מחלות - כל מה שרצית לדעת סרטן

חולי סרטן התחסנו נגד שפעת החיסון בטוח

לקראת עונת השפעת בחורף 2018-17 האגודה למלחמה בסרטן, ממליצה לחולי סרטן, לאחר שהוכח מחקרית שחיסון נגד שפעת לאוכלוסיית חולי הסרטן בטוח ומפחית אשפוזים ותמותה באוכלוסייה רגישה זו. האונקולוג, פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן; "חשוב לדעת, כי מחלת הסרטן בכלל ובמיוחד סרטן מסוג לימפומה או לוקמיה, עלולים לגרום להיחלשות המערכת החיסונית של הגוף".
0
0
האונקולוג, פרופ’ אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן
האונקולוג, פרופ’ אליעזר רובינזון, יו”ר האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן, ממליצה לקראת עונת השפעת בחורף 2018-17 לחולי מחלות סרטן בכלל ובפרט סרטן מסוג לימפומה או לוקמיה, עלולים לגרום להיחלשות המערכת החיסונית של הגוף, להתחסן מפני נזקי השפעת או גריפה (Influenza) זאת לאחר שהוכח מחקרית, כי חיסון נגד שפעת לאוכלוסיית חולי הסרטן, מפחית אשפוזים ואף את התמותה באוכלוסייה רגישה זו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעיםב’פייסבוק’ או בטוויטר.

“מומלץ לחולים המתמודדים עם מחלת הסרטן והמטופלים בטיפולים אונקולוגיים, לקבל חיסון נגד שפעת. חשוב לדעת כי גם הטיפולים נגד מחלת הסרטן, כמו; ניתוחים, כימותרפיה וטיפולים בקרינה, עלולים להוריד את יעילות ההגנה הטבעית של הגוף וחולי סרטן עלולים להידבק ב’שפעת’ ביתר קלות – מבהיר האונקולוג, פרופ’ אליעזר רובינזון, יו”ר האגודה למלחמה בסרטן.

“מאחר ולשפעת יכולים להיות סיבוכים, מומלץ במיוחד לחולי הסרטן, להוריד ככל האפשר את הסיכון שלהם לחלות בשפעת על ידי התחסנות. חיסון נגד שפעת נחשב בטוח ל-חולי סרטן, מכיוון שהוא מכיל נגיפי שפעת מומתים (נגיף מומת, אינו יכול להדביק).

פרופ’ רובינזון, אומר, כי; “הוכח מחקרית שחיסון נגד שפעת לאוכלוסיית חולי הסרטן מפחית אשפוזים ותמותה באוכלוסייה רגישה זו. רצוי לקבל את החיסון כאשר ספירות הדם גבוהות יותר, בדרך כלל מספר ימים לפני קבלת הטיפול.

חשוב גם לציין, כי באותם מקרים בהם החיסון ניתן בימים אחרים, הדבר אינו מהווה סכנה כלשהיא לחולה אלא עלול לפגום ביעילותו של החיסון.

חשוב לדעת גם אם לעיתים מורגש כאב קל, נפיחות, אודם או חום ביום החיסון, הם חולפים תוך יום. בכל מקרה, לפני קבלת החיסון על חולה הסרטן להתייעץ עם הרופא המטפל”.

את החיסון ניתן לקבל בכל קופות החולים ’ללא תשלום’, על כל חולה סרטן לגשת לקופת החולים שלו ולקבל שם את החיסון הניתן לרוב ללא הזמנת תור או המתנה.

האגודה למלחמה בסרטן, הינה מוסד ללא כוונות רווח הפועל הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו, במטרה להקטין את התחלואה והתמותה ממחלת הסרטן ולשפר את איכות חיי החולים.

הסיוע הניתן על ידי האגודה, נקבע על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ. הפרויקטים שנתמכים נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני לטובת הנושא ברמה הלאומית.

האגודה למלחמה בסרטן, מזמינה את חולי סרטן ובני משפחתם להתקשר אל מוקד הטלמידע המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת עלוני מידע ללא תשלום בנושא התמודדות עם מחלת הסרטן, טיפולים, זכויות ושירותים 1800-599-995 או להיכנס לאתר האינטרנט הנמצא בכתובת; כאן.

מבצע “הקש בדלת 2016” של האגודה למלחמה בסרטן, ממשיך. ועדיין ניתן לתרום בשיחת טלפון חינם למחלקת התרומות; 1-800-35-46-46 וכן באופן מאובטח באמצעות כרטיס אשראי באתר האגודה בלחיצה כאן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן