ועדת הכלכלה בכנסת; הנהגים יוכלו בתוך שנתיים להחליף את רשיונות הנהיגה בחדשים. כדי להתאים את דרגות הרשיון הנהוגות בישראל לאלו המקובלות באירופה.
בתוך שלוש וחצי שנים יוחלפו כל הרשיונות בישראל, כך עולה מתקנות תעבורה שאושרו בדיוני ועדת הכלכלה בסוף השבוע (רביעי) בכנסת זאת כדי להתאים את דרגות הרשיון הנהוגות בישראל לאלו המקובלות באירופה. המשמעות: הקלות בייבוא רכב והרחבת מספר המדינות שיכירו ברשיון נהיגה ישראלי.
shitrit_meir_180k-n_01.jpg
על פי על-פי תוכנית משרד התחבורה, הנהגים יוכלו בתוך שנתיים להחליף את רשיונות הנהיגה בחדשים, אולם הוחלט לאפשר תקופת מעבר של שנה וחצי, במהלכה יתאפשר לנהגים להשתמש ברשיונם הישן.
לדברי שר התחבורה, מאיר שטרית, השינוי יאפשר בין היתר יבוא כלי רכב ללא צורך בשינויים והתאמות ויגדיל את מספר המדינות בהן יכובד הרשיון הישראלי.
בהתאם לשיטה הנהוגה באירופה יחולקו הרשיונות החדשים ל-4 קבוצות A לאופנועים, B לרכב שמשקלו עד 3.5 טון (כיום; עד 4 טון) ועד שמונה נוסעים, C לרכב מסחרי ו-D להסעת נוסעים.
דרגות הרשיון הייחודיות לישראל – כמו למשל, היתר לאוטובוס זעיר עד 15 נוסעים ורשיון נהיגה לאוטובוס במשקל שלא יעלה על ארבעה טון, יבוטלו.
על-פי התוכנית החדשה יינתנו רשיונות רכב לפי ארבע קבוצות עיקריות: M להסעת נוסעים, N לרכב מסחרי, O לגרורים ו-L לאופנועים.
רשיונות הנהיגה והרכב יותאמו זה לזה. לדוגמא; ברכב מסחרי (N) שמשקלו עד 3.5 טון, יורשה לנהוג בעל רשיון B ואילו רכב מסחרי בינוני שמשקלו עד 12 טון מתאים לדרגת רשיון גבוהה יותר. זאת כאמור, על פי הנוהלים הנהוגים כיום, באירופה.
Add Comment