אשדוד פלילים

יניב בלטר מ’דנה לוגיסטיקה’ מאשדוד ל-18 חודשי מאסר

שותפו העסקי של אלון חסן, יניב בלטר ואחיו אורי בלטר (נגזרו 6 חודשי עבודות שירות), שהודו והורשעו, יחד עם חברת "דנה לוגיסטיקה" שבבעלות יניב בלטר, בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (שוחד + הלבנת הון), קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ועוד. בנוסף, יניב בלטר וחברת "דנה לוגיסטיקה" הורשעו גם בהלבנת הון, עבירות מס ועוד... כל הנאשמים (בפרשת השוחד בנמל אשדוד) ניצלו את תלותם הכלכלית של אותם לקוחות בנמל ובוועד העובדים והציגו בכזב את חברת דנה, כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל וועד העובדים שלו.
0
0
אלון חסן יושב ראש ועד נמל אשדוד לשעבר ויניב בלטר מחברת דנה לוגיסטיקה מאשדוד שנשפט ל-18 חודשי מאסר
אלון חסן יושב ראש ועד נמל אשדוד לשעבר ויניב בלטר מחברת דנה לוגיסטיקה מאשדוד שנשפט ל-18 חודשי מאסר

האם זהו “היומן” לקראת פסק הדין נגד אלון חסן יו”ר ועד נמל אשדוד לשעבר? בית המשפט המחוזי בעיר באר שבע, אישר היום (שלישי, י”ב בטבת תשע”ז) במלואו את הסדר הטיעון, אשר גובש בעניינם של האחים בלטר ו-חברת דנה לוגיסטיקה בע”מ וגזר עונש של 18 חודשי מאסר בפועל על יניב בלטר ו-6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות על אחיו, אורי בלטר.

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר

בית המשפט, הורה בנוסף לעונשי המאסר, בגזר דינו, בהתאם להסדר הטיעון, על חילוט סך של 3.5 מיליון ₪ לטובת קרן החילוט, שהוקמה לפי חוק איסור הלבנת הון, וכן על קנסות לאוצר המדינה בסך של למעלה ממיליון ₪.

האחים יניב ואורי בלטר, הודו והורשעו, יחד עם חברת “דנה לוגיסטיקה” שבבעלות יניב בלטר, בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (שוחד + הלבנת הון), קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ועוד. בנוסף, יניב בלטר וחברת “דנה לוגיסטיקה” הורשעו גם בהלבנת הון, עבירות מס ועוד.

כבוד השופטת גילת שלו, מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הדגישה היום בגזר הדין את החומרה המיוחדת הטמונה בפרשה ואת חומרת המעשים שביצעו הנאשמים בניצוחו של יו”ר ועד העובדים, אלון חסן; “מעשי הנאשמים,  פגעו פגיעה אנושה באמון הציבור בעובדיו ובמשרתיו בכלל, ובשמם הטוב של כלל עובדי נמל אשדוד“.

עוד ציין בית המשפט בגזר הדין, כי עובדות כתב האישום, בהן הורשעו הנאשמים, מגוללת מסכת חמורה ומתמשכת של עבירות מרמה בהיקף עצום, אשר פגעו פגיעה קשה בנמל אשדוד, בלקוחותיו שנאלצו לשכור את שירותי הנאשמים בממון רב מחשש שתפגע פרנסתם, בעובדיו שנוצלו להגשמת מטרותיהם הפרטיות והתעשרותם של הנאשמים וכן פגעו בקופה הציבורית ובציבור בכללותו”. אמרה כבוד השופטת שלו וגזרה על אורי בלטר עונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס של 500 אלף שקלים. חברת דנה לוגיסטיקה, נקנסה בסכום של 100 אלף שקלים וסכום של 600 אלף שקלים, יחולט ממנה. כן נקבע, שהאחים בלטר, לא ישמשו כעדי תביעה נגד אלון חסן.

דוברת מחוז דרום של משרד המשפטים, הגברת ויטה זק, מסרה לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי כזכור; נגד הנאשמים אלון חסן, יו”ר ועד העובדים בנמל אשדוד, שוקי סגיס, מנכ”ל הנמל דאז, דוד חסן, האחים; יניב ואורי בלטר ונגד חברת “דנה לוגיסטיקה” הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) כתב אישום, המתאר את התנהלותם ואת מעשיהם הפליליים של אלון חסן ושל שוקי סגיס בצוותא עם יתר הנאשמים, להפקת טובות הנאה אסורות לאלון חסן ולמקורביו בהיקף של מיליוני שקלים, מפעילות תפעולית שהתנהלה בתחומי נמל אשדוד במהלך השנים; 2013-2010.

הלקוחות נאלצו להתקשר עם דנה לוגיסטיקה, הזרימו לקופתה עשרות מיליוני שקלים

זאת, בין היתר, ע”י ניצול מעמדו של חסן להשגת התקשרויות כספיות פסולות לחברת ‘דנה לוגיסטיקה’  שבעליה היו קשורים אליו קשר הדוק. על פי כתב האישום, בתקופה האמורה, אפשרו אלון חסן ו-שוקי סגיס לחברת דנה לוגיסטיקה, שהינה חברה פרטית, המורכבת מבני משפחתו של אלון חסן וממקורביו האישיים והעסקיים, לפעול בתוך ‘נמל אשדוד’ על מנת לקדם את תועלתו הכספית והאישית של אלון חסן ומקורביו.

בכתב האישום, נטען, כי אלון חסן ושוקי סגיס, פעלו, לכאורה, בניגוד עניינים חריף לתפקידם הציבורי ובדרכי מרמה, כדי שחברת דנה לוגיסטיקה, תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל. על פי כתב האישום, כל הנאשמים ניצלו את תלותם הכלכלית של אותם לקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו בכזב את חברת דנה לוגיסטיקה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל וועד העובדים שלו.

התקשרויות אלה, שהלקוחות נאלצו להתקשר בהן עם חברת דנה לוגיסטיקה, הזרימו לקופתה של חברת דנה עשרות מיליוני שקלים, שהועברו בחלקם כשוחד לאלון חסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהנאשמים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב והלבנת הון.

הנאשמים יניב בלטר, אורי בלטר וחברת “דנה לוגיסטיקה“, הודו כאמור והורשעו בעבירות שיוחסו להם, במסגרת הסדר טיעון, ודינם נגזר היום, כאמור על ידי כבוד השופטת שלו, שלא הסתירה את מורת רוחה בביקורת על קלות ההסדר ביחס לעבירות, יחד עם זאת העירה כבוד השופטת שלא מצאה פגם בשיקולי המאשימה בהגעה להסדר.

יצוין, כי התיק בעניינם של אלון חסן, שוקי סגיס, ודוד חסן, עודנו מתנהל. התיק מנוהל ע”י עו”ד עמיחי חביביאן  ועו”ד צחי יונגר מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן