אילו היה לי פרומיל ממה שתרם אבי נאור יו”ר עמותת “אור ירוק” – לא היו תאונות דרכים בישראל! הונאת המדינה בחסות עמותת “אור ירוק”.
כי הם יבלבלו לנו על קואליציה הכרחית.
כי “העבודה” תיכנס רק “בתנאים”.
כי “הליכוד” יסכים משום מה כן להכניס.
המשטרה כרגיל תמשיך “לחקור” את פשעי שרון ובניו.
וכל מיניי פרזיטים פוליטיים יבנו עצמם על גבינו.
Nissim_Gabbay_t180k-n_09.jpg
אז רק כדי להזכיר, אביא למורת רוחם של עבריינים רבים, את המאמר העושה גלים במקומות הנכונים ולדעתי חשוב יותר מכל השטויות שהולכים לעשות ולבזבז הפוליטיקאים השבוע ובהמשך. ישב איתם בפאנל – וכעת צועק נגדם “מחדל” ע”ח תורמים תמימים! תרם 138 ניידות למשטרת המחדל בתאונות הדרכים!
תרם עמודי פרסום לעיתונות המשתפת פעולה עם המחדליסטים! תרם תשדירי פרסום לטלוויזיה העוסקת ברייטינג הנספים! אילו היה לי פרומיל ממה שתרם אבי נאור יו”ר עמותת “אור ירוק” – לא היו תאונות דרכים בישראל! הונאת המדינה בחסות עמותת “אור ירוק”.
בשנים האחרונות נמנעתי מלדבר לשורש השחיתות הציבורית הגורמת במישרין לריבוי תאונות הדרכים בישראל, בתקווה כי ייאותו לעשות את המוטל עליהם על פי אמות מוסר ומקצועיות הנחוצים להצלת המשתמשים בדרכים.
את הזלזול הרב של נבחרי הציבור על רשויותיהם – ניתן לסכם בבתי הקברות, בבתי החולים, ובחברות הביטוח הקורסות תחת תשלומי עתק המועברים בסופו של דבר אלינו הצרכנים המשלמים.
avi naor oryarok_100k-n_01.jpg
מה בדיוק הבעיה? למה דווקא עכשיו לאור/חושך כנס “אור ירוק”? האם יש תקווה להוריד עקומת השכול והנכות עקב תאונות הדרכים?
אתחיל בסנסציה השנתית של המאה ה-21, כבר שנה שלישית, בפסטיבל עמותת “אור ירוק” שלקחה על עצמה את מונופול העשייה בנושא כאוב זה, תחת מטריית תרבות הנהיגה החדשה שהם מטיפים לה, בחיבור מדהים של כל האחראים למחדל הנוראי ביותר מאז קום המדינה: הממשלה, הכנסת, המשטרה!
מיד אכתוב בתמציתיות על הנושאים המקצועיים שאינם באים לידי עשייה דחופה – אך תחילה להד העצום של הכנס הנדון, אליו מתחברים כאמור כל מושחתי העם שאין להם כל כוונה ויידע לפעול נכון למיגור הפשע המתחולל בדרכים.
עמותת “אור ירוק” נולדה כמו רבות אחרות המנסות לפעול בהתנדבות למיגור תאונות הדרכים: אב שכול… והדרך להתנדבות ויוזמה – ידועה.
אבל עמותה זו, הצליחה לשים בצל את כל יתר מאות העמותות הקיימות, ואף להכריז, כי הם הדרך הנכונה לפתרון.
כיצד? פשוט מאוד: כסף! הון! משאבים, שאין לכל אחד… לא אכנס לפרטים, אך ברור, כי לולא ההון המצוי בידיהם מלכתחילה (שהלך והעצים ב”טבעיות” לאחר מכן) – לא ניתן היה לחדור את חומת האטימות הממשלתית בתחום קשה זה.
הניצול הציני של ראש העמותה שבא לאחר מכן, גובל בפשע! הוא התעלם מכל מומחי התחבורה הלא ממוסדים (נכון, גם ממני) והתמקד ברצונו העז להתחבר לעילית השלטת.
כבר בתחילת הדרך החליט לתרום עשרות ניידות לאותה משטרה חסרת רצון לפעול מקצועית כנגד העבירות החמורות באמת – ובעקיפין גרם לנזק אדיר בעצם השימוש בניידות לענייני משטרה שוטפים, תוך ערפול הציבור בעוד גימיק חסר תועלת.
לאחר בזבוז זמן וכסף גדולים, סימולטאנית עם מחאות על דרך הפעולה הנלוז הזה – החליטה העמותה להתחיל ולתקוף את הבעיה המוצהרת והנכונה – את הממשלה.
אבל גם כאן, בחיבור הון/שלטון – כמו בחיבור/הון שלטון, כל מה שנעשה בעמותה היה בשיתוף פעולה ממוסס ואחיד – עם הממסד, בחיבורו לטבורם, בהתעלמות מהנושאים הנכונים, וכמובן בתפאורות כמו כנסים גדולים וזוהרים בהם נוטלים חלק אותם חדלי מקצועיות ממשלתית…
מאחר והחלטתי להסיר הלוט מהפרצוף המכוער המוכר לנו לוקשים על חשבון אותם אומללים שעולמם חרב עליהם, הנה לכם תמציתית הדברים שהיו צריכים להיעשות עוד לפני 30 שנה!
1. הקמת גוף אחד מרכזי שינהל כל מדיניות משרד התחבורה בארץ. לא רשות לאומית קיימת מפוספסת, לא עוד מע”צ מושחת, לא אכיפה משטרתית בסגנון שנות ה-50 וכד’…
2. הכרזה על מבחני תיאוריה + טסט לכל נהגי ישראל. מאחר ואחוז גדול מאוד של נהגים אינו יודע מה הוא עושה על הכביש, יישור קו בנדון. נהג שאינו מקצועי לנהוג – ייסע באוטובוס או מונית.
3. לימוד נהיגה נכונה לנהגים חדשים. לא עוד מס’ הזוי מינימאלי לשעורים לקראת טסט, אלא לימוד עד יידע מעמיק ומוחלט לנהוג.
4. רענון נהגים כל 5 שנים, כולל בדיקה בריאותית, לכל נהג, ולא משנה אם נתפס בעבירות תעבורה או לא.
5. אכיפה משטרתית מוגברת בחסות משרד התחבורה. עיבוי מס’ השוטרים המקצועיים שיחפשו תוך כדי תנועה את העבירות המסוכנות – דבר שאינו עולה אגורה שחוקה – כי תשלום הדו”חות מכסה ביום עלות שוטר לחודש.
6. הכשרת אלפי משקיפי תנועה מתנדבים בסמכות מלאה לרישום דו”חות לנהגים בו במקום. עד היום הייתה התנגדות חסרת יסוד של המשטרה, כאילו ושוטריה עדיפים בהבנת הנושא. הדבר חיוני לעוד אלפי עיניים בכל מקום, שלא לדבר על ההרתעה הרבה האפקטיבית.
7. בתי משפט לשיפוט מהיר, גם ב”שדה”. כל ההליך השיפוטי היום שואף לאפס. נהג המגיע לדיון משפטי שנתיים לאחר קבלת הדו”ח – אולי עם עו”ד ממולח – משפטו אינו רלוונטי.
8. תקשורת. מעבר לבזבוז הזמן הנוראי להבאת משפחות שכולות לראיונות נוטפי דמעות שאינם תורמים מאומה לנהג/ת הנוסע תמיד בצד שמאל, להימין – הגיע הזמן להכריח את התקשורת להירתם לתוכניות עם מסר מקצועי והסברתי מעמיק – ולא מזיק גם אם יהיו נושא פרסים.
למה הבאתי את הדברים בקיצוניות ובחריפות?
כי נמאס לי להיות צודק בדבריי, מאמריי, בהרצאותיי, ובשיחותיי עם ציבור הנהגים והמשתמשים האחרים בדרך – תוך ראיית הסרט ההזוי הזה הנערך מולנו כל שנה בחסות ההון/שלטון שאינו מביא קמצוץ בשורה לבעיה הכאובה.
כי לא יתכן, שהאמת תהייה כה ברורה, ואף ראש ממשלה ו/או שר תחבורה לא יעלה על בריקאדות כדי לעשות מעשה נכון ומקצועי. לא יתכן שכל פרק זמן יעלה פופוליסט אחר ויבטיח, כי ימגר את תאונות הדרכים: קיסר, לוי, סנה, ליברמן, שיטרית… שבמדינה מתוקנת היו יושבים מאחורי סורג ובריח – רק על הבטחת שווא, העולה מעמודים שלמים של ראיונות אינפנטיליים בעיתונים הרבים.
כי אין ב”אור ירוק” שום פתרון נכון בהבאת ערכה לנהגים, הצמדת מבוגר לילד הנוהג, וחלוקת מתנות בכבישים… רק חושך ייצא לנו אם נתמוך בממסד פושע כזה, השמח כי קם לו בעל הון שיכול כאילו להיות נציג הציבור…
ראו הוזהרתם!
__________
הכותב נסים גבאי, הינו מומחה תחבורה, מרצה בכיר לנהגים ופעיל ציבור בנושא תאונות הדרכים.
Add Comment