עפולה

עפולה: נסגר תיק החקירה נגד אבי אלקבץ ראש העיר עפולה לשעבר

פרקליטות המדינה, כזכור, שקלה את העמדתו לדין של אלקבץ בגין עבירות מתחום טוהר המידות לאחר שבשנת 2012 נעצר אלקבץ ע"י משטרת ישראל כחשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתקופת היותו מנכ"ל העירייה ובתקופת כהונתו כראש עיריית עפולה ◄ באוקטובר 2013 התמודד אלקבץ על ראשות העיר מול שני מועמדים, יצחק מירון ודוד סויסה. לבסוף זכה בתפקיד יצחק מירון, שניצח את אלקבץ בסיבוב שני בהפרש של כ-200 קולות.
0
0
 נסגר תיק החקירה נגד אבי אלקבץ ראש העיר עפולה לשעבר
אבי אלקבץ

דובר פרקליטות המדינה עו”ד נועם שרביט מסר היום שני (ט’ באלול התשע”ו) כי במענה לפניות כתבים, הרינו לעדכן, כי המשנה לפרקליט המדינה לשעבר, אלי אברבנאל, החליט באחרונה לסגור מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד ראש העיר עפולה לשעבר, אבי אלקבץ. הודעה על כך, נמסרה היום אל באי-כוחו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כזכור, שקלה פרקליטות המדינה את העמדתו לדין של מר אלקבץ בגין עבירות מתחום טוהר המידות. בשנת 2012 נעצר אלקבץ על ידי משטרת ישראל כחשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתקופת היותו מנכ”ל העירייה ובתקופת כהונתו כ-ראש עיריית עפולה.

לאחר חקירה שוחרר בתנאים מגבילים, בהם איסור כניסה לעיר. כמו כן, נדרש להפקיד 50 אלף ש”ח להבטחת התנאים. את מקומו תפס בעירייה ממלא מקומו יוסי גושן. לאחר כחודש ימים חזר אלקבץ לתפקידו בעירייה.

בכך לא תמו צרותיו על רקע החשדות כלפיו ב’בחירות לרשויות המקומיות’ שנערכו באוקטובר 2013 התמודד אלקבץ על ראשות העיר מול שני מועמדים, יצחק מירון ו-דוד סויסה. לבסוף זכה בתפקיד יצחק מירון, שניצח את אלקבץ בסיבוב שני בהפרש של כ-200 קולות.

היום כאמור, הודיעה פרקליטות המדינה, כי בתום בחינת חומר הראיות והטענות שהעלו באי-כוחו של אלקבץ במסגרת השימוע, מצא המשנה לפרקליט המדינה, כי אין ראיות מספיקות כדי להעמידו לדין.

מי זה אָבִי אַבְרָהָם אֵלְקַבֵּץ

מדף עיריית עפולה, עולה, כי מר אברהם (אבי) אלקבץ נולד ב-29 במאי 1964 בעיר צפת, הוא מתגורר כיום בעיר עפולה, נשוי לישראלה, ואב לארבעה ילדים. בשנת 1982, התגייס לחיל הים וסיים בהצלחה מסלול חובלים. במשך שלוש שנים שירת במערך הסטי”לים של החיל, ולאחר מכן שימש בתפקידים פיקודיים וכלכליים שונים, עד שפרש בשנת 1994 בדרגת רב סרן.

במסגרת שירותו הצבאי הספיק אלקבץ לסיים את התואר הראשון בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת חיפה ב-הצטיינות יתרה, ובשנת 1996, השלים את לימודי התואר השני בכלכלה שאף אותם סיים בהצטיינות, במסלול משותף לאוניברסיטת חיפה ולטכניון.

בין השנים 1994 עד 2002, שימש כעוזר הוראה ולאחר מכן, כמרצה עמית בחוג לכלכלה ב’אוניברסיטת חיפה’ במגמת מנהל עסקים.

במקביל ללימודיו עסק מר אלקבץ ביזמות פרטית ובתחום הנדל”ן בעיר עפולה. בשנת 1998 עת נבחר יצחק מירון לראשות העירייה, מונה אבי אלקבץ לתפקיד מנכ”ל העירייה.

במהלך כהונתו בראשות העיר של אבי אלקבץ, הוקם הפארק העירוני ובו מתקני ספורט מתקדמים, נבנה מרכז הספורט והנופש העירוני הכולל את הבריכה העירונית החדשה, אצטדיון כדורגל מודרני, מתחם קייטנות ומגרשי ספורט. בנוסף, הוקם בית הורים וילדים וכן מרכז לילד ולמשפחה ע”ש וולף.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן