הגיע הזמן, כי כל חברי הכנסת ו/או סיעה אחת בו – יערכו הפגנה מסוג כלשהו, על מחדל אי התייחסות הנבחרים לתאונות הדרכים בעדיפות עליונה!
Nissim_Gabbay_180_08.jpg
כך זה החל: ח”כ רצאבי, הגיש הצעת חוק לצמצום תאונות חזיתיות בכבישים דו-מסלוליים. ח”כ אהוד רצאבי (שינוי), הניח בסוף השבוע על שולחן הכנסת הצעת חוק שנועדה לצמצם את האפשרות לתאונות חזיתיות בכבישים דו-מסלוליים. הצעת החוק הונחה לפני תאונת הדרכים הקשה שארעה אתמול ליד היישוב מגדל ובה נהרגו שני צעירים.
אני כבר שולח לו אי-מייל, לשאול לפשר הצעתו, לגבי כביש דו-מסלולי…
האם הכוונה לדו-סיטרי? האם הכוונה לדו-נתיבי? כידוע לך מר רצאבי, דו מסלולי… מסלול… זה כיוון נסיעה… ומה המיוחד בהצעה שלך?
מעניין.
האם זה משהו אפקטיבי ואפילו לא שמעתי ממך או מ”שינוי” עד היום כמבינים או איכפתיים גדולים בעניין תאונות הדרכים. אליי ד”א לא הגעת.
למומחים, אחרים הגעת?
טוב, כשאקבל תשובות, איידע גם את הפורום הזה, את התקשורת, ואולי גם אני אלמד משהו. הרי מכל מלמדיי השכלתי.
וכך נעניתי ע”י עוזרו הפלמנטרי של ח”כ אהוד רצאבי:
נסים שלום,
rassabi_ehud_100k-n_01.jpg
הכנסת מציעה הצעות חוק והממשלה מציעה תקנות. כיום בתקנות התעבורה קיימת תקנה אשר בלשונה – “ככל האפשר” נהג יצטרך לנסוע בצידו הימני של הנתיב.
הצעת חוק זו, באה לשדרג את מעמדה של התקנה להוראת חוק בעלת מעמד נורמטיבי גבוה יותר, עדיף, אשר תביא ליחס רציני יותר מצד הציבור וכמובן לחדד את התקנה כך שהחובה של האזרח לנסוע בצידו הימני של הנתיב תהיה ברורה ותיושם על הכביש.
כיום, עפ”י התקנה הקנס הוא בגובה של 250 ש”ח בלבד. הצעת החוק תפתח את האפשרות לקנס גבוה יותר, כבר העלתה את המודעות ואולי באם לנהג יהיו עוד כמה אלפיות שניהלפני התנגשות יחסכו קורבנות רבים.
הכוונה היא לכביש דו מסלולי חד נתיבי כך שלכל צד יש נתיב אחד ופס הפרדה מלא בינהם.
בברכה,
גיא זיו,
ע”פ לח”כ אהוד רצאבי.
עניתי לו בחזרה:
שלום לך
מר רצאבי,
ממה שיגורתי, אכן בא לי… ואל תיקח את זה אישית.
מאחר ומומחיותי בתחום התחבורה היא מהגבוהות והמקצועניות בארץ ללא התרברבות) אשמח בעתיד אם תהייה חבר הכנסת הראשון, שיהיה מוכן להזיז את נושא תאונות הדרכים, למימד שונה מהיום, אם גם מסופקתני.
לעניין. כביש כזה כפי שאתה מתאר, אינו דו מסלולי, אלא דו-סיטרי!
כביש דו-סיטרי הוא כביש בו התנועה היא לשני הכיוונים ואין שטח הפרדה בין נתיבי הנסיעה. גם קו הפרדה עדיין משאיר את הכביש דו-סיטרי.
ד”א, גם שני נתיבים לכל כיוון נסיעה, ללא שטח הפרדה בין כל שני נתיבים, הוא כביש דו-סיטרי.
ולהמשך עניינינו.
אמת כי התקנה מחייבת נסיעה בצידו הימני של הכביש, הן בנתיב ימני והן ככל האפשר ואינני מבין מדוע שידרוג התקנה לחוק, יביא אותו לאיכות גבוהה יותר?
accident_180k-n2004_044.jpg
לדעתי, במקום לקחת חוק אלמנטרי כזה ולנסות להדגישו, הגיע הזמן, כי כל חברי הכנסת ו/או סיעה אחת בו – יערכו הפגנה מסוג כלשהו, על מחדל אי התייחסות הנבחרים לתאונות הדרכים בעדיפות עליונה!
גם אם יתקבל החוק שיתכן, כי יקבע 5000 ש”ח למי שלא יצמד לימין, זה לא ימנע אפילו מנהג אחד ש”אין לו מושג מה הוא עושה על הכביש”, לנסוע נכון.
כל עוד רוב הנהגים לא יודעים מה עושים במצב א’, ב’ ו-ג’, המחוקק מתעלם מצרכיו, הרשות המבצעת לא איכפתית והרשות השופטת משתרכת מאחור באיטיות… שום דבר לא יקרה לאסון הנורא הנקרא הקטל בדרכים.
אם רוב נהגי ישראל, יודעים כבר עשרות שנים את עוצמתי המקצועית, רוב הנבחרים מכירים בהמון פעילויותיי בנדון, (כל
מי שמעוניין יכול לקבל לבקשתו קובץ מפורט מעשייתי במשך 30 שנה), כל מערכת המשפט הרגישה הנחתותיי בבגצי”ם.
התקשורת מלאה ראיונות וכתבות עלי ואיתי ועדיין לא רוצים לקבל אותי ואת רעיונותיי לביצוע מיידי ובניהולי (בתשלום) – יש כאן בעייה של אלה האמונים על הביצוע עד היום (בתשלום מיותר לכ-600 איש…) ושהם אלה, שאני מציע לחקור בוועדת חקירה ממלכתית!
בברכה,
נסים גבאי
050-5206511
מומחה תחבורה
מרצה בכיר לנהגים
ופעיל ציבור מס’ 1 בתחום איום וקשה זה של תאונות הדרכים בישראל.
Add Comment