כאן בונים רעידת אדמה

בניינים עתיקים בישראל עלולים לקרוס בגין רעידת האדמה כמו באיטליה

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, בעקבות רעידת האדמה כמו באיטליה; "מקרים של רעידות אדמה מהסוג שאנחנו רואים באיטליה מביאים לנזק עצום למבנים, ומותירים אלפי אנשים מחוץ לביתם. נזקים כאלה צריכים להיות מתוקנים בהקדם האפשרי, וצריכה להיות היערכות של כל בעלי המקצוע, שהביקוש אליהם עולה באופן אדיר בתקופות כאלה של אסונות".
0
0
ערן סיב, יושב ראש התאחדות קבלני השיפוצים בישראל: בניינים עתיקים בישראל עלולים לקרוס בעקבות רעידת האדמה כמו באיטליה
ערן סיב, יושב ראש התאחדות קבלני השיפוצים בישראל: בניינים עתיקים בישראל עלולים לקרוס בעקבות רעידת האדמה כמו באיטליה

“רעידת אדמה שאנחנו רואים לצערנו באיטליה היום יכולה להתרחש בכל רגע גם כאן בישראל, ולהביא לנזקים אדירים למבנים ישנים. ישראל, מלאה במבנים עתיקים שנבנו לפני מאות שנים – בערים; ירושלים, תל אביב, יפו, עכו צפת וכדומה. המבנים הללו, לא נבנו בתקנים המקובלים כיום להגנה בפני רעידות אדמה, וכפי שאנחנו רואים היום באיטליה, המבנים האלה עשויים לספוג פגיעה קשה במקרה של רעידת אדמה” – כך מתריע מר ערן סיב, יו”ר התאחדות קבלני השיפוצים בישראל, בעקבות רעידת האדמה הקשה באיטליה, שהובילה לקריסת בתים רבים ולנפגעים בנפש.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

רעידת האדמה ב-איטליה, גבתה את חייהם של עשרות בני אדם, כאשר חלק גדול מהבתים בעיירה אמטריצ’ה, קרסו לחלוטין. כמו כן, עיירות נוספות בסביבה ספגו פגיעות קשות עם קריסה של מאות בתים.

לדברי יו”ר התאחדות קבלני השיפוצים מר סיב; “מקרים של רעידות אדמה מהסוג שאנחנו רואים בארץ המגף; איטליה, מביאים לנזק עצום למבנים, ומותירים אלפי אנשים מחוץ לביתם. נזקים כאלה, צריכים להיות מתוקנים בהקדם האפשרי, וצריכה להיות היערכות של כל בעלי המקצוע, שהביקוש אליהם עולה באופן אדיר בתקופות כאלה של אסונות”.

סיב, מעריך, כי ה”שיפוצניקים” באיטליה, יתקשו לעמוד בהיקף העבודה שיחזיר את האנשים לביתם בזמן סביר, אולם הדבר מובן באסונות בסדר גודל כזה.

לדברי מר סיב; “מעבר לקריסה מלאה של בתים, שהיא הנזק הגדול ביותר שעשוי להיגרם לרכוש, הנזקים הנרחבים ביותר של רעידות אדמה ל-מבנים הם נזקים של סדקים בקירות.

אלו נזקים שמצריכים עבודת קבלן שמצריך בדיקה של הסדק והרחבתו, מילוי שלו בחומר גמיש, וצביעה.

כמו כן, מר סיב, ממליץ להזמין חוות דעת של קונסטרוקטור במידה ויש סדקים שעלולים לסכן את יציבות המבנה.

בנוסף ל’נזקים בקירות’, הנזקים הנוספים שמצריכים טיפול מידי הם נזקים של שבר זכוכית, רעפים פרגולות וכדומה, שמצריכים גם הם בעלי מקצוע ייעודיים, שהביקוש אליהם גובר לאחר נזקי טבע ואסונות דומים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן