מסחר | תעשייה

מסלול חדש לעידוד התחרות בשוק בשר בקר טרי כשר מפורק

מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, מר נחום איצקוביץ’; "הסיוע להקמה והרחבה של בתי מטבחיים ומפעלי פירוק חדשים, יגביר את התחרות בענף ריכוזי זה, אשר נשלט כיום על ידי שני יצרנים ענקיים השולטים בכ-80 אחוז מהשוק, ויהווה בשורה צרכנית שאמורה להוביל להוזלה ולחיסכון משמעותי למשקי הבית, בהוצאות על בשר בקר טרי".
0
0
מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, מר נחום איצקוביץ’
מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, מר נחום איצקוביץ’

מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, בשיתוף משרד האוצר, הודיעו היום (שני, י”ח אב תשע”ו), כי פרסמו מסלול חדש לעידוד התחרות בשוק בשר בקר טרי כשר מפורק. זאת, על ידי עידוד כניסתם של שחקנים נוספים לשוק מוצרי הבשר, על מנת שיפעילו מערך שירותי שחיטה, פירוק, אריזה ושיווק – ובכך יגבירו את התחרות בענף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד האוצר, הפועלים לצמצום יוקר המחיה בסיוע בהיקף עשרות מיליוני שקלים לשחקנים חדשים ב’שוק הבשר הטרי’ עבור הקמה והרחבה של בתי מטבחיים, הסיוע לשחקן חדש; עד 30 מיליון שקלים.

דוברות ופניות הציבור במשרד הכלכלה והתעשייה, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; לתאגידים העומדים בהוראות, יינתן סיוע בשיעור של 30% מסך התכנית המאושרת, עד לתקרת השקעה של 15,000,000 שקלים, להשקעות הכרוכות בהקמה, העתקה או הרחבה של מפעל שיאגד בתוכו בית מטבחיים כשר ומפעל אריזה ופירוק של בשר בקר טרי כשר.

 תהליך הייצור של בשר בקר טרי, לשם שיווקו לצרכן, מורכב מארבעה מקטעים עיקריים;

● אספקת בני בקר,
● פיטום,
● שחיטה,
● שיווק.

על פי דוברות ופניות הציבור במשרד הכלכלה והתעשייה, כיום, מספר מועט של בתי מטבחיים, מסוגלים לספק מוצרי בשר מפורקים לנתחים וארוזים בוואקום לשיווק לרשתות, אטליזים ומפעלים לייצור מוצרי בשר וכתוצאה מכך השוק ריכוזי ורמת המחירים לצרכן גבוהה.

המסלול החדש, מיועד לשחקנים חדשים/ קטנים ובינוניים שמחזור המכירות שלהם בתחום בשר בקר, אינו עולה על 150,000,000 שקלים; או שעוסקים בתחום המזון והיקף המחזור העסקי שלהם לא עולה על – על 300,000,000 שקלים.

ההקצאה תעשה על ידי מקצה תחרותי וחלק משמעותי בקביעת הזוכים, הוא לוח זמנים קצר להקמה ואספקת בשר בקר טרי כשר לצרכנים.

מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, מר נחום איצקוביץ’, ציין, כי; “הסיוע להקמה והרחבה של בתי מטבחיים ומפעלי פירוק חדשים, יגביר את התחרות בענף ריכוזי זה, אשר נשלט כיום על ידי שני יצרנים ענקיים השולטים בכ-80% (אחוז) מהשוק, ויהווה בשורה צרכנית שאמורה להוביל להוזלה ולחיסכון משמעותי למשקי הבית, בהוצאות על בשר בקר טרי”.

☚ פרטים נוספים ב; הוראת מנכ”ל 4.36: מסלול לעידוד התחרות בשוק בשר בקר טרי כשר מפורק הוראת מנכ”ל 4.36: מסלול לעידוד התחרות בשוק בשר בקר טרי כשר מפורק.

 

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן