חדרה

חדרה: בועז ביטון התעקש ושכונת גבעת אולגה נכנסה ל’משרד הפריפריה’

ממשלת ישראל החליטה לקבל הצעתו של שר הפנים ושר הפריפריה הנגב והגליל, הרב אריה דרעי ולהרחיב תחומי האחריות של המשרד. השר דרעי: "יש יישובים רבים גם במרכז הארץ, כמו ת״א, לוד, בת ים וחולון שזקוקים לעזרתנו ואנחנו נסייע להם ככל יכולתנו" ◄ בועז ביטון, יו"ר ש"ס בחדרה, המשנה לראש העיר‏ חדרה הוא אחד הגורמים שהביאו עפ"י החלטת הממשלה שחלק משכונותיה, יכנסו תחת תחומי האחריות של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.
0
0
בועז ביטון עם אריה דרעי, ברקע  השכונת גבעת אולגה שנכנסה לתחום משרד הפריפריה
בועז ביטון עם אריה דרעי

‏מה שלא עושה ו/או מצליח לעשות ראש העיר חדרה מר צביקה גנדלמן, עושה זאת במפתיע ובגדול מר בועז ביטון, יו”ר תנועת ש”ס בעיר, המשנה לראש העיר‏ ב-‏עיריית חדרה‏ אשר בגין שיחות שקיים עם הרב אריה דרעי, שר הפנים ושר הפריפריה הנגב והגליל ויו”ר תנועת ש”ס הארצית, להכנסתה בשעה טובה של שכונת גבעת אולגה לתחום משרד הפריפריה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יתרה מזו, ההחלטה החשובה שהתקבלה בממשלה, תאפשר מעתה למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, לטפל בשכונות וביישובים במצב סוציו-אקונומי נמוך הזקוקים לסיוע, שחרף מיקומם לא נמצאים בנגב ובגליל.

מעתה גם שכ’ גבעת אולגה, השכונה המערבית של חדרה, תזכה יחד עם ישובים נוספים ברחבי הארץ, להטבות וסיוע בדיוק כמו שניתנים ליישובים בנגב ובגליל.

ההישג המכובד הזה לטובת השכונה הזנוחה בחלק ניכר משטחיה, אותו הביא המשנה לראש העיר‏ חדרה מר בועז ביטון, החל בעבודת שטח עיקשות ושכנוע מצדו עוד לפני כב’ השר הרב אריה (מכלוף) דרעי, מונה לתפקיד שר הפנים והוחלט להרחיב את סמכויותיו על ידי הקמת משרד הפריפריה.

באותו שבוע צייץ מנכ”ל ש”ס מר חיים ביטון בקבוצת ה”וואצאפ” של נציגי ש”ס בארץ; “מה שבטוח שבזכות בועז ביטון, יש סיכוי שיוכנסו עוד 60 שכונות נוספות למשרד החדש (עקב ההתעקשות על גבעת אולגה)” – ראה צילום מסך.

לדברי יו”ר תנועת ש”ס השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ו-שר הפנים, הרב אריה דרעי; ״ההחלטה החשובה שהתקבלה היום בממשלה תאפשר למשרדי – המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, לטפל בשכונות וביישובים במצב סוציו-אקונומי נמוך, הזקוקים לסיוע אך לא נמצאים בנגב ובגליל.

יש יישובים רבים גם במרכז הארץ, כמו; ת״א, לוד, בת ים וחולון שזקוקים לעזרתנו ואנחנו נסייע להם ככל יכולתנו. הפריפריה החברתית במרכז הארץ, בירושלים, ביישובים ערביים, דרוזים ו-חרדים ובאזורים נוספים, יזכו כעת להטבות וסיוע בדיוק כמו שאנו נותנים ליישובים בנגב ובגליל״.

מר בועז ביטון, יו”ר תנועת ש”ס בחדרה, גילה, כי על פי מדד דירוג הלמ”ס, שנעשה בשנת 2008, שכונת גבעת אולגה אינה עוד רלוונטית להטבות מפאת התיישנותו של פרויקט שיקום שכונות ואינה עקב כך, זכאית להיכלל לפריפריה החברתית. נסער מהמידע, פנה מר ביטון אל כב’ הרב דרעי, וביקש ממנו להכנסת שכונת גבעת אולגה לתחום משרד הפריפריה.

השר דרעי, הבטיח לבדוק את העניין ולחזור עם תשובה. לאחר מספר ימים, חזר אל ביטון, ואמר לו, כי על פי בדיקה שקיים שכונת גבעת אולגה, אינה נמצאת בפרויקט שיקום שכונות, וכי רק 6 שכונות בעיר חדרה, נמצאים בפרויקט החשוב וחיוני זה, השכונות הן; הפועל המזרחי, יוספטל, סלע, גזית, רסקו וגני אלון.

ביטון, הלין וכמעט קונן בפני השר דרעי; “איך יכול להיות ששכונה גדולה וחשובה כמו גבעת אולגה, שנמצאת בדירוג סוציו אקונומי נמוך אינה נמצאת בפרויקט שיקום שכונות”?

או-אז החל השר דרעי, לבצע תחקיר בעניין, גילה שיש חוסר עדכון וחוסר רלוונטיות גדולה בחישוב על פי ’פרויקט שיקום שכונות’ שמפאת התיישנותו חלקים ממנו אינם רלוונטיים, והחליט להביא להחלטת ממשלה את הרחבת השכונות שיתבצע על פי מדד דירוג הלמ”ס שנעשה בשנת 2008.

או אז גרם השר דרעי למעשה להוספתה של שכונת גבעת אולגה, יחד עם עוד עשרות רבות של שכונות ברחבי הארץ.

לדברי המשנה לראש העיר ויו”ר תנועת ש”ס בחדרה מר ביטון; “אני שמח שבזכות התעקשותי, נעתר כב’ הרב דרעי והחליט להביא להחלטת ממשלה את הכללתה של שכונת גבעת אולגה אל משרד הפריפריה. אין לי כל ספק, כי עם הפוטנציאל האדיר של השכונה, והסיוע שנוכל לקבל ממשרד הפריפריה, נוכל לעשות דברים טובים וגדולים למען עתיד השכונה”.

בהחלטת ממשלה שהתקבלה ביום ראשון, השבוע, הוחלט לקבל את הצעתו של השר אריה דרעי להרחבת תחומי האחריות של המשרד בראשו הוא עומד. זאת בכדי להגיע ולטפל באופן נקודתי ביישובים ובשכונות הזקוקים לסיוע אשר לא נכללו בהחלטת הממשלה המקורית אודות הקמת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

על פי ההחלטה החדשה, כל הרשויות המקומיות בישראל המשתייכות לרמה 4-1 במדד החברתי כלכלי של הלמ”ס, יוכרו כרשויות המשתייכות לפריפריה החברתית. הכרה זו תינתן ללא תלות בקריטריון של מדד הפריפריאליות הפיזי של אותם יישובים ושכונות.

 

ציוץ של מנכ”ל ש”ס מר חיים ביטון בקבוצת ה-WhatsApp של נציגי ש”ס בארץ על בועז ביטון מהעיר חדרה | צילום מסך | עיבוד: שולי סונגו ©

עוד נקבע, כי אזורים ושכונות ברשויות המקומיות המדורגים במדד חברתי כלכלי של הלמ”ס לפי דירוג באזורים 8-1, יוגדרו כפריפריה חברתית ויוכנסו לטיפול המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

מעתה, יכללו השכונות והיישובים שתחת המשרד, לא רק על פי “פרויקט שיקום שכונות” שמפאת התיישנותו חלקים ממנו אינם רלוונטיים, אלא על פי מדד דירוג הלמ”ס, שנעשה בשנת 2008. בכך, יתאפשר מענה נרחב לשכונות באזור חדרה, הזקוקות לסיוע המשרד כגון שכונות; גבעת אולגה, כפר ברנדייס, שיכון גזית, קידמת ים, עין הים וכפר הים.

השכונות החדשות שיכללו מעתה תחת אחריות משרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, יזכו לסיוע וקידום במגוון תחומים ביניהם; חינוך בלתי פורמאלי, תעסוקה, פיתוח פרויקטים, קידום צעירים ועוד.

החלטת ממשלת ישראל השבוע לקבל את הצעתו של שר הפנים ושר הפריפריה הנגב והגליל יו”ר תנועת ש”ס הרב אריה דרעי ולהרחיב את תחומי האחריות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, תאפשר למשרד להעניק סיוע לישובים ושכונות אשר לא נכללו בהחלטת הממשלה המקורית.

השר דרעי, אמר, כי; “יש יישובים רבים גם במרכז הארץ, כמו; ת״א, לוד, בת ים וחולון שזקוקים לעזרתנו ואנחנו נסייע להם ככל יכולתנו”.

נראה, כי התעקשותו של המשנה לראש העיר‏ ב-‏עיריית חדרה ויו”ר תנועת ש”ס בעיר חדרה, על הכנסת שכונת גבעת אולגה לתחום משרד הפריפריה, נשאה בסופו של מאמץ ועיקשות פרי לטובת העיר חדרה רבתי.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן