בעקבות בקוריו הקודמים, שנחלו כאן הצלחה גדולה, המוסיקאי והמלחין הצועני גוראן ברגוביץ’, מגיע לארץ סבוב הופעות נוסף. ברגוביץ שהלחין את המוסיקה ל’שעת הצוענים’ ו’חלום אריזונה’, סרטיו המפורסמים של הבימאי אמיר קוסטריצה, שם את המוסיקה בצוענית והבלקנית על המפה.
“כרמן” החדשה של ברגוביץ’ היא רומנטית
ברגוביץ’, מפגיש ביצירתו בין הטנגו לרגאיי, בלדות צועניות, תזמור סימפוני, קולות בולגריים וגיטרות רוק.
בהופעותיו הקודמות ב’פסטיבל הג’אז באילת’ ובפסטיבל ’שומעים עולם’ סחף את הקהל הישראלי ויש לו כאן ממעריצים מושבעים. עכשיו הוא מגיע אלינו עם גירסה מעודכנת לאופרה ’כרמן’.
ברגוביץ’ לא היה מוכן לקבל ש’כרמן’, האופרה הצוענית היחידה, נגמרת בסוף רע והוא הלביש עליה סוף חדש ואופטימי. “כרמן” החדשה של ברגוביץ’ היא רומנטית, עם מלאכים מרחפים, שלג שיורד עליהם וירח כתום גדול.
במופע משתתפות 3 זמרות ותזמורת בת 11 נגנים שהוא קורא לה: תזמורת של לוויות וחתונות. כבר משם התזמורת ניתן להבין שמדובר במופע שסוחט מן הצופה גם חיוך וגם דמעות.
בשפה בוטה, פשוטה ולעיתים גסה ומלאת סלנג מתאר גוראן ברגוביץ’, עולם יצרי, אפל, רווי בלהט, תשוקה, סקס, שתייה ומוסיקה צוענית.
המוסיקה מקורית, ומלבד אזכורים, אין לה קשר למוסיקה של “כרמן” של ביזה. היא מושפעת ממוסיקה צוענית כפי שהיא מנוגנת היום באופן אותנטי באירופה.
מוסיקה המכילה אלמנטים; סלאביים, בולגריים ויווניים, לצד נגיעות רוק, מוסיקה קלאסית, עממית, כנסייתית ומודרנית.
המופע מלווה בשקופיות טקסט, וכל צופה יקבל בכניסה לאולם סט גלויות וטקסטים צבעוניים התומכים בסיפור העלילה.
גוראן ברגוביץ’ ותזמורת של חתונות ולוויות. 2/5, יום שני, 21:00, היכל התרבות בתל אביב.
Add Comment