חדשות כאן ישראל מועצות אזוריות מחוז הצפון

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו הכריז רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל

לכבוד הממשלה ה-34 בשנה הראשונה בתפקידה, נערכה היום (א’) ישיבת הקבינט, ברמת הגולן, ראש הממשלה מר נתניהו; "לא נתנגד להסדר המדיני בסוריה, בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל. כלומר, שבסופו של יום, כוחותיה של איראן, חיזבאללה ו-דאעש, יסולקו מאדמת סוריה...".
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הכריז: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל
מר בנימין נתניהו

“שָׁם הָרֵי גוֹלָן, הוֹשֵׁט הַיָּד וְגַע בָּם! –
בִּדְמָמָה בּוֹטַחַת מְצַוִּים: עֲצֹר.
בִּבְדִידוּת קוֹרֶנֶת נָם חֶרְמוֹן הַסַבָּא
וְצִנָּה נוֹשֶׁבֶת מִפִּסְגַּת הַצְּחוֹר”.
-מתוך הבית הראשון בשיר “כנרת” של רחל המשוררת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הודיע והצהיר היום (ראשון, ט’ ניסן תשע”ו) בישיבת הקבינט, שנערכה על רמת הגולן לכבוד הממשלה ה-34 של בשנה הראשונה שלה בתפקיד את ההודעה הבאה; “אנחנו כאן, ברמת הגולן. זו הפעם הראשונה שממשלת ישראל מקיימת ישיבה רשמית ברמת הגולן בארבעים ותשע השנים שהגולן, נמצא תחת שלטון ישראל.

הגולן, היה חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה, ועל כך יעידו עשרות בתי הכנסת העתיקים שסביבנו, והגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל בעת החדשה.

בתשעה עשרה השנים, כשהגולן היה תחת הכיבוש הסורי, ושימש לבונקרים, לגדרות טיל, למוקשים, לתוקפנות – הוא שימש למלחמה. בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל, הוא משמש לחקלאות, לתיירות, למיזמים כלכליים, לבנייה. הוא משמש לשלום. באזור הסוער סביבנו ישראל היא הגורם המייצב, ישראל היא הפתרון ולא הבעיה.

אני חייב להגיד לכם שמדינות רבות באזור כבר מכירות בכך והמגמה של הבנה ושיתוף פעולה עמן הולכת ומתחזקת. ישראל, תמשיך לפעול כדי לשמור על הביטחון ועל השקט בגבולנו הצפוני ומול רצועת עזה. השקט נשמר כתוצאה מפעולות ההגנה והסיכול של צה”ל ובמקרה הצורך, וודאי במקרה שנותקף, מההבנה של אויבינו שאנחנו נגיב בתקיפות רבה מאוד נגדם.

█ נתניהו: “אני מסופק אם סוריה אי פעם תחזור להיות מה שהייתה”

בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ב-רמת הגולן, כדי להעביר מסר ברור; רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן. אוכלוסיית הגולן, גדלה משנה לשנה, היא מונה כיום כחמישים אלף איש ויש עוד אלפי משפחות שאמורות להצטרף בשנים הקרובות. אנחנו נמשיך לחזק את התושבים, את ההתיישבות, את התעשייה ואת החקלאות בכל דרך, כולל בהחלטות שנקבל בישיבת הממשלה הזו.

בעוד שמה שקורה בצד הישראלי של הגולן ברור ונהיר, אי אפשר לומר את אותם הדברים על מה שקורה בצד הסורי של רמת הגולן. שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה, מר קרי, אמרתי לו שאני מסופק אם סוריה אי פעם תחזור להיות מה שהייתה. יש בה מיעוטים נרדפים, כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם.

מנגד, יש בה גורמי טרור, בראשם; דאעש, איראן ו-חיזבאללה, וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האסלאם הקיצוני, וממנו להמשיך להשליט אותו ברחבי העולם.

אמרתי למזכיר המדינה שלא נתנגד להסדר המדיני בסוריה, בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל. כלומר, שבסופו של יום, כוחותיה של איראן, חיזבאללה ו-דאעש, יסולקו מאדמת סוריה. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות, ובעיקר בשתי עובדות יסוד.

האחת, מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. השנייה, הגיע הזמן אחרי חמישים שנה שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף בכך שהגולן, יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל.

אנחנו נציין בימים הקרובים שנה לכהונת הממשלה. מי שצפה, אפילו קיווה, שממשלה עם שישים ואחד חברים בקואליציה לא תחזיק מעמד, התבדה. הקואליציה איתנה והיא תמשיך להיות כזאת. עשינו הרבה בשנה האחרונה, בביטחון, בכלכלה, ברווחה ובבריאות, בתשתיות ובדיור, בחינוך ובתרבות, בחקלאות, בתחבורה, בתיירות – ואנחנו פועלים עם תכניות מאוד מסודרות בכל אחד מהתחומים הללו.

ראש מועצה אזורית גולן; “בממשלות בראשותך – חיבור גדול להתיישבות בגולן, בנייה, פריחה, צמיחה וקליטה”

אנחנו הפחתנו את המחירים של; המים, החשמל והתחבורה הציבורית; אנחנו הגדלנו את שכר החיילים וקצבאות הזקנה; אנחנו הפחתנו מסים, הגדלנו תחרות, הגדלנו את מספר הסייעות בגנים, הפחתנו רגולציה. אנחנו נלחמים מלחמה עיקשת נגד הביורוקרטיה והרגולציה העודפת במדינת ישראל. אנחנו ממשיכים לבנות ולפתח את ארצנו, אני חייב להגיד, תוך שמירה קפדנית על מסגרת תקציבית אחראית.

אנחנו נמשיך לפעול בכל התחומים הללו – לעודד יזמות, לעודד השקעות, לעודד פיתוח למען אזרחי מדינת ישראל ומדינת ישראל. אנחנו ניפגש בשנת החמישים בבירת הגולן; בעיר קצרין, כדי לציין יובל לריבונות, לשלטון ישראל ברמת הגולן ולריבונות ישראל ברמת הגולן”. סיכם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו את נאומו ההיסטורי.

בפתח הישיבה הוצג רמת הגולן – סרטון בִּמְלֹאָת שנה ה-34 לממשלת נתניהו אשר הופק באמצעות לפמ | לשכת הפרסום הממשלתית.

ראש מועצה אזורית גולן, מר אלי מלכה, נרגש מהכבוד הגדול שהוענק לאזור בנוכחות הממשלה והאיש העומד בראשה מר נתניהו, אמר, כי; “אנחנו נרגשים מאוד מאוד מההחלטה שלך לקיים את הישיבה הזו כאן, בגולן.

יש לזה משמעות היסטורית ממש עבורנו. אנחנו עוד רגע מציינים חמישים שנה לחידוש ההתיישבות היהודית בגולן, שבאמת נשענת על יישוב יהודים מתקופת בית שני במשנה והתלמוד.

הישיבה הזו היא חלק מתהליך שאנחנו חווים אותו בעשר השנים האחרונות, בממשלות בראשותך – חיבור גדול להתיישבות בגולן, בנייה, פריחה, צמיחה וקליטה”.

במהלך הישיבה, הציגו השרים תכניות לפיתוח הגליל המזרחי והגולן.

רמת הגולן

רמת הגולן (هضبة الجولان) אזור בצפון-מזרח ארץ ישראל. דיסציפלינות שונות מגדירות באופן שונה את גבולות השטח המוגדר כרמת הגולן; כאזור גאולוגי וביוגאוגרפי, רמת הגולן היא רמה שטוחה השוכנת בין נהר הירמוך מדרום, הר החרמון מצפון, והכנרת ועמק החולה ממערב.

במזרח גובל הגולן בחורן, אף כי הגבול הגיאוגרפי אינו ברור, כיוון שמישורי הבזלת ממשיכים עד לעומק סוריה. שטח הרמה הוא כ-1,800 קילומטרים רבועים, מהם כ-1,200 קמ”ר בשליטת ישראל. ב-רמת הגולן, נחלים רבים, המספקים כשליש מ’מי הכנרת’. שלושת הבולטים שבהם מחלקים את רמת הגולן לשלושה חלקים; הצפוני (בין החרמון לנחל גילבון), המרכזי (בין נחל גילבון לנחל דליות), והדרומי (בין נחל דליות לירמוך).

כאזור גיאופוליטי, רמת הגולן היא השטח שישראל כבשה מסוריה ב’מלחמת ששת הימים’, והוחל עליו החוק הישראלי ב-1981 בחקיקת ’חוק רמת הגולן’ (יש המכנים זאת; “סיפוח”). שטח זה כולל כשני שלישים מרמת הגולן הגיאולוגית, וכן את חלקו הישראלי של החרמון. עוד בהרחבה על רמת הגולן – ויקיפדיה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן