הישג למערכת החינוך בנתניה:
גידול של 4% בזכאות לבגרות – 57.81% בהשוואה ל-53.82% בשנת תשס”א
מערכת החינוך בנתניה רשמה השנה הישג בולט: גידול באחוז הזכאים לבגרות לשנת תשס”ב
מדובר בגידול של כארבעה אחוזים בזכאות לבגרות – 57.81% בהשוואה ל – 53.82% בשנת תשס”א. לעוד 13.13% חסרה בחינה אחת בלבד.
עלייה זו, באחוז הזכאים (מתוך בני נתניה) מצטרפת לגידול נוסף שנרשם בנתוני הבגרות בשנת תש”ס, כך שבהחלט ניתן להצביע על מגמה של שיפור עקבי, באחוז הזכאים.
יודגש, כי אחוז הניגשים לבחינות הבגרות – עלה אף הוא והדבר מלמד על שיפור דרכי ההוראה והתמיכה בתלמידים.
ראש מינהל החינוך בנתניה, מר שמואל דורפמן, ציין השבוע, כי ההישג משמעותי, במיוחד על רקע העלייה הגדולה שהגיעה לנתניה בשנים האחרונות ועל רקע העובדה שאחוזי הנשירה ממערכת החינוך הם אפסיים ונתניה נחשבת לעיר מובילה במדינת ישראל בנושא כוח ההחזקה של בתי הספר.
אומר דורפמן: “הנתונים מלמדים על כך שנתניה ממשיכה להוביל באחוז זכאי הבגרות במדרג שלה ואף עוברת ערים ממדרג גבוה יותר. יתירה מכך – אחוז הזכאים בנתניה גבוה בהרבה מן הממוצע הארצי.”
ראש העירייה, מרים פיירברג, הביעה שביעות רצון, מן התוצאות וציינה, כי מאז כניסתה לתפקיד, פעלה למען שילובן של תוכניות ופרוייקטים למערכת החינוך בנתניה, במטרה להביא יותר ויותר תלמידים להצלחה בבחינות הבגרות.
כדוגמא, ציינה, פיירברג, את תוכנית כיתות המב”ר, המקיפה בכיתות י”ב כ-200 תלמידים וכן את פרוייקט F.R.Y, את “בגרות 2001”, “הזנק” ועוד.
“צריך לזכור” הוסיפה פיירברג, “כי השיח כיום במערכת החינוך העירונית הוא שיח ממוקד מטרה. מעבר לבינוי החדש ולשידרוג בתי ספר וותיקים ומעבר לטיפוח הפיזי של התשתיות הפיזיות – השיח הבית ספרי הפך- בתפישה הכוללת שלו – לשיח פדגוגי, כך שהיום אנחנו רואים את התוצאות”.
Add Comment