חדשות כאן ישראל

עובדי המכס והשבכ סיכלו הברחת 4 טון אמוניום כלוריד שיועד ל-חמאס

עם כמות 4 טון אמוניום כלוריד שהוסתר במשלוח מלח, ניתן לייצר מאות "רקטות" ארוכות טווח מן החומר שנתפס ע"י בודקי המכס ב’מעבר ניצנה’ בדרום ◄ גורמי הביטחון, המקרה הזה, ממחיש את פעילותם של ארגוני הטרור ברצועה להברחת חומרים דו-שימושיים לצורך התעצמותם תוך שימוש במסווה של סחורה המיועדת לאוכלוסייה האזרחית ולפרויקטים של שיקום.
0
0
הברחת 4 טון אמוניום כלוריד שיועד לחמאס לייצור רקטות | צילום: הנהלת רשות המסים בישראל
הברחת 4 טון אמוניום כלוריד שיועד לחמאס לייצור רקטות

בודקי המכס ב’מעבר ניצנה’ בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי (השב”כ) סיכלו לפני חג הפסח, ניסיון הברחה של 4 טון אמוניום כלוריד שהוסתר במשלוח ’מלח’. כך הותר לפרסום, הבוקר יום שלישי (כ”ה בניסן התשע”ו), יצוין, כי עם ’אמוניום כלוריד’, ניתן לעשות שימוש לייצור ’רקטות’ ארוכות טווח ומ- 4 טון, ניתן לייצר מאות רקטות ארוכות טווח.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כשבוע ימים לפני החג, הגיע אל מעבר ניצנה (معبر نيتسانا‎) הוא מעבר גבול בין ישראל למצרים, השוכן בסמוך לכפר הנוער ניצנה, המשמש כמעבר לסחורות בין מצרים לארץ ישראל ואל הרשות הפלסטינית, נמצא, כי משלוח שיועד לעזה, והוצהר, כי הוא מכיל 40 טון מלח.

בדיקה מעמיקה ויסודית שבוצעה על ידי בודקי המכס בניצנה, חשפה ממצאים מחשידים, בתוך המשלוח של 40 טון מלח, הוסתרו שקים המכילים אמוניום כלוריד במשקל כולל של 4 טון.

אמוניום כלוריד’ מוגדר כחומר דו-שימושי והעברתו אל רצועת עזה, מחייבת רישיון הואיל והוא עלול לשמש את ארגוני הטרור ברצועה, דוגמת; ארגון הטרור של תנועת ההתנגדות האסלאמית; ’חמאס’ (حماس) וכן ’הג’יהאד האיסלאמי’ הפלסטיני, לייצור רקטות ארוכות טווח.

בשירות הביטחון הכללי, חושפים, כי לאחרונה, עלה חשד, לאור הכמות הגדולה של המלח המוזמן לרצועה, כי משלוחי מלח, משמשים אפיק להברחת חומרים כימיים למערכי הייצור ברצועה, בפרט הייצור הרקטי.

בניסיון הברחה זה, סבור שרות הביטחון הכללי, כי היבואן, תושב רצועת עזה, הקשור לפעילי הזרוע הצבאית של ’החמאס’ בעזה, ביקש להכניס את החומר לרצועה לצורך מערך הייצור הרקטי של החמאס.

לטענת גורמי הביטחון, המקרה הזה, ממחיש את פעילותם של ארגוני הטרור ברצועה להברחת חומרים דו-שימושיים לצורך התעצמותם תוך שימוש במסווה של סחורה המיועדת לאוכלוסייה האזרחית ולפרויקטים של שיקום.

במערכת הביטחון וב-מינהל המכס, רואים בחומרה את האירוע ובכוונתם להמשיך לאתר ולסכל ניסיונות להברחת חומרים דו-שימושיים, תוך מיצוי הדין עם המעורבים.

שיתוף הפעולה בין מינהל המכס ברשות המסים, בפרט מכס מעברי גבול יבשתיים – מעבר ניצנה לבין שרות הביטחון הכללי, הוביל כבר לסיכול עשרות ניסיונות הברחה של מוצרים וחומרים האסורים ביבוא לרצועת עזה.

על פי החשד יועדו להתעצמות גורמי הטרור בה, בכלל זה; חומצה גופרתית, חליפות צלילה, חומר הודף לרקטות כפוליאוריתן, מוטות גופרית, גלילי פיברגלס וגם פחם מיוחד המשמש כדלק ב-כבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן