בריאות הציבור משקאות צרכנות

הממונה על התקינה: אלכוהול שאינו עומד בהוראות התקן – מסכן חיי אדם

מראשית שנת 2015, ביצעו מפקחים מטעם הממונה על התקינה ב’משרד הכלכלה’ 209 ביקורות בעסקים ברחבי הארץ, ביותר מ-60% מהמשקאות שנבדקו נמצאו ליקויים חמורים שעלולים להשפיע על בריאות הצרכנים, או לא מיועדים לצריכת אדם. לגבי עסקים אלה נפתחו תיקי אכיפה וננקטו אמצעי אכיפה עפ"י חוק התקנים. עפ"י הדין, אסורה מכירת משקאות חריפים למי שטרם מלאו לו 18 שנים.
0
0
שתוי לשוכרה | משרד הכלכלה, הממונה על התקינה: אלכוהול שאינו עומד בהוראות התקן – מסכן חיי אדם
שתוי לשוכרה

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, חושף ומזהיר ומגלה, היום ראשון (י’ אדר ב תשע”ו) לקראת חג הפורים, כי מאז ראשית שנת 2015 ביצעו מפקחי המשרד 209 ביקורות ומסרו לבדיקה למעלה מ-80 משקאות כוהליים; ב-60% מהמשקאות שנבדקו נמצאו ליקויים חמורים שעלולים להשפיע על בריאות הצרכנים, או שאינם מיועדים לצריכת אדם כלל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר איגור דוסקלוביץ’, מסביר כיצד לזהות משקאות כוהליים העומדים בדרישות התקן;

1. אריזתו של משקה כוהלי חייבת להיות מסומנת בשתי מדבקות; בחזית ובגב האריזה.

2. התווית בחזית האריזה, תסומן בשם המשקה ב-עברית, בתכולה של המשקה ביחידות נפח (מ”ל או ליטר) ובחוזק המשקה באחוזי נפח.

3. התווית בגב אריזתו של המשקה חייבת לכלול מידע מלא על יצרן או יבואן של משקה ב-עברית; שם היצרן/היבואן, כתובת מלאה של היצרן או היבואן ומספר טלפון של יצרן או יבואן;

תאריך היצור או מנת היצור של המשקה הכוהלי או תאריך שימוש אחרון של המשקה; ערך קלורי של המשקה הכוהלי וכן אזהרה בנוסח הבא; “אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסוכנת ומזיקה לבריאות!”.

בנוסף, משקה העומד בתקן יסומן ב”חייב בפיקדון” וסכום הפיקדון וכן אם המשקה מסומן במילה; “כשר”, יסומן שם נותן ההכשר ומקום יישובו, או בסימן רשום בארץ של הארגון נותן ההכשר.

בנוסף, מבקש הממונה על התקינה, להסב את תשומת לב הצרכנים ל-מחירי המשקאות ולהימנע מקניית משקאות כוהליים חריפים אשר מחיריהם נמוכים מעבר לסביר. משרד הכלכלה, מזכיר, כי על מוכרי משקאות כוהליים להחזיק בעסק מסמכים המעידים על מקור הספקת הסחורה ולהימנע מקליטת סחורה זולה שמקורה לא מזוהה.

ביותר מ-60% מהמשקאות שנבדקו נמצאו ליקויים חמורים שעלולים להשפיע על בריאות הצרכנים

עוד מוסיף הממונה על התקינה, מר איגור דוסקלוביץ’, כי; “בימים אלו, מקיים מינהל התקינה ביקורות מתוגברות ולא יהסס לנקוט ביד קשה כנגד מפיצים שעוברים על החוק ומסכנים את בריאות הציבור.

משקאות כוהליים
משקאות כוהליים

אנו מפקחים כל העת על ’שוק האלכוהול’ על מנת לאתר ולעצור את מכירתם של מוצרים המסוכנים לבריאות וקוראים לציבור הצרכנים לשים לב לאזהרות המתפרסמות בהתאם לצורך ולאמץ את הכללים לאיתור אלכוהול שאינו מתאים לדרישות התקן”.

מפקחים מטעם הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, עוסקים באופן רציף במהלך השנה בפיקוח ומעקב אחרי עסקים המייצרים, משווקים ומוכרים משקאות כוהליים. מאז ראשית שנת 2015, ביצעו מפקחי המשרד 209 ביקורות בעסקים אלה ומסרו לבדיקה למעלה מ-80 משקאות כוהליים.

מתוצאות הבדיקות, עלה, כי ביותר מ-60% מהמשקאות שנבדקו נמצאו ליקויים חמורים שעלולים להשפיע על בריאות הצרכנים, או לא מיועדים לצריכת אדם.

לגבי עסקים אלה נפתחו תיקי אכיפה וננקטו אמצעי אכיפה על-פי חוק התקנים. כמו כן, בחלק מהדגימות נמצאו ליקויים הקשורים לסימוני המוצר, שאין בהן השפעה על בריאות הצרכן.

כמו כן, מבקש הממונה על התקינה להזכיר, כי על-פי הדין, אסורה מכירת משקאות חריפים למי שטרם מלאו לו 18 שנים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן