כאן קריית ים נדל"ן

הופקדה התכנית ל-1008 יח”ד במתחם האצטדיון בקרית-ים

עדיאל שמרון מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י): התכנית שקודמה בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית קרית ים, נותנת מענה לצרכי הישוב השונים ומגדילה את מלאי יחידות דיור באזור כחלק ממאמצי רשות מקרקעי ישראל בנושא. הרשות פועלת לקדם תכנון בכל רחבי הארץ, על מנת לאפשר מלאי זמין ואפקטיבי של קרקעות לשיווק כדי להתמודד עם הביקושים הקיימים.
0
0
מר עדיאל שמרון מנהל רשות מקרקעי ישראל, ברקע התכנית ל-1008 יחידות דיור במתחם האצטדיון קרית ים
מר עדיאל שמרון מנהל רשות מקרקעי ישראל, ברקע התכנית ל-1008 יחידות דיור במתחם האצטדיון קרית ים

הופקדה בוועדה המחוזית חיפה תכנית רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) בעיר קריית ים לבניית שכונה בת כ- 1000 יחידות דיור, ברובה על קרקע האצטדיון. רשות מקרקעי ישראל, יזמה את התכנית המאפשרת בנייתן של 1008 דירות חדשות על שטח של כ– 123 דונם. מרבית השטח הכלול בתוכנית הינו במתחם אצטדיון שיהפוך לשכונת מגורים. השכונה החדשה שתוקם מהווה עתודת קרקע חשובה לעיר קריית ים מבחינת כמות יחידות דיור שמתווספות להיצע יחידות הדיור באזור חיפה.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

מתחם האצטדיון ממוקם ב‘מזרח קריית ים’ סמוך לגבול עם קריית מוצקין. התכנית נערכה כחלק מהרצון לפנות את מתחם אצטדיון ולהוסיף יחידות דיור חדשות לעיר, התכנון מתחשב בחשיבה כוללנית מקיפה שנקבעה במסגרת תכנית המתאר לשטח זה ומתחברת באופן אינטגרלי למרחב העירוני הקיים.

מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ”י), מר עדיאל שמרון: “התכנית שקודמה בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית, נותנת מענה לצרכי הישוב השונים  ומגדילה את מלאי יחידות דיור באזור כחלק ממאמצי רשות מקרקעי ישראל בנושא. הרשות פועלת  לקדם תכנון בכל רחבי הארץ, על מנת לאפשר מלאי זמין ואפקטיבי של קרקעות  לשיווק כדי להתמודד עם הביקושים הקיימים”.

דוברת וממונה על יחסי ציבור של רשות מקרקעי ישראל, הגברת אורטל צבר מסרה לפורטלכאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; תכנית זו כוללת כ- 123 דונם וקובעת שטחים למגורים, מסחר, שטחים פתוחים ציבוריים, מבנים, מוסדות ציבור וכיוצא באלה. התכנית מציעה כ-1008 יחידות דיור, מתוכן 252 יחידות דיור קטנות. התכנון האדריכלי של השכונה נעשה באופן שיהווה המשך למרקם העירוני הקיים.

█ המרכז המסחרי ישמש את תושבי השכונה החדשה ואת השכונות הסמוכות

בפינת הרחובות שד’ ירושלים ורחוב הפלמ”ח, יוקם מגדל בן כ-15 קומות ובקומת הקרקע שלו מרכז מסחרי, המרכז המסחרי ישמש את תושבי השכונה החדשה ואת השכונות הסמוכות. במרכז השכונה, שטח ציבורי גדול, כולל עצים לשימור ומסביבו בנייני המגורים ומוסדות הציבור. הרחובות החדשים שבשכונה ממשיכים את אלה הקיימים מחוצה לה, כל הבינוי נבנה לאורך הרחובות עם דופן עירונית.

התכנית שהופקדה בוועדה המחוזית חיפה ל-1008 יחידות דיור של מנהל רשות מקרקעי ישראל במתחם האצטדיון קרית ים
התכנית שהופקדה בוועדה המחוזית חיפה ל-1008 יחידות דיור של מנהל רשות מקרקעי ישראל במתחם האצטדיון קרית ים

התכנון מתבסס על אופי של בניה רוויה, כאשר הבינוי מלווה רחוב ומייצר דופן עירונית. מבני מגורים בני 15-20 קומות הפונים לרחוב בשילוב מוסדות ציבור ושטחים פתוחים. הבניינים במגרש הפינתי בפינה לשד’ ירושלים – יהיו משולבים במסחר ותעסוקה.

קידום התכנית נעשה על ידי  מרחב עסקי חיפה, באמצעות  המהנדס אורי הורביץ מנהל החברה המתכננת מטעם רשות מקרקעי ישראל. והיא נערכה על ידי – אדריכל מאיר בוכמן ואדריכלית איילת הוקמן.

שכונת מתחם האצטדיון ממוקמת ממערב לקריית מוצקין ול-מסילת הרכבת הכבדה, ממזרח לרחוב שד’ ירושלים ומדרום לרחוב הפלמ”ח.

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ברך על הפקדתה של התכנית וציין כי היא תורמת רבות לעיר בכך שהיא מוסיפה כמות נכבדה של יחידות דיור למגורים, שטחי מסחר ותעסוקה, שטח ציבורי פתוח נרחב לרווחת התושבים, מוסדות ציבור תומכים וזאת תוך שילוב במרקם העירוני הקיים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן